• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

Jag e sååååå trött! Puh. Och jag vet inte vad lillgrabben därinne håller på med men fysatan vad det typ ilar mellan benen emellanåt, som att han kittlas nere i muffen fast det gör liite ondare än så ;) Som små knivhugg. Skrek rakt ut igårkväll när vi skulle sova o idag i bilen påväg hem, gah! Bökunge.

Blir luuugnt ikväll iallafall.. kan knappt hålla ögonen öppna!

• Dag och natt
    Muffe skrev 2011-02-04 10:35:34 följande:
    Havsklippan, det är väl skönt att du är fast i analyseringsfällan igen
    Vilket fint nick du skaffat, svårt att vänja bort mig från Muffe80 bara! Glad Haha ja skönt och skönt vet jag inte men jag är glad att vi båda känner oss redo att försöka igen och att ingen av oss vill vänta. 
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-04 10:38:42 följande:

Tempen ska den vara hur hög då när man är gravid och hur ska den vara när man inte är gravid ?
    Min temp var ca 37 som gravid och nu är den bara 36,5 testade mig precis ..
    Jag har inte tempat mig nu alls då elias kom till värden skulle testa mig nu i more men glömde !!
    3 barn att ha hand om en till FYFAN jag kommer dö då !!
    Hur länge ska jag vänta på att mensne kommer om den nu fan vill komma !!
    Ammar typ inget längre ger bröst då o då han får ersättning nu deltid haha

Det är nog olika från person till person hur hög tempen blir på morgonen. Som ogravid innan ÄL låg jag oftast mellan 36.1-36.3 och när jag var gravid på ca 36.7. Oj du tror att du eventuellt har en fjärde på gång alltså?! 
    Längtan efter liten skrev 2011-02-04 10:43:39 följande:
    Lilla vännen, så gott att se att du är fast i träsket igen, det är ju ett super gott tecken :D
    jag vet att du snart är gravid igen, magkänslan vettu :D
    Haha hoppas du har rätt!! Skrattande Vi har ju haft lätt att skapa dem hittills, det är mitt hopp...!
    Lallan skrev 2011-02-04 14:53:13 följande:
    Havsklippan: Tänker på dig och håller tummarna. Kan inte fatta att det ska vara så svårt med sjukskrivning efter sådana saker. Jag fick tjata mig till några dagars sjukskrivning efter mitt mf i v 14. Dom tyckte att en vecka borde räcka men jag stannade hemma från den jag jag fick reda på att fostret inte längre levde men själva "förlossningen" var ju inte förrän nästan en vecka efter det. Var i alla fall inte redo att gå ich jobba sen jag heller egentligen och då var mitt ändå inte så att det på långa vägar går att jämföra med det ni var med om. Massor av kramar till er!
    Nej det är surt att man ska behöva tänka på sjukskrivningar när man knappt har hunnit lämna sjukhuset. Det känns som att det inte det man vill behöva oroa sig över i det läget... Obestämd Du gjorde helt rätt i att stanna hemma så länge du kände att du behövde! Kram!!
    Evve81 skrev 2011-02-04 16:40:37 följande:
    Havsklippan: Skickar en bamske kram. Jag håller mina tummar för dig!
    Tack! Vi behöver all hjälp och tummar vi kan få  Glad
    needtobreathe skrev 2011-02-04 19:22:56 följande:
    Havsklippan;

Åh vad skönt att höra av dig igen! Kan absolut inte föreställa mig det ni gått igenom ens i min vildaste fantasi, men ni verkar oerhört starka tillsammans och jag hoppas så för er skull att ni snart är gravida igen, ni har fått er beskärda del av olycka nu!

Massa kramar!!
    Det är tack vare alla snälla personer i den här tråden som jag orkar tror jag! Ni är ett fantastiskt stöd. Skrattande Tänker mycket på dig och har läst att du har haft det besvärligt med sd (och kanske annat också?) men som jag förstått det så ska du inte gå så länge med pojken i magen? Hoppas att allt går bra och så smidigt det kan gå iaf! Kramar!!
  • sugarrush

Skönt att se att du verkar vara på banan Havsklippan!
    Hoppas min dröm går i uppfyllelse!
    Kram!

Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe

Havsklippan;

Jaa, denna tråd är mitt andra hem! Så fantastiska människor härinne! :) Blir ändå så GLAD av att läsa dina inlägg, det är styrka och en gnutta glädje och framtidsplaner och det gör mig lycklig!! 

Haha joo.. spännande graviditet ;) Men dom sätter troligen igång mig 37+0 så de är inte lång tid kvar nu, det är precis i början av april så de är bara härda ut! :D

Massa kram! {#emotions_dlg.flower}

• Cat79
    Havsklippan
    Glad jag är att se dig här igen. Vet precis vad du har gått igenom och ni verkar med har klarat denna tragedi bra. Man har inget val än att vara stark och skönt att ni har så mycket stöd för det behövs (behövs även vid nästa graviditet). Fint av er att ni tog kort o s v för det känner även jag att man har de minnet och som sagt visst är änglarna så fina utanpå men sen så trasiga invändigt.

Sänder dig varma kramar och hoppas att du är här med ditt plus inom kort!
  • Dag och natt

Tack Cat! Glad att se dig också! {#emotions_dlg.flower} Tänkte flera gånger att jag skulle skriva till dig eftersom du gått igenom samma sak men man funkar liksom inte i början. Man orkar ingenting, orkar läsa mail men inte skriva själv, orkar svara i telefon men inte ringa upp själv... Att ringa själv har faktiskt tagit längst tid. Men det känns lite lättare nu. Har du kontakt med t.ex. Små änglar? Jag har tänkt att ta kontakt så småningom, just som du säger så behövs stödet även vid nästa graviditet.

Måste bara berätta att jag fick en liten brun flytning idag. 9 dagar efter vad som verkar ha varit ÄL.... det skulle kunna vara en nidblödning! Ja herregud, HOPPET är verkligen det sista som överger människan eller vad säger ni... Glad 

• Evve81

Havsklippan: Åh vad spännande! Jag håller tummarna för er!

Någon som vet om man kan få halsbränna av järntabletterna? Min halsbränna har ju blivit mer eller mindre bestående sedan jag började med dem. Måste nog skaffa gaviscon ändå fast det tydligen kan hämma järnupptaget. Min tarmdoktor tycker ju inte jag ska äta järn så länge heller. Nåja ska prata med min bm när jag ska på glukosbelastning om 1,5 vecka.

Nu är det helg och det känns otroligt skönt! Sonen fyller år imorgon och enligt vissa fyller jag tant men jag vägrar tro det och kan tycka att det är MÅNGA år kvar Så vi har lite förberedelser att göra sedan ska vi till min mamma på middag ikväll för hon fyllde år i tisdags. Hela släkten fyller år nu så det är mycket kalas Ha en härlig lördag!

• Cat79

Havsklippan: Du är alltid välkommen att maila när du känner dig redo och om du vill ventilera (gäller ju även när du är gravid då det kommer vara en hel del oro för dig...). Jag minns att skriva om det som hänt hjälpte mig jättemycket samt prata mycket om min ängel till mina vänner/fam o s v. Jag hade ingen kontakt med små änglar men däremot var jag aktiv i änglaforumet här på familjeliv, kan varmt rekommendera.

Hoppas så att det var en nidblödning och att ni lyckats, håller tummarna Flört. En stor KRAM

• 3 barns mamma84
    Havsklippa:
    Ja misstänker en fjärde är inte glad alls förlåt men vi väntra vi och ser efter bara.
    Ja tempen är olika på oss alla bara vänta och se SHIT jag är nervös.
    Tänkte göra så att jag väntar till 28:e och testar mig sen.

Hur går det för dig vännen jag håller tummar och tår det är du som ska få en bebis i din magen och inte jag utan ni ska få ett syskon det är ni värda mitt hjärtaHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-05 14:35:23 följande:
    Havsklippa:
    Ja misstänker en fjärde är inte glad alls förlåt men vi väntra vi och ser efter bara.
    Ja tempen är olika på oss alla bara vänta och se SHIT jag är nervös.
    Tänkte göra så att jag väntar till 28:e och testar mig sen.

Hur går det för dig vännen jag håller tummar och tår det är du som ska få en bebis i din magen och inte jag utan ni ska få ett syskon det är ni värda mitt hjärtaHjärta
    oj tror du att du redan är gravid?
    har du hunnit fått din mens efter förlossningen?
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma