• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

Åh odd vilka sötisar

Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Odd, GUL vilka fina pojkar du har!
    Underbart att se!

Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Söta pojkar!

Jag har heller inte fattat att jag ska bli mamma och jag är snart i v 28 haha!

Fick inbjudan till föräldrautbildning idag, kul kul

Dagens fråga : Hur långt vågar man åka iväg de sista 4 veckorna av graviditeten?
    Funderar på att boka en hotellnatt när jag går in i v 37, cirka 2 timmar från "vår" förlossning. Tror ni det är en dum idé? Man vet ju inte då hur pigg man är men det kan ju vara jättemysigt att komma iväg en helg bara sambon och jag, för sista gången på lääänge

Hur går det med illamåendet Sugar?

• sugarrush

Sötfilur: jag tror inte det är någon fara.
    Själv kommer jag ju vara hemma större delen av sommaren om jag nu ska få barn i september. Så det kommer bli mycket helgutflykter, ända fram till slutet, om jag orkar. Så mysigt att åka iväg till någon litet pensionat och softa och äta gott, liksom, och ladda batterierna. Förhoppningsvis känner man i kroppen att något är annorlunda när det börjar närma sig. Isåfall kan man ju alltid ringa och avboka.

Jo idag skippade jag postafen, men mår ändå helt okej. Känns skönt!

Fjärde gången gillt?
  • Pancakes

Åh, välkommen SUgarrush!!! Helt underbart att ultraljudet gick bra! Nu går det vägen vännen och det förtjänar du verkligen!

• Cat79
    Odetta skrev 2011-02-01 12:46:54 följande:
    inspirerad av Cat

♥ Vidar ♥ (11 dagar gammal)

Godingen Vidar :) Hoppas ni alla mår bra!
  • färnik
    Evve81 skrev 2011-02-01 19:27:10 följande:
    Vi kommer inte ha något rum till bebis. Vi har ju 2 barn sedan innan och egentligen har vi inte ett rum till åt bebis utan vi måste bygga om huset men det får bli en senare fråga. De flesta här är ju längre gången än mig och har fått sina barn slutar man någonsin oroa sig eller får man räkna med att göra det till bebis är ute???
    Samma här, vi har ett litet typ torp på under 80 kvadrat, och utbyggnad krävs för att få till ett till rum. Inte kan barnen dela rum heller, det kommer skilja 5 år i ålder och det känns lite för mycket. Store tjejen har ju så mkt ömtåliga saker osv, och helt andra behov och önskemål än en 1-2-åring sedan.

Jag för min del har inte slutat oroa mig, det har snarare blivit värre ju längre tiden gårr. Jag går in i v 34 i morgon, och är nog mer orolig nu än i början...
  • 3 barns mamma84

Hur ska man veta om man är gravid eller inte ?
    När man delammat och jag har typ stoppat nu får ingen mjölk så jag ger ersättning nu.
    Har trott flera ggr att jag skulle fått mensen när det bara ran i trosan men varje gång har det varit massa massa flytningar ..
    Nu har jag trosskydd och trosskyddet är geggig och gul PRECS som jag var gravid med elias sist ..
    Hur ska man kunna känna hur det är när mensen inte kommit ??

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma