sugarrush skrev 2011-02-16 16:35:46 följande:
Vad jag kände? Jag var livrädd och ville halst sjukskriva mig i tolv veckor och bara gråta. Orkade inte prata med någon, kände ingen glädje. Mest chock, och "jaha, ska det blir mf nu igen alltså..."
Fruktansvärt jobbigt, samtidigt så visste jag ju att oron var dåligt för barnet så det jag fick dåligt samvete för att jag mådde som jag gjorde. Jag ringde psykologen och det var det som hjälpte mig att komma ur det . Det tycker jag du också ska göra, det kan ju vara värt ett försök. Tycker så synd om dig som mår såhär.
Men du, det är verkligen inte säkert att det bir mf, det tror jag du vet innert inne, även om det inte KÄNNS så just nu. jag vet att man blir jäkligt ärrad av att genomgå mf och ma.... men det finns hjälp att få! En bra psykolog kan hjälpa dig att komma ur de negativa tankarna!
Vad glad jag blir att nån vill prata med mig om detta trots att jag är så jädra irriterande för er och tjatig och ego och negativ och ni tycker jag säkert är dum i pallet som bara är så neggig hela tiden.
Jag vågar inte kontakta kuratorn här på kk, hon jobbar mest som jag förstod henne men kvinnor som fött änglabarn och det är jag tack och lov långt ifrån, men ändå. Vart vände du dig? Jag är beredd att åka en bit om jag bara får prata med nån vettig som verkligen tar min oro på allvar.