• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Miltons Mamma

Viabel graviditet va är det?
    stod nåt om det i min remiss till gyn på fredag?!
    var och tog hcg prov idag samt i torsdags.

har inte blödit mer men de såg inget foster på Vul.

• Muffe

Tittar in och säger hej och undrar lite var tiden tar vägen? v 28 nu, shit. Tiden går fort och nu börjar jag känna att jag vill sätta ihop sängen, hämta vagnen och fixa alla kläder och väska osv haha!

Man ser så många olika listor på nätet vad man bör ha vid skötbordet, i BB-väskan osv så det är svårt att veta vilken man ska gå efter tycker jag!

Hur är det med barn som föds i maj? Hur åker de hem från BB? Har man bara kläder och sätter dem i babyskyddet, eller har man tunn overall eller filt eller vad??

• Lallan
    Muffe skrev 2011-02-07 11:31:09 följande:
    Tittar in och säger hej och undrar lite var tiden tar vägen? v 28 nu, shit. Tiden går fort och nu börjar jag känna att jag vill sätta ihop sängen, hämta vagnen och fixa alla kläder och väska osv haha!

Man ser så många olika listor på nätet vad man bör ha vid skötbordet, i BB-väskan osv så det är svårt att veta vilken man ska gå efter tycker jag!

Hur är det med barn som föds i maj? Hur åker de hem från BB? Har man bara kläder och sätter dem i babyskyddet, eller har man tunn overall eller filt eller vad??

Vi hade bara vanliga kläder och en filt. Körde på body, byxa samt långärmad lite tjockare tröja över. Nu med dom här två kör vi vanliga kläder+mössa samt åkpåse, supersmidigt på morgonen vid dagislämning.

Jättegrattis till MCT

• Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-06 19:02:39 följande:
    Tack ska ni ha Flickor ja tänka sig tänk att man blir så glad är lika glad idag och då jag fick ett + haha sjukt !
    Ja piller blir det här
    vad skönt tjejen
    Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2011-02-07 12:13:34 följande:
    vad skönt tjejen
    Hihi lycko dag igår haha
    Konstigt nog blöder jag inte mkt alls jag brukade blöda kraftigt på 1:a och 2:a dagen i 3 dagar men nu nä det kommer en droppe då o då skööööönt
    Tror att dom gjorde något när elias kom ut att dom stoppade blödningarna innan snitt och efter snitt så jag blödde inget då häller kunde ha samma binda i många många timmar
    Så danmark waw vilken ställe och ja nu har dom hjälp mig och blödningarna
    Snacka om LYX haha
    Nu behöver jag inte ora mig för kraftig blödning eller piller som stoppar blödningrna som innan var vattenfall.
    Så något har dom gjort.

Blödde ju kraftigt innan jag blev gravid med ebba och efter och sen under amadeus snitt och efter och nu med elias är allt lugnt

Gud vad jag babblar haha hur går det för dig bruden
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Sötfilur Tittar in och säger hej och undrar lite var tiden tar vägen? v 28 nu, shit. Tiden går fort och nu börjar jag känna att jag vill sätta ihop sängen, hämta vagnen och fixa alla kläder och väska osv haha! Man ser så många olika listor på nätet vad man bör ha vid skötbordet, i BB-väskan osv så det är svårt att veta vilken man ska gå efter tycker jag! Hur är det med barn som föds i maj? Hur åker de hem från BB? Har man bara kläder och sätter dem i babyskyddet, eller har man tunn overall eller filt eller vad??

Hmm något blev fel :-/
    Men Iaf ebba hon föddes i juni månad då var det super varmt !
    Hon hade på sig boddy och byxor och mössa ett måste tun ..
    Och satt på babyskyddet när pappa hemtade oss hem
    Så var maj månad en mkt mkt varm månad 2005 det glömmer jag aldrig.

Så vi får se du kan nog ha en tun overall på för allt är det inte ju inte som nu
    Och mössa tun och sen beror det på hur ni kommer hem går buss tåg eller bil ?

Amadeus föddes en aug då var det regn och blåsigt och han hade på sig kläder som vanligt mössa och överall och bil hem.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • kajsalisa

Ang bb-väskan så är mitt råd att inte packa för mycket. Det finns kläder för bebis att låna där, men vi hade med oss ett par egna pyjamasar och kläder att åka hem i. För din del, mjuka sköna kläder eftersom du fortfarande har mage kvar och dessutom är väldigt öm efteråt.
    Mat till pappan, kyl finns på bb och kanske nåt till dig under/efter förlossningen. Jag hade ett gäng chokladbitar med mig men åt inget under förlossningen utan drack bara deras saft och smoothies. Däremot hade vi två småtetror med Gainomax som jag drack nästan direkt efter förlossningen. Det var superbra tycker jag.
    Sen vill du förstås ha med dig schampo, balsam, deo, hudlotion, tandborste, tandkräm osv, både till dig och mannen.
    Jag hade en vattenflaska med mig också vilket jag tyckte vara bra eftersom man blir väldigt törstig när man ammar...

• Muffe

Tjejer, om ni firar alla hjärtans dag- ska ni ge något speciellt till er partner?

Ge mig isåfall era tips!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma