• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon

2barnsmamma84 - trycker på gilla knappen *Gilla*
    havsklippan -
    tråkigt med mens, men alltid bra med ett datum att utgå ifrån så kan man försöka och känna att man kan pricka in.
    Mct79 - Grattis till ditt +++ =)

Själv mår man rätt bra. Lillkillen växer på och han är väl snart 5veckor på tisdag. De går undan här =)

♥♥Theodor 2007♥♥Dexter 2009♥♥ Vincent 2011♥♥
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-06 16:33:00 följande:
    Sofy, (och för all del andra som gjort eller ska göra en igångsättning) du har ju också en igångsättning framför dig... Hur har läkarna sagt till dig? Vad händer om du är helt omogen/ etc vid de där 37+0 som är planen för din del? Vad gör de då? för de ville ju inte göra KS om jag minns rätt...?

Min läkare pratade om en poängskala,  "bishop's score" som de använder för att bedömma livmodertappens mognad. (se nedan) Enligt henne är det ett absolut måste med iaf en 3:a, annars kan de inte ens försöka sätta igång? Allra helt ville de ha en 6:a för då var det bara att köra på, men hade man iaf en 3:a-4:a kunde man förbehandla med balong/gel etc...(här skrev jag GET först, men jag insåg att jag helst slipper ha en GET mellan benen! OskyldigSkrattande)Jag börjar känna mig orolig över att inte få ihop de där poängen om 4½ vecka, så att de inget kan göra... För KS är inte aktuellt för mig i dagsläget, går det inte att sätta igång pga omognad så måste vi VÄNTA... Gah, jag vill inte vänta!
    Jag ska tillbaka igen nu den 17e på TUL + flöde och sen ska jag träffa min spec läkare för att diskutera lite mer, men änsålänge har han inte nämnt något om det skulle va så att jag skulle vara omogen vid start. Tror dom ska prova hinnsvep några gånger innan för att se om det kan underlätta, men vet inte - får mer exakta svar nästa besök trorjag! :)

Meeeen - jag börjar också fundera på det. Att det inte alls går. Och då blir det ju KS. Men äeh, jag vet inte så mycket än och "orkar" inte oroa mig över ngt jag inte vet hur det är, får ta det lite senare.. Men hoppas såklart att det ska gå vägen!! För oss båda! :)
  • needtobreathe

Alltså.. AJ! Det bränner som saaatan i mina revben, och trycker så in i.. på min högra lunga! Kan ju knappt andas normalt. Blir de bättre snart? Drömmer De är inte för att han sparkar där, utan antagligen livmodern som trycker på eller något annat..

• sugarrush
    Havsklippan: Jättetråkigt med mensen. Men vilken fantastiskt bra inställning du har, att det är positivt att du nu har ett datum att utgå ifrån. Jag hänger på i hejaklacken för nästa månad. Fasen vad du ska plussa då, om alla vi får bestämma!

2-barnsbamma: skönt att du inte var gravid, när du nu vill vänta ett tag. Finns det inte någon bra typ av spiral som man kan ha, om du inte vill köra piller!
    Fjärde gången gillt?
  • Cat79

Mct79: Stort grattis till plusset! Denna gången går det vägen :) KRAM

• kajsalisa

Håller med föregående kommentar och vågar mig på ett grattis MCT. Nu måste det ju bara gå vägen. Håller tummarna stenhårt för dig!!
    Stor kram!

• 3 barns mamma84

Buder på en LYCKO bild en Elias som bjuder på skratt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta

2 barnsmamma;

Han är ju bara för go!!! Vilket leende....han kommer få alla tjejjer att bara smäääälta!!!!

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma