• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Hos mig säger hb inget om mitt ferritinvärde. Egentligen är ett lågt hb en indikator att ferritinvärdet är lågt, men mitt hb var alltid jätte högt (runt 146) och jag JUBLADE när det gich ner lite...men trots mitt höga hb låg mitt ferritinvärde på endast 11!!!

Bm tyckte då att jag skulle äta järn, men jag provade det i en vecka och blev riktigt dålig av det, yr ont i huvudet och mådde jätte konstigt. När jag slutade med järntillskottet mådde jag bra igen.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta

Nu är jag klar på kk...blev ombokad till idag. Har fått vårt 7de mf konstaterat

Känns jävligt tråkigt just nu, men gyn sa att när vi vill ha fler barn behöver vi absolut inte vänta 3mf innan vi får hjälp utan hon tycker vi ska ringa till spec mvc då och få hjälp med det samma redan när vi försöker. DET känns bra för jag vill inte ha fler mf nu.

Så nu lämnar jag er igen (fast jag håller koll på er, måste ju hålla mina tummar ju)

• Odetta

Tack vänner!

Mabaja: jag skulle varit v 5+3 enligt sista mensen idag, men hon såg bara rester, ett svart tomrum högst upp i livmodern som hon sa "där satt det...men inget levande" slemhinnan är nere på ca 3mm annars så hon sa att kroppen får fortsätta att ta hand om det själv.

• Odetta

Mabaja: jo, jag är glad att jag fick komma in. Var så rädd för X så det känns bra att kunna släppa den oron. Och att få det hela bekräftat, vi ska ju nu få hjälp redan i startgroparna nästa gång.

Kram tillbaka

• Odetta
    FruW skrev 2011-12-30 09:20:08 följande:
    Idag gäller det! Önskar att klockan kan gå lite fortare så vi får det ångestladdade beskedet..

Håll tummarna för oss är ni söta!
    Tummar och tår gumman! Vilken tid ska du vara där?
  • Odetta
    FruW skrev 2011-12-30 14:44:23 följande:
    Är så jävla glad!!!!! Vi fick se en liten grå sak 9-10 mm stor o med världens finaste pulserande!!!!! Oklart riktigt exakt hur långt gånget det är, då jag ju inte fick min mens.. Men dr tycker att det stämmer bra med vad vi tror.. Så går det vägen blir det en liten skatt i mitten av augusti. Ny tid för koll den 18 januari, såå skönt att slippa vänta till rul!

Är sååå glad!

Världens största kramar till er, o stort tack för ert stöd, kände minsann er närvaro i undersökningsrummet ;)

SÅ. JÄVLA. GLAD. FÖR. ER. SKULL!!!

Bamsekramar vännen!
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2012-01-03 09:59:19 följande:
    Idag har jag varit och träffat min mag-tarmläkare. Han har kollat mina prover från förra veckan och de var ju inte superbra direkt. Han skrev ut folsyra som jag ska ta dubbel dos av i ett par veckor och sen gå ner på normal och fortsätta under amningen. Han tycker även att jag ska ta järnsprutor och ska skriva ett utlåtande till mvc.
    men vad bra! Hoppas det hjälper nu och att du får lite energi igen *kram*
  • Odetta

[quote][quote-nick]plutten02 skrev 2012-01-04 20:02:48 följande:[/quote-hnick]Vad f*n kan det vara annars om det inte är järnbrist???

Man blir ju så trött av denna huvudvärken, man lägger sig med den och vaknar med den... Då vet man att det blir sängen hela dagarn idag med...[/quote]

Håller med mabaja, vätskebrist?

Vilken v är du i? V17-20 är det jätte vanligt med huvudvärk annars för det är nått hormon som peakar då. Helt normalt att vara trött då.

Och i början är det också vanligt med trötthet, hormoner där med.

Kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma