• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Odd: Grattis till lyckat rul och till en pojke {#emotions_dlg.flower}

• Lallan

Färnevik: Vilken vecka är du i? Förra graviditeten hörde jag fostret från v 9+2 fram till dess att det dog. Då hittade jag hjärtljuden snabbt varje gång. Den här gången har jag testat flera gånger och trots att dom är två där inne så har det oroat mer än det har lugnat. Har hänt flera gånger att jag inte hittat ngt eller bara den ena. Sist hos bm så hade även hon svårt att hitta ljuden och då var jag ändå i v 24. Numera känner jag dom ju dagligen så hjärtljuden är inte lika viktiga men vet precis hur nojjig man blir när man inte hittar dom.

Mabaja: Såg magdiskussionen långt bak i tråden och jag har också dig som mål när det gäller hur jag vill att magen ska se ut Ja gräset är kanske grönare på andra sidan

• Lallan

Muffe80: Har illamåendet tilltagit? När jag kom på efterkiontroll efter ett misstänkt mf för ett år sedan så mådde jag illa och det konstaterades att fostretr levde trots cytotekbehandling och rejäla blödningar. Fick då veta att symptomen inte ska kunna tillta om det blivit ett mf däremot kan man ha kvar befintliga symptom ett tag.

I morgon ska jag på tillväxtultraljud och läkarbesök Hoppas att allt ser bra ut och att jag eventuellt kan bli sjukskriven men nu efter en helg hemma så känner jag mig för frisk för sjukskrivning men det är ju något helt annat när man är på jobbet en hel dag utan möjlighet till vila på samma sätt.

• Lallan

Odd: Du är verkligen jättevacker på alla bilderna!

Längtan: Grattis till lyckat vul!

Orkar inte kommentera allt annät som skrivits idag, känner mig trött, sliten och deppig och jag har inte ens jobbat idag. Tul gick bra, knoddarnas uppskattade vikt blev 1052g resp. 1019g så dom är jämnstora.  Läkarbesöket var ett skämt. Läkaren kom 25 minuter för sent och upprepade bara vad barnmorskorna (dom var två under ul) sagt. Fanns inte tid för någonting om hur jag mår som det var tänkt med den tiden Ska som tur var till bm på onsdag för att kolla blodtrycket och ska då även fixa läkartid.

• Lallan

Odd: Nu syns inte bilderna längre! Och Tack!

Jättefint set! Jag var på syträff för en vecka sedan och sydde då två bodysar till bebisarna och ett par byxor. Ska sy ett par byxor till såklart men hade inte tyg som matchade. Älskar också färgglada kläder.

• Lallan
    Mamma till W skrev 2010-09-20 22:05:17 följande:
    Jag orkar inte, men biter ihop och är envis!

Ja andra trimestern var ju helt fantastisk! Jag kände mig vacker i min mage fram till v 36.. Nu är jag bara en strandad valross med en enorm jättemage! I vecka 35 hade jag gått upp 5.5 kg, sen har det sprungit iväg... men har sagt till mig själv att jag inte vill gå upp mer än max 12 kg!

Nu kommer det gnäll:

JAg är såååå less! Känner mig nedstämd och irriterad. Min man har först hela helgen tyckt så synd om sig för att han har ont i en tå... Sen har han åkt på en förkylning så hela natten har jag lyssnat på när han hostar, stånkar, stönar, snarkar och springer på toa. Somnade 6.30 i morse efter den roliga natten! Jag orkar inte mer! Vi har rykt ihop många ggr under dagen och jag är bara såå less på honom när han gnäller och huset förfaller. Jag orkar inte jobba 100% OCH sköta vårt hem. Jag har tagit på mig att sköta tvätten och ev. disken. Men det är ju mer som behövs göras och här händer NADA!

Jag vet bara att jag är extra känslig just nu. Imorgon är en annan dag! Får itne bli några barn just nu för då lär han ju få höra både ett och annat innan ungen är ute. Tur att mina känningar har försvunnit!
    Mabaja, gnället skulle lika gärna kunnat vara jag som skrivit. I övrigt har jag redan passerat dina max 12 kg med två kg ochb har då lite tid kvar.

Hemma från jobbet idag pga att jag inte sovit inatt, hade världens huvudvärk, täppt i näsan samt halsbränna. Ska ner till vårdcentralen och kolla blodtrycket lite senare idag för att utesluta att huvudvärlken har med det att göra.
  • Lallan
    Såg att mitt nya datum inte stod och då jag är rätt säker på att inte gå över så ändrar jag det!

{#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 21 december (ma v11, mf v 14)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    PåvägMotSyskon 31 December. 3.e barnet.

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Cjes- 7 februari (3:e försöket efter MA januari -10, Hade även MF oktober -09)
    Odd - 8 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Kolbodatjej - 15 mars (försök 4 efter MF  nyårsafton-09)
    Färnevik - 23 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj
  • Lallan

Sugar: Beklagar verkligen Om det på sikt är till någon tröst så är tre mf på raken extremt ovanligt medan två tyvärr är rätt vanligt så nu har du oddsen på din sida. Vet dock hur det känns och att man knappast tror på dom där oddsen när man väl är där men ändå. Stor kram till dig!

• Lallan

Happiness: Trots att jag den här gången har två i magen så upplevde jag samma som dig då och då och funderade på om magwn blivit mindre eller inte växte. Bevisligen så var det ingen fara och båda har ju växt på sig. Förstår precis dina tankar men tror ändå inte att du behöver oroa dig. När mitt foster dog sist försvann även det uppblåsta så magen blev inte stor när jag åt heller vilket den ju brukar bli normalt när man är gravid oavsett om det är en liten macka eller en stor pizza

Har varit till bm idag och är på lite bättre humör. Hon hade pratat med läkaren på mvc och han hade sagt att sjukskrivning inte skulle vara ngt problem. Dock är han bara där 2 gånger i månaden och har precis varit där så jag fick en tid om ca två veckor och rådet att ringa min husläkare om jag inte orkade jobba fram tills dess. Ringde husläkaren och har en tid där på måndag så förhoppningsvis flyter allt på och jag blir sjukskriven då.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma