• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-01 13:56:49 följande:
    Varmt välkomnen in i tråden på super-duper riktigt Sugar! nu håller vi tummarna i ca 6 veckor till. denna gången kommer det gå bra!!

vi kan verkligen inte bestämma oss om vi ska inreda och göra iordning ett barnrum eller inte. Troligen kanske vi kommer flytta inom ett år om vi hittar något nytt, men det är ju iofs ett tag dit.
    Ska man ha barnrum eller inte?

Tror ni alla bebisar sover i föräldrarnas rum första tiden?

Behöver man en amningsstol/fåtölj och har ni någon snygg och skön att rekommendera till bra pris?
    Haha, återigen - "tror ni alla bebisar sover i föräldrarnas rum" Det finns liksom ingen regel på det, alla familjer gör ju olika, och beroende på hur bebisen är också så får man ju anpassa sig. Kanske är en liten som bara vill va nära, eller kanske är en som somnar jättelätt o kan sova vartsom helst - you'll never know! ;)¨

Ska man ha barnrum - jadu. Återigen en fråga man får ställa sig själva. Vi tycker de är onödigt nu i början precis, och kommer troligen inte bo kvar till årsskiftet ens, så nej - vi skippar det där vi bor nu. Det behövs ju inte i början anser vi.

Och amningsfåtölj - nej fy va överskattat! (Tycker tillochmed jag..) haha! Slänga pengar i sjön.
  • Bjornis
    Sötfilur: Amningsfåtölj låter behagligt så om man har cash över så varför inte. Själv funkar sängen och soffan utmärkt men måste säga att mitt bästa inköp är amningskudden (är inte så händig så jag kunde sy en själv...). Visst kan man ta vanliga kuddar men att ha en böjd en är kalas!

Håller med Färnevik om att man kan iaf vänta med att handla tills man märker vad man behöver. Vi har säkert spenderat 2000 kr på smågrejer (och stora) efter knoddens ankomst på såna där saker man vill testa om de kan funka mot ledsen bebis, amningsproblem osv. Då tyckte jag att jag shoppat det mesta innan ändå. Köpt bröstpump, babybjörn osv. De flesta saker har jag dock märkt att jag skulle haft svårt att klara mig utan. Skönt det så inte allt är köpt i onödan!

VI har ett barnrum, mest för att det är det enda det rummet duger till. Men knodden kommer sova i vårt rum i minst ett halvår gissar jag på! Just nu sover han fortf i vår säng...
  • needtobreathe
    Sugar;

Stooooooort GRATTIS! Men de visste vi ju hela tiden, att de skulle gå bra denna gång! ;) Heja räkan!! Hjärta
  • Evve81

Sugar_ Underbart med VUL ocj bild med!!!

Sötfilur: ja tycker nog också att man kan köpa det nödvändiga innan och sedan det man behöver.

Vi kommer inte ha något rum till bebis. Vi har ju 2 barn sedan innan och egentligen har fvi inte ett rum till åt bebis utan vi måste bygga om huset men det får bli en senare fråga. Jag får väl hoppas att det ska gå bra nu. Går in i v 15 imorrn så det känns skönt att det snart är UL. De flesta här är ju längre gången än mig och har fått sina barn slutar man någonsin oroa sig eller får man räkna med att göra det till bebis är ute???

• Längtan efter liten

Åh sugar.. vilken mysig bild på din lilla fis :)
    visst är lyckan den bästa när man fått se hjärtat slå?

Längtan efter liten är stor
  • mallanis

Halloj tråden borta på jobb igen och har massor att läsa igen..... =)

Sugar- Stort grattis Härligt äntligen  Baby  !!!!

Vi har redan köpt nya tapeter till barnrummet (neutrala så de är inte så barnaktiga precis) och ska snart börja tapetsera =) men vi köpte huset för ett år sedan och har gott om plats så vi kunde lika gärna rusta rummet! Har tänkt att ha barnsäng, skötbord, fotölj och även en 120 säng i det rummet. Men det beror ju helt enkelt på att vi har gott om plats och ändå tänkt rusta ....

EGO_ Idag frågade en kollega: Ska du bli mamma? Då gick det liksom upp ett ljus.... JA jag ska bli mamma! Sen var jag och köpte mammamjukisbyxor och en ny gravidslapptröja... stod där i provrummet och bara insåg hur jättegravid jag såg ut och insåg igen Ja jag ska bli mamma! =) är man lite trög som inte fattar det förrän i v 23? ? ? Cool

Tredje gången gillt!?
  • Bjornis
    Mallanis: Visst är känslan häfitg när man tänker så? Mamma... Fint är det. Och det tar 23 veckor när man har en del bagage.
  • sugarrush

TACK snälla ni för gratulationerna! Känns helt fantastiskt! Tänk, nu kanske det går vägen. Det har ju börjat bra iaf.

Mallanis, ja, du ska bli MAMMA! Häftigt!

Fjärde gången gillt?
  • Odetta

WOOOOHOOOOOO FÖR SUGARS LILLA RÄKA

*bamsekram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma