• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • airamanna
    sugarrush skrev 2011-02-01 13:06:51 följande:
    Hej alla, nu är jag tillbaks från mitt VUL. Jag var så nervös innan att jag grät och hade värsta hjärtklappningen, jag intalade mig att allt skulle gå åt helvete igen....

Så jag blev helt CHOCKAD när jag låg där på britsen och gynekologen pekade ut gulesäcken, fostret, och hjärtat SOM SLOG! Till och med jag såg hjärtat, det var jättetydligt! Och storleken var exakt rätt, ca 5 mm, jag var alltså i 6+1 eller 6+2. 

Fick till och med två bilder på mini, helt underbart!

Åh så härligt, stort grattis till er!!! håller tummar och tår för att allt ska få fortsätta på rätt spår denna gången!
    kram
  • Smålands jänta i storstaden

Usch idag är jag så otroligt trött! Uppe ca 5-6 gg/ natt så kanske därför men idag har jag inte gjort mycket. Steg upp, frukost, tittat på tv i soffan, en maskin tvätt, sen bara legat i sängen, var på väg att somna men då ringde min mamma (dagliga samtalet för att hålla koll på mig 50 mil bort) nu ligger jag åter igen i sängen så trött. Men måste ut med hunden, fixa mat? Det orkar jag inte... Zzzzzzzzzzz

• 3 barns mamma84
    sugarrush:
    Jag får tårar i ögonen vilken LYCKA stort grattis och nu ska denna resa följas till BF dagen

Odd:
    Han är bara så GO så söt härlig liten pojkSolig
    Kommer ihåg när Ebba hade ox röda ögonvitor det tog tid sen försvan dem men man blev orolg när det var ens första ..
    Men fick reda på vad det var så det var okej.
    Såg att han OXÅ hade det.
    De e ju en tryck i ögonhinnan men det blir bättre sen och försvinner kan komma så för vissa som föds med sugklocka eller en snabb ryck/tryck ..

Cat:
    Så du har oxå en som älskar att filosofera haha gullunge då du har Tungan ute

Nu har jag kommit hem efter en dag mammagrupp fan vad ROLIGt nästa gång 14 feb är det hemma hos mig
    Vi var 4 st och alla killar haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

Varmt välkomnen in i tråden på super-duper riktigt Sugar! nu håller vi tummarna i ca 6 veckor till. denna gången kommer det gå bra!!

vi kan verkligen inte bestämma oss om vi ska inreda och göra iordning ett barnrum eller inte. Troligen kanske vi kommer flytta inom ett år om vi hittar något nytt, men det är ju iofs ett tag dit.
    Ska man ha barnrum eller inte?

Tror ni alla bebisar sover i föräldrarnas rum första tiden?

Behöver man en amningsstol/fåtölj och har ni någon snygg och skön att rekommendera till bra pris?

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-02-01 13:56:49 följande:
    Varmt välkomnen in i tråden på super-duper riktigt Sugar! nu håller vi tummarna i ca 6 veckor till. denna gången kommer det gå bra!!

vi kan verkligen inte bestämma oss om vi ska inreda och göra iordning ett barnrum eller inte. Troligen kanske vi kommer flytta inom ett år om vi hittar något nytt, men det är ju iofs ett tag dit.

Tror ni alla bebisar sover i föräldrarnas rum första tiden?

Behöver man en amningsstol/fåtölj och har ni någon snygg och skön att rekommendera till bra pris?
    Jag hade först tänkt att ha spjälsäng och ha inne i Amadeus sovrum men när jag VET att när han blir rädd börjar han att skrika av panik av att han är muskrädd ja då varknar elias till och vill upp ..
    Så vi köpte e vagga innan elias kom ut från magen och har den inne i vårt sovrum
    Där sover han med oss
    Men när det är dags att ta spjälsängen så åker han och delar rum med sin bror

Ammnings fotölj stol osv NEJ det är onödigt jag har soffa säng golv står upp ja jag har det billigt och bra Varför då spendera pengar ??
    Samma sak med skötbord jag har golv säng soffa så jag har det bara utan något onödigt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

TACK snälla ni! Ja, det känns helt fantastiskt.
    Kan inte riktigt tro på att den där lilla levande räkan faktiskt ät inuti mig. Väldigt overkligt och underbart.

Sötfilur: Vi kommer att ha ett barnrum om vi nu har plats med det. Nu har vi bara en tvåa så det finns ingen möjlighet, men lyckas vi få ngt större innan hösten så blir det ett barnrum. Men det känns faktiskt som om det kvittar lite den första tiden. Vi kommer ha bebisen i vårt rum den första tiden.

Fjärde gången gillt?
  • Smålands jänta i storstaden

Sötfilur: vi kommer ha bebisen hos oss i början, men i "barnrummet" vi har kommer vi mest ha sakerna. Sambon vill gärna ha kvar sitt datarum ett tag till och mig gör det inget då vi känner att bebisen ändå inte kommer ha något behåll av det. Rummet kommer senare göras om till barnrum, när det blir dax för honom att flytta in där.

Ingen amningsfåtölj för oss, kostar bara pengar till ingen nytta. Soffa, sängen ja vi får se hur man gillar att amma när det är dax!

• färnik
    Muffe skrev 2011-02-01 13:56:49 följande:

Behöver man en amningsstol/fåtölj ? 
    Jag svarar visst samma sak vad du än frågar om, Skrattande Oskyldig  : "Onödigt!". Flört Det är visst min allmäna inställning till det mesta i barnpryls-väg. 'he he* Det mesta handlar inte om faktiskt behov, utan om skapade sådana...

Barnrum är helt överflödigt åtminstone första året, du har bättre koll på bebis när den är i erat sovrum och inte har de en massa leksaker som behöver utrymme heller, det räcker med en korg på golvet för sådant.

Amma kan man göra var som helst, inte behöver man en speciell amningsfotölj inte!  Sängen, soffan etc brukar fungera jättebra. Jag ammade överallt, inklusive sittande på dass när dottern var liten. Cool Dessutom vet man ju inte om man kan amma, eller hur länge, så att lgga en massa tusenlappar på en fotölj att amma i... Nej för mig känns det ganska... vansinnigt! (fast jag minns att jag provsatt ngn dyr sådan där i en babyaffär när jag var gravid med första barnet, och den var väldigt skön. Tungan ute)
  • färnik

JÄTTEGRATTIS sugarrush till ditt lyckad VUL! Nu håller vi alla tmmar för dig! Hjärta

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma