• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-02-07 14:18:52 följande:
    Haha gud va kort och otrevlig jag lät såg jag nu, inte meningen!

Dom sa att de va pyspunka på yttre fosterhinnan men de va ingen fara, fanns ju gott om vatten därinne så no worries! :) Läkaren gjorde UL o sa att han "tryckte" på lite neråt så de sipprade ut.

Jadu, bra fråga ;) Men de gör de kanske. Annars är de ju helt normalt ändå under grav att ha ökade flytningar i alla dess former, slemhinnorna svullnar o vattniga "flytningar" (är precis som vatten) är vanligt också, hon sa de innan hon kollade mig.
    Nähä, ditt svar var inte otrevligt alls :) Är så bra att det alltid finns nån att fråga om saker härinne. Det finns inte ett enda symtom man inte kan vända och vrida på här och få massa bra synpunkter. Låter ju som att det är rätt normalt då. Ska ta upp det med barnmorskan idag ändå, skadar ju aldrig.

Ska ta SF-mått för första gången idag. Hoppas att det är normalt för veckan.
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2011-02-07 13:54:12 följande:
    födde du i danmark?

Jo här är det bara bra... har tvättat en massa fönster idag så nu ska jag och dottern åka och bada lite...
    får försöka hitta på lite roliga saker med henne nu innan bebisen kommer :D
    Jepp trodde du visste

Åh vad mysigt att bada vi snackade oxå om att ta alla 3 för att bada men det blir nästa mån
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Sofy:
    Du vecka 30 jösses vad fort det går Tungan utesnusa bebis snart ju

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-07 16:53:01 följande:
    Jepp trodde du visste

Åh vad mysigt att bada vi snackade oxå om att ta alla 3 för att bada men det blir nästa mån
    hur kommer det sig att du födde där? bor du i danmark?

Ja tänk vad tiden går fort. på onsdag går jag in i vecka 33.. :/
    Längtan efter liten är stor
  • Cat79

Vad många det är nu som har nära målet :) Kul att tråden för vi som fått blir större. KRAM på er alla!

• Muffe

Vad ska ni köpa för något till er kille på alla hjärtans dag? Om ni köper något!?

• Längtan efter liten

oj alla hjärtans dag :S shit är det de med?
    något måste man väl försöka hitta på kanske..
    Eller så går vi nog ut och äter och har mysigt på det sättet.

Längtan efter liten är stor
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-06 19:56:30 följande:
    Jag ska tillbaka igen nu den 17e på TUL + flöde och sen ska jag träffa min spec läkare för att diskutera lite mer,

Meeeen - jag börjar också fundera på det. Att det inte alls går. Och då blir det ju KS. Men äeh, jag vet inte så mycket än och "orkar" inte oroa mig över ngt jag inte vet hur det är, får ta det lite senare.. Men hoppas såklart att det ska gå vägen!! För oss båda! :)
    Och jag den 18:e. Glad  Hoppas du får lite mer klarhet då, jag är också väldigt nyfiken på att höra sedan... det är ju som sagt så olika hur läkare resonerar, det kan vara intressant att se vad de säger hos dig...

Går det inte att sätta igång är ju alternativet antingen att vänta eller KS... I mitt fall är det vänta som gäller om inget oväntat sker förstås... men vill de hellre snitta dig, än att vänta längre än 37+0?
  • färnik

Ang. alla hjärtans dag så vet jag inte om det blir ngt köpt... Jag har ett foto liggande på oss som ska ramas in, kanske hinner jag ordna det tills dess och ger honom. Och sedan äter vi nog ngt gott, men det blir nog hemma... Alla hjärtans dag är lite för mycket ett komersiellt jippo för min smak, så det blir iaf inga nallar med hjärtan eller liknande...

• Muffe

Jaha, nyss kom ett gäng tjejer till mitt kontor och alla undrade när jag skulle ha barn (någon undrade dock bara om jag ätit för mycket semlor...)
    alla tyckte jag hade så liiiiten mage och at det kommer bli en liiiiten kille..... suck

Bryr mig egentligen inte, och tycker det är skönt att ha liten mage, men tänk om jag hade tagit åt mig mycket och blivit ledsen?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma