• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-14 18:10:32 följande:
    needtobreathe skrev 2011-02-14 18:02:23 följande:
    Telgebo;

KUB är blodprov på dig + ett vanligt UL på magen v 11-13 för att mäta nackspalt osv, + lite frågor till dig då :) No worries at all! :)

Småland;

HAHAHA vilken jäkla stjärna!! Vad hette hon? Minns du? Skönt dock att de bara va en.. liiten omställning annars ;)

Mabaja;

Herrgud va tiden går fort.. va stor hon är nu! Och så söt! Vem liknar hon mest? :D
    Okej, känns som man måste be om det rätt snart då om man ska hinna få en tid för det inom rätt tid. Kommer vara skitb´nervös som vanligt inför det då, fy vadhar jag gett mig in på
    Ja, fast dom brukar va snabba med att boka in det så de är ingen mega-stress! :) Blodprovet ska tas efter v 9+0 och sen får du en UL tid också :)

Förstår din oro, men de kommer gå så bra så! {#emotions_dlg.flower}
  • telgebo
    pixerpie skrev 2011-02-14 18:07:50 följande:

Mitt test imorse visade inget... Så jag vågar inte tro att jag är gravid än... Kanske det var ett spökstreck igår eller blir ett tidigt mf?? Eller ett startkt pluss om några dagar!?!? Bim- 4.

Lycka till!!

Det finns fortfarande hopp gumman, men jag förstår frustrationen när man så gärna vill. Men det är ju 4 dagar kvar. Jag testade tydligt plus 2 dagar innan med CB. Vilket test använde du?

Håller tummarna för dig.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+1
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-14 18:12:47 följande:
    Ja, fast dom brukar va snabba med att boka in det så de är ingen mega-stress! :) Blodprovet ska tas efter v 9+0 och sen får du en UL tid också :)

Förstår din oro, men de kommer gå så bra så! {#emotions_dlg.flower}
    okej, skönt det då kan jag vänta med att ringa bm nästa vecka, vågar inte det. Helst vill jag veta med att ringa tills jag åtminstone gått över v.7+1 då jag fick MA förra gången, men förstår att det nog måste ringas tidigare.
  • telgebo

Fan vag skriver illa, men jag lovar jag kan bättre svenska än såhär, ska nog inte äta middag framför datorn när jag skriver, men är man databeroende så är man

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-14 16:22:16 följande:
    Sådär ja, nu kan jag fortsätta om besöket på huddinge, efter ctg fick vi träffa läkaren, klämde och kände och kollade sen med UL. Kollade läääääänge med dopplern tillslut frågade hon om vi undrade vad hon kollade; jo tack det undrar vi! Då visade hon med dopplern att här är ett huvud, flyttade dopplern till andra sidan magen och säger här är ett huvud, här är ett hjärta, flyttar dopplern och säger här är ett hjärta till!!! VA!? det är inte sant!? Hur skulle de kunna missa ett foster så länge med tanke på alla ul vi gjort!? 37+1 känns så himla sen att få veta att man väntar tvillingar!

Iaf så lämnar hon oss på rummet i ca 10 min, helt chockade, för att hämta en annan läkare som verkligen hade koll på maskinen. Läkaren kommer in och kollar och säger här är huvudET och här är rumpAN. Det är 1 bebis inte två! Han förklarade det hela med att när hon bytte sida vred hon på dopplern på något sätt så hon fick in hjärtat från båda hållen, fattar inte riktigt men TACK snälla för att det bara är 1, inget fel på att vänta två men liiite sent att få veta det nu tycker jag!

Hjärtformad livmoder sa han oxå, ja sned och bucklig är den iaf! Ingen fara på taket med det, bebisens hjärta såg bra ut och inga fel hittades. Nu är mamma lugn igen, TUL imorgon för att se hur stor denna pojk är! Puhhhh det var dagens!
    Åhhh  herregud!!!! Snacka om att man skulle vart i chock! Bra besked till slut! kram på er.
  • Evve81

Småland: Herregud vilken chock! Har ju varit lite sent att få veta det nu

Jag ska på meandi klädparty på torsdag och jag har hittat en SÅ FIN body till bebis men jag kan ju inte köpa den än..... Men sukta efter den kan jag. Den kommer jag se till att ha till vår bebis! Sitter här och mår illa igen. BLÄH igen magsjuka dock utan förmodligen graviditet så jag hoppas att morgondagen är min sista VAB dag på länge!

• pixerpie
    telgebo skrev 2011-02-14 18:17:56 följande:
    Det finns fortfarande hopp gumman, men jag förstår frustrationen när man så gärna vill. Men det är ju 4 dagar kvar. Jag testade tydligt plus 2 dagar innan med CB. Vilket test använde du?

Håller tummarna för dig.
    Testlagrets billiga tester...
    Ja, ja... Det blir som det blir!
  • needtobreathe

Nu ska jag passa på o gnälla lite...

Fyfaaaaaan vad jag har ont i mitt högra revben + lunga! Ingenting annat än TOTALT ryggläge fungerar, då kan jag inte andas. Det hugger fan värre än knivar! Blä!

Så, slutgnällt! :)

• sugarrush
    Evve81 skrev 2011-02-14 19:09:44 följande:
    Småland: Herregud vilken chock! Har ju varit lite sent att få veta det nu

Jag ska på meandi klädparty på torsdag och jag har hittat en SÅ FIN body till bebis men jag kan ju inte köpa den än..... Men sukta efter den kan jag. Den kommer jag se till att ha till vår bebis! Sitter här och mår illa igen. BLÄH igen magsjuka dock utan förmodligen graviditet så jag hoppas att morgondagen är min sista VAB dag på länge!
    Ah, det kanske är samma meandi-body som jag också spanat in! Eller, den jag har förälskat mig i är nog mer en pyjamas, den som heter "choo choo train jumpsuit".

Har faktiskt smygshoppat lite från förra säsongens meandi, fast har inte vågat säga det till nån.. Den där ursnygga svamp-bodyn hittade jag på tradera för några veckor sedan, och den tillhörande plyschbyxan med svampar..  Jag resonerar så att blir det ingen bebis just nu så kommer det en annan bebis i framtiden som kan ha det, det kommer ju att komma till användning någon gång iaf.
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    pixerpie skrev 2011-02-14 19:17:08 följande:
    Testlagrets billiga tester...
    Ja, ja... Det blir som det blir!
    Ok, jag har också använt dom och dom visade svagt positivt när jag inte var det, surt som attan.
    Håller ändå tummarna för dig.

Jag känner nada idag så jag ställer in mig på att det kommer gå köpprätt åt helvete med denna gravidiet också, är nog inte meningen att jag ska få barn. Känner nada mår alldeles för vanligt för att kunna vara gravid i v.4+1. Ska ta ett test igen til helgen och kommer inte bli ett dugg förvånad om det visar negativt, min vanliga otur sas.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma