• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt
    Sofy: Oj oj oj!! Hoppas allt går bra! De verkar ju ha stenkoll på dig i alla fall. Glad

Sugarrush: Verkar inte som din (och min..) dröm gick i uppfyllelse just nu för det verkar som att mensen har kommit igång nu. Konstigt nog har jag nästan inte ont alls och jag har alltid haft väldig mensvärk tidigare. Kroppen är sig inte lik helt enkelt! Jag hade ju riktigt ont i magen vid ÄL nu och det har jag aldrig haft tidigare.

2 (3) barnsmamma: Åh förstår din situation och att det känns alldeles för tidigt för en till liten. Hoppas att det inte är något då även fastän du misstänker det. Hjärta Varför väntar du så länge med att testa dig? Tror du att det kan visa positivt även för din förra graviditet fortfarande? Kram!!
  • 3 barns mamma84
    Dag och natt skrev 2011-02-05 18:14:13 följande:
    Sofy: Oj oj oj!! Hoppas allt går bra! De verkar ju ha stenkoll på dig i alla fall. Glad

Sugarrush: Verkar inte som din (och min..) dröm gick i uppfyllelse just nu för det verkar som att mensen har kommit igång nu. Konstigt nog har jag nästan inte ont alls och jag har alltid haft väldig mensvärk tidigare. Kroppen är sig inte lik helt enkelt! Jag hade ju riktigt ont i magen vid ÄL nu och det har jag aldrig haft tidigare.

2 (3) barnsmamma: Åh förstår din situation och att det känns alldeles för tidigt för en till liten. Hoppas att det inte är något då även fastän du misstänker det. Hjärta Varför väntar du så länge med att testa dig? Tror du att det kan visa positivt även för din förra graviditet fortfarande? Kram!!
    Det vet jag inte :-/ jag var med om något igår !!
    När jag var på toan innan läggdags då kollade jag på pappret och såg liiiiiiite rosa/vitt på pappret jag trodde genast det var mensen och torkade igen men inget kom jag tog pappret och stopade liiite in i vaginan för att se om det skulle komma mer men nääääh :-/ satte på mig binda men näääh och över natten och sitter fortfarande här men nääääh inget alls..
    Vad är detta ???
    Är det nidis eller mens eller vad ???

Sen fiser jag MASSOR precis när jag blev gravid med elias det var ett tecken för mig fes och fes och fes shit jag måste mår ett neg test när jag testar mig..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2011-02-05 15:26:08 följande:
    oj tror du att du redan är gravid?
    har du hunnit fått din mens efter förlossningen?
    Tror det blödde fram o till tills elias var 4 veckor ca
    Men läkaren sa till mig man behöver inte få sin mens efter avslaget för ägglossningen kommer efter avslaget har slutat och ja jag hade kraftig ägglossning shit det bara ran i byxan på mig

kände på tappen för 2 dagar sen ja i fredags och jag kände den var stängd mjuk/hård långt upp och framme ej bakåt men jag kände efter på förmiddagen ca det ska man ju göra på morgonen ..

nu bara vänta o se shit
  • 3 barns mamma84
    Dag och natt skrev 2011-02-04 22:30:10 följande:
    Tack Cat! Glad att se dig också! {#emotions_dlg.flower} Tänkte flera gånger att jag skulle skriva till dig eftersom du gått igenom samma sak men man funkar liksom inte i början. Man orkar ingenting, orkar läsa mail men inte skriva själv, orkar svara i telefon men inte ringa upp själv... Att ringa själv har faktiskt tagit längst tid. Men det känns lite lättare nu. Har du kontakt med t.ex. Små änglar? Jag har tänkt att ta kontakt så småningom, just som du säger så behövs stödet även vid nästa graviditet.

Måste bara berätta att jag fick en liten brun flytning idag. 9 dagar efter vad som verkar ha varit ÄL.... det skulle kunna vara en nidblödning! Ja herregud, HOPPET är verkligen det sista som överger människan eller vad säger ni... Glad 
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    HOPPAS JAG HÅLLER TUMMARNA FÖR DIG !!!!
    HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
  • acure

Sofy: jag har samma problem med knivhugg mellan benen, det gör verkligen skitont och ibland känns det som att någonting ska gå sönder. Det kommer mest när bebisen är vaken och liksom tar stjärn med benen och trycker huvudet nedåt (iallafall känns det som att den gör så.). Riktigt obehagligt. Usch, tänk vad ont det ska göra sen då... huvva.

• 3 barns mamma84

Tjejer jag fick min MENS !!!! yess !!!!

• färnik
    Sofy, (och för all del andra som gjort eller ska göra en igångsättning) du har ju också en igångsättning framför dig... Hur har läkarna sagt till dig? Vad händer om du är helt omogen/ etc vid de där 37+0 som är planen för din del? Vad gör de då? för de ville ju inte göra KS om jag minns rätt...?

Min läkare pratade om en poängskala,  "bishop's score" som de använder för att bedömma livmodertappens mognad. (se nedan) Enligt henne är det ett absolut måste med iaf en 3:a, annars kan de inte ens försöka sätta igång? Allra helt ville de ha en 6:a för då var det bara att köra på, men hade man iaf en 3:a-4:a kunde man förbehandla med balong/gel etc...(här skrev jag GET först, men jag insåg att jag helst slipper ha en GET mellan benen! OskyldigSkrattande)
     Vid bishop's score bedömer man livmodertappens:
    -konsistens (fast, medium eller mjuk),
    -position (bakåtriktad, mellanläge, framåt),
    -utplåningsgrad (0%, 50%, >50%),
    -diameter/öppningsgrad (<0,5 cm, 0,5-1,5 cm, >1,5 cm),
    -station (ovan eller vid bäckeningången, ovan spinae, vid eller under spinae).
    Man kan få 0, 1 eller 2 poäng på varje punkt. Då är det mycket omoget om man får 0-2 p, relativt omoget vid 3-5 p och moget vid 6-10 p.
    Jag börjar känna mig orolig över att inte få ihop de där poängen om 4½ vecka, så att de inget kan göra... För KS är inte aktuellt för mig i dagsläget, går det inte att sätta igång pga omognad så måste vi VÄNTA... Gah, jag vill inte vänta!
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-06 13:54:01 följande:
    Tjejer jag fick min MENS !!!! yess !!!!
    Tänk att man kan bli glad över ngt sådant också! Flört Grattis iaf, se nu till att skaffa ngn form av p-medel...
  • kajsalisa

Puh, äntligen hemma efter en helg hos mina föräldrar. Lillfisen har varit fantastisk i bilen. Stannade en gång på väg dit, och nu på hemvägen sov han hela tiden, 3 timmar. Plutten då... Nu vill mamma bara pussa på honom hela tiden...
    Hoppas ni haft en bra helg. Grattis (antar jag) 2-barnsmamma till mensen...
    Kram på er!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma