• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Hej tjejer!

Hoppas ni mår bra! Grattis till vecka 28 Sötfilur! Det är något av en magisk gräns eftersom det är 99,9 % att bebisen överlever om den föds efter den veckan eller nåt sånt. Jag är vecka 25 nu, bara tre veckor kvar dit!

Sofy, eller kanske nån annan som vet, men jag minns att Sofy var inne hos läkaren för läckande fostervatten...Jag har också märkt av såna tendenser. Visst sa de att det var normalt? Jag ska till barnmorskan idag och ska fråga om det tänkte jag men hon kommer säkert vifta bort det. Det sipprar lite då och då och det är verkligen som vatten i konstistensen. Lite obehagligt känns det. Nån som har tips?

• needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-02-07 13:36:04 följande:

Hej tjejer!

Hoppas ni mår bra! Grattis till vecka 28 Sötfilur! Det är något av en magisk gräns eftersom det är 99,9 % att bebisen överlever om den föds efter den veckan eller nåt sånt. Jag är vecka 25 nu, bara tre veckor kvar dit!

Sofy, eller kanske nån annan som vet, men jag minns att Sofy var inne hos läkaren för läckande fostervatten...Jag har också märkt av såna tendenser. Visst sa de att det var normalt? Jag ska till barnmorskan idag och ska fråga om det tänkte jag men hon kommer säkert vifta bort det. Det sipprar lite då och då och det är verkligen som vatten i konstistensen. Lite obehagligt känns det. Nån som har tips?

Man kan ha "pyspunka" på ena fosterhinnan men de kan också vara vattniga flytningar, tydligen väldigt vanligt senare i graviditeten :)
  • Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-07 12:27:05 följande:
    Hihi lycko dag igår haha
    Konstigt nog blöder jag inte mkt alls jag brukade blöda kraftigt på 1:a och 2:a dagen i 3 dagar men nu nä det kommer en droppe då o då skööööönt
    Tror att dom gjorde något när elias kom ut att dom stoppade blödningarna innan snitt och efter snitt så jag blödde inget då häller kunde ha samma binda i många många timmar
    Så danmark waw vilken ställe och ja nu har dom hjälp mig och blödningarna
    Snacka om LYX haha
    Nu behöver jag inte ora mig för kraftig blödning eller piller som stoppar blödningrna som innan var vattenfall.
    Så något har dom gjort.

Blödde ju kraftigt innan jag blev gravid med ebba och efter och sen under amadeus snitt och efter och nu med elias är allt lugnt

Gud vad jag babblar haha hur går det för dig bruden
    födde du i danmark?

Jo här är det bara bra... har tvättat en massa fönster idag så nu ska jag och dottern åka och bada lite...
    får försöka hitta på lite roliga saker med henne nu innan bebisen kommer :D
    Längtan efter liten är stor
  • needtobreathe

Vecka 30 här förresten, i lördags :) De går uuundan nu! TUL + flöde den 17e o sen fortsatt förlossningsplanering på spec mvc den 21a, härligt!

Annars e jag mest rastlös, uttråkad. Är fortfarande väldigt smidig o magen är likadan som i v 28 men de känns att livmodern tar plats, revbenen + lungorna.. aaj aj aj! BM imorn, ska bli kul o se va SF måttet är på då..

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-02-07 13:51:45 följande:

Tack för svaret! Vilket var det i ditt fall? Det liksom rinner till lite grann då och då och känns verkligen som vatten, inte kladdigt som vid flytningar. Ursäkta detaljerna.. Räknas verkligen vecka 25 som "senare i graviditeten" då?

Vad kul med vecka 30, snart dags ju! Spännande med TUL! Är det något du bett extra om att få eller är det pga din historik?
  • Muffe

Vecka 30 redan, snart har du din bebis Sofy! Mys!

Jag har inte gått upp ngt i viktgt på 1,5 vecka ungefär och magen är inte direkt större utan snarare mindre. dock är det aktivitet i magen Är det ngt man bör oroa sig för om man inte går upp och inte blir större på någon vecka eller två?

• needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-02-07 14:02:20 följande:
    Tack för svaret! Vilket var det i ditt fall? Det liksom rinner till lite grann då och då och känns verkligen som vatten, inte kladdigt som vid flytningar. Ursäkta detaljerna.. Räknas verkligen vecka 25 som "senare i graviditeten" då?

Vad kul med vecka 30, snart dags ju! Spännande med TUL! Är det något du bett extra om att få eller är det pga din historik?
    Haha gud va kort och otrevlig jag lät såg jag nu, inte meningen!

Dom sa att de va pyspunka på yttre fosterhinnan men de va ingen fara, fanns ju gott om vatten därinne så no worries! :) Läkaren gjorde UL o sa att han "tryckte" på lite neråt så de sipprade ut.

Jadu, bra fråga ;) Men de gör de kanske. Annars är de ju helt normalt ändå under grav att ha ökade flytningar i alla dess former, slemhinnorna svullnar o vattniga "flytningar" (är precis som vatten) är vanligt också, hon sa de innan hon kollade mig.

Jaa, nu äre inte lång tid kvar! Yiho :) Nej, TUL är för specläkaren ville ha de så dom har koll på ungefärlig storlek o om han är "klar" (inte för liten) när jag ska sättas igång, och heller inte för stor om dom väntar lite me igångsättningen. Han vägde ju 1,1 kg för 2 v sen så ska bli kul o se hur mycket han väger nästa vecka! :)
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-07 14:10:05 följande:
    Vecka 30 redan, snart har du din bebis Sofy! Mys!

Jag har inte gått upp ngt i viktgt på 1,5 vecka ungefär och magen är inte direkt större utan snarare mindre. dock är det aktivitet i magen Är det ngt man bör oroa sig för om man inte går upp och inte blir större på någon vecka eller två?
    Jaaa! :) Härligt!

Nejrå, allt beror ju lite på hur dom ligger därinne också, hur "stor" magen är. Min grabb kan verkligen "gömma" sig därinne o då syns de nästan ingenting, men sen kan han ligga tvärsöver som för nåra veckor sen o då syntes de mycket mer, o om han "trycker ut" ryggen eller rumpan så är magen också större. Dock känns de ju att livmodern växer även om inte magen gör det, och vikten skulle jag inte oroa mig för heller. Jag har knappt nån skillnad alls på vågen o de är inget som oroar någon :)
  • Muffe

Jag har däremot märkt att livmodern växt en bra bit över naveln för nu tar magen emot brösten när jag sitter ner och är lite böjd... haha. Lite roligt, men samtidigt störigt och jobbigt om man får säga så

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-07 14:27:23 följande:
    Jag har däremot märkt att livmodern växt en bra bit över naveln för nu tar magen emot brösten när jag sitter ner och är lite böjd... haha. Lite roligt, men samtidigt störigt och jobbigt om man får säga så
    Min är nånstans under revbenen, eller nej de där blev fel.. över revbenen fast på insidan av revbenen? Haha. Flummig förklaring! De är INTE skönt. Bränner som fan i revbenen och gör galet ont i lungorna, kan inte sitta länge utan de är ryggläge eller stå som gäller, obehagligt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma