• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-14 21:10:11 följande:
    Telge: Skickar en bamse kram.

Sugar: Denna var röd med sköldpaddor sedan fanns även ett par matchande byxor. Har ju en kompis som säljer så jag får nog köpa av henne för på torsdag är det INTE officiellt att vi ska ha en till så då ska jag handla till mina stora barn!
    Tack, vännen.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+1
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-14 21:26:19 följande:
    Jag vet inte vart jag kan vända mig för att få ett tidigt VUL, alla kommer bara säga att du har fått det en gång men det är inget skäl att boka in dig så tidigt som man säkert inte kan se än och det kommer bara göra dig ännu mer orolig fast kanske alklt är som det ska.

Nu ikväll har hört och känt en massa konstiga ljud från långt ner i magen som gaser inifrån och knak typ, vet låter hel sjukt men vad är det för något egentligen? har inte ätit nåt konstigt och känner mig inte konstig i magen. Känns bara som kört som att det kommer sluta med blod.
    Boka VUL privat. Då säger de inget. Du bara betalar en vanlig patienavgift och gör ett VUL, enkelt och bra!

Det händer en massa skumt i mag-/tarmtrakten av graviditetshormoner. Jag blir ex. alltid förstoppad som gravid. Och så får jag så mycket gaser i magen under dagen att jag har ballongmage på kvällen. Endel får tvärtom, blir lösa och oroliga i magen av det. Väldigt vanligt. 

Jag har verkligen världens dåligaste samvete mot min kille just nu! Han var och tränade ikväll och jag tänkte laga en fin alla hjärtans dag middag, men så blev jag totalt gravid-däckad efter jobbet och fick inget gjort. Han ringde från affären efter träningen och frågade vad han skulle handla. Jag sade att jag absolut ville ha körsbärstomater på burk, för jag skulle laga en specialare som han älskar. Sedan när han kom hem hade han köpt fel, han hade köpt vanliga konserverade tomater... Och jag blev totalt hormon-freak och började STORGRÅTA över dessa tomater! Jag kastade mig på sängen och hulkade att nu var alla hjärtans dag förstörd. (nytt rekord i patetiskt beteende.....Skäms)

Efter att jag gråtit i en kvart åt jag fil och flingor till middag, och han fick steka sig en fryst hamburgare... Efteråt sedan visade det sig att han köpt både blommor och present till mig, FAN vad jag kände mig dum som varit värsta gravid-monstret över något så banalt som burktomater.. Öppnade presenterna och SKÄMDES som en hund! Ja, jag har varit mest hormonella flickvän idag, usch vad jag känner mig HEMSK och ELAK!
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-14 22:13:06 följande:
    Boka VUL privat. Då säger de inget. Du bara betalar en vanlig patienavgift och gör ett VUL, enkelt och bra!

Det händer en massa skumt i mag-/tarmtrakten av graviditetshormoner. Jag blir ex. alltid förstoppad som gravid. Och så får jag så mycket gaser i magen under dagen att jag har ballongmage på kvällen. Endel får tvärtom, blir lösa och oroliga i magen av det. Väldigt vanligt. 

Jag har verkligen världens dåligaste samvete mot min kille just nu! Han var och tränade ikväll och jag tänkte laga en fin alla hjärtans dag middag, men så blev jag totalt gravid-däckad efter jobbet och fick inget gjort. Han ringde från affären efter träningen och frågade vad han skulle handla. Jag sade att jag absolut ville ha körsbärstomater på burk, för jag skulle laga en specialare som han älskar. Sedan när han kom hem hade han köpt fel, han hade köpt vanliga konserverade tomater... Och jag blev totalt hormon-freak och började STORGRÅTA över dessa tomater! Jag kastade mig på sängen och hulkade att nu var alla hjärtans dag förstörd. (nytt rekord i patetiskt beteende.....Skäms)

Efter att jag gråtit i en kvart åt jag fil och flingor till middag, och han fick steka sig en fryst hamburgare... Efteråt sedan visade det sig att han köpt både blommor och present till mig, FAN vad jag kände mig dum som varit värsta gravid-monstret över något så banalt som burktomater.. Öppnade presenterna och SKÄMDES som en hund! Ja, jag har varit mest hormonella flickvän idag, usch vad jag känner mig HEMSK och ELAK!
    Förlåt Sugarrush, men du fick mig att skratta åt det hela som hände dig ikväll. Jag har inte fått en edaste hälsning men jag orkar inte bry mig, mår ändå så skit som jag kan så det är skitsamma.

Jag vet intevar jag ska vända mig, känner bara för att ta på mig binda och låta skitmensen skit MF komma eller vad det nu fan är för det kommer ändå komma. Mår skit och vet inte om jag kanske ska ta en lång paus igen. Jag tror inte på denna graviditet, det känns inte bra, det påminner bara om en madröms repris från april maj 2010.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-14 22:13:06 följande:

Just det, ja hård i magen är jag då inte, totala motsatsen och det skrämmer mig också för jag brukar inte vara det så ofta annars. Vilket jädra samtalsämne.
  • telgebo

Varför är jag så dum att jag testar så tidigt när det är ändå är en mardröm att vara gravuíd dom första veckorna. Ju tidigare plus desto jobbigare. Borde ha väntat tills nästa måndag typ, 7 dagar efter BIM, men jag är ju så otålig med allt och vill veta så fort som möjligt och tyckte jag var så duktig så som höll mig själv på halster i 12 dagar trots många symtom som tydde på graviditet. Hade jag inte testat så hade jag nog inte köpt ett test denna vecka då jag inte känner nåt som tyder varken på mens eller graviditet. Jo mens känns det som mer än graviditet iaf.

Jag vet att jag är den mest nagativa jäveln som världen skådat här inne, men jag är bara ärlig och rak med hur jag mår.

• gemigsinnesro
    telgebo skrev 2011-02-14 17:48:14 följande:
    Kan man säga redan vid första besöket att man vill göra KUB? När görs det och vad kollas? Jag är så rädd för just missfallsrisken som finns vid fosterdiagnostiska test.

Jag känner mig helt lost gällande graviditet, vet ingenting och känner mig så dum härinne för ni verkar ju ha sådan koll.
    färnik skrev 2011-02-14 17:22:48 följande:
    Småland: Men herregud, vilket shockande besked ni fick idag, och så tokigt det kan bli alltså! Läkaren måste verkligen skämts ögonen ur sig, vilken otrolig miss!

Skönt iaf att bebisen mådde fint där inne. Hur kommer det sig att de inte passade på att göra TUL idag när ni nu ändå fick göra ultraljud? Så ni hade sluppit åka dit i morgon igen, menar jag...
    __________________________________________________ _________
    Ang rädsla för att halka så har jag kört med broddar ända sedan det blev vinter i november. Oskyldig Jag bara vägrar ramla! Man är ju inte jättesmidig heller nu på slutet, lite lätt framtung... men inte heller jag kan komma ifrån att gå ut flera gånger dagligen, med barn som ska hämtas från dagis, hästar och höns som ska ha mat och så där...
    Ja broddar kanske vore en idé men nu hoppas jag på att det inte ska vara vinter mer typ att man ska vakna imorgon så är det vår, inte så troligt då. Jag går otroligt försiktigt ser lite löjlligt ut att en tjej på 36 går som en gammal tant på typ 80.
    Jag vet inte om Kub-test görs överallt men där jag bor blir alla erbjudna det testet. Man mäter nackspalten på fostret  och så får man ta ett blodprov lite tidigare och så räknas ett resultat ut baserat på nackspalt, blodprov och mammans ¨ålder så får man då en risksiffra. Det här testet är ju bara en uppskattning och inte så tillförlitligt som annan fosterdiagnostik. Fråga din barnmorska på mödravården så får dü utförligare svar. Jag har för mig att testet görs mellan v12-14 men är inte helt säker.  Men om du absolut inte kan tänka dig ett barn med funktionshinder så  är det fostervatten/moderkaksprov som gäller.

• telgebo
    gemigsinnesro skrev 2011-02-14 22:40:38 följande:
    Jag vet inte om Kub-test görs överallt men där jag bor blir alla erbjudna det testet. Man mäter nackspalten på fostret  och så får man ta ett blodprov lite tidigare och så räknas ett resultat ut baserat på nackspalt, blodprov och mammans ¨ålder så får man då en risksiffra. Det här testet är ju bara en uppskattning och inte så tillförlitligt som annan fosterdiagnostik. Fråga din barnmorska på mödravården så får dü utförligare svar. Jag har för mig att testet görs mellan v12-14 men är inte helt säker.  Men om du absolut inte kan tänka dig ett barn med funktionshinder så  är det fostervatten/moderkaksprov som gäller.

Tack för ditt svar men nu så orkar jag inte tänka på det, jag känner mig så neggo just nu, ursäkta att jag förpestar denna underbara tråd med mitt tjaader och negativ känsla.
  • gemigsinnesro
    telgebo skrev 2011-02-14 22:58:56 följande:
    Tack för ditt svar men nu så orkar jag inte tänka på det, jag känner mig så neggo just nu, ursäkta att jag förpestar denna underbara tråd med mitt tjaader och negativ känsla.
    Pesta på du Skrattande. Jag drev nog många till vansinne härinne också ett tag när allt jag kände och tänkte på var ett nytt missfall. Tror jag höll på så fram till v25 sisådär. Det är väl lite därför denna tråden kommit till för att man ska kunna ventilera sin oro med andra som genomgått samma sak.
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-14 21:10:47 följande:
    Röntgen: härligt att se dig här! Hur är det med er? Hur går allt? Hur mår Ines? Tänkt på dig massor och hoppas att du och Ines har det bra!

Sofy: tyvärr tänkte jag inte på namnet, var så orolig för bebisen så jag tänkte inte på annat.. 30-35, kastanjefärgat långt hår, 165 lång kanske om inte kortare. Räddande ängeln hette sverker iaf!
    Känner igen kännslan vid höger revben men för mig går det bara att ligga på höger och trycka till fötterna på honom, men har blivit bättre de senaste veckorna. Testa med att trycka till med kuddar? Livliga Devin vill retas med sin mamma
    Hahaha, sverker! De va ju den stressade token jag hade när jag va inne som jag inte gillade ;) Men han är tydligen tvilling-expert o en av dom bättre i sverige, så de va väl därför, eftersom du väntade två där ett tag ;) Hoho! :D

Ja nej ja har provat allt.. ingenting fungerar :( Sjukt irriterande för de gör ju ont! :p
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-14 22:19:25 följande:
    Förlåt Sugarrush, men du fick mig att skratta åt det hela som hände dig ikväll. Jag har inte fått en edaste hälsning men jag orkar inte bry mig, mår ändå så skit som jag kan så det är skitsamma.

Jag vet intevar jag ska vända mig, känner bara för att ta på mig binda och låta skitmensen skit MF komma eller vad det nu fan är för det kommer ändå komma. Mår skit och vet inte om jag kanske ska ta en lång paus igen. Jag tror inte på denna graviditet, det känns inte bra, det påminner bara om en madröms repris från april maj 2010.
    Vad skönt att jag fick dig att skratta! Jag skrattar lite åt det själv faktiskt, hur töntig jag var igår... Redan igår insåg jag ju hur knäpp jag var men jag kunde ändå inte sluta böla.  Hahahaha jäkla hormoner!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma