Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-16 14:31:37 följande:
    Telgebo.
    Sådär kände jag när jag blev gravid också, nu efter tre missfall.

Men så ringde jag till sjukhuset här i stan och frågade efter MVC:s psykologer. Jag fick en tid redan efter veckan därpå och det har hjälpt mig JÄTTEMYCKET.  Jag går varje vecka nu och utan min psykolog hade jag aldrig kunnat vara så lugn som jag är. Ring dit, jag tror att du behöver någon som kan stötta dig.
    (Dessutom kan det hjälpa till så att man lättare kan få tidiga VUL.)

kram!
    Vad kände du? Negativ.
    På väg mot katastrof igen
  • telgebo

Inte en kotte här, vad är ni när jag behöver er och ventilera min oro. Jag är skitnegativ och låg idag. Blöder inte men jag känner en en känsla i kroppen som säger mig att det är kört.

Kom hit och prata med mig, peppa mig hjälp mig tjejer, jag vet att ni kan.

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-16 16:35:46 följande:
    Vad jag kände? Jag var livrädd och ville halst sjukskriva mig i tolv veckor och bara gråta. Orkade inte prata med någon, kände ingen glädje. Mest chock, och "jaha, ska det blir mf nu igen alltså..."
    Fruktansvärt jobbigt, samtidigt så visste jag ju att oron var dåligt för barnet så det jag fick dåligt samvete för att jag mådde som jag gjorde. Jag ringde psykologen och det var det som hjälpte mig att komma ur det . Det tycker jag du också ska göra, det kan ju vara värt ett försök. Tycker så synd om dig som mår såhär.

Men du, det är verkligen inte säkert att det bir mf, det tror jag du vet innert inne, även om det inte KÄNNS så just nu. jag vet att man blir jäkligt ärrad av att genomgå mf och ma.... men det finns hjälp att få! En bra psykolog kan hjälpa dig att komma ur de negativa tankarna!
    Vad glad jag blir att nån vill prata med mig om detta trots att jag är så jädra irriterande för er och tjatig och ego och negativ och ni tycker jag säkert är dum i pallet som bara är så neggig hela tiden.

Jag vågar inte kontakta kuratorn här på kk, hon jobbar mest som jag förstod henne men kvinnor som fött änglabarn och det är jag tack och lov långt ifrån, men ändå. Vart vände du dig? Jag är beredd att åka en bit om jag bara får prata med nån vettig som verkligen tar min oro på allvar.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-16 16:51:13 följande:
    Jag kollade in på lasarettet här i stan. De hade en psykologenhet. RIngde och berättade och de återkom bara efter några dagar med en tid. Kolla om det finns en psykologenhet  på kk, kanske finns det någon som är knuten till MVC....?

Jag hade också en kurator efter mitt andra mf. Har absolut inget gott att säga om henne, den jäkla käringen! Nej, hellre en psykolog, de har mer utbildning och kan mer av det de pysslar med, det är iaf min erfarenhet. (Eller så hade jag bara otur som fick en pucko-kurator)
    tyvärr finns det bara en kurator på denna kk som finns på sjukhuset här i telge. vet inte hur det är på huddinge, sofy kanske har koll på det. Men det var som om ursäkta skitgaggan på kk här inte tog min sorg på allvar för det var ju bara ett ma och inget barn och jag skulle vbara ta nya tag och hejdå Sedan sitta och ringa andra samtal under mina 30 min och sitta och tänka på annat när jag pratar och sedan avbryta mig och säga ursäkta jag måste kolla en sak och gå till sitt skrivbord och kolla i pärmar och ringa dsamtal som inte har nåt med mig att göra och göra det i 20 min och sedan säga att jag ringer dig om en ny tid och sedan inte göra det, Så jävla okänsligt och nonchalnat. Det var som jag inte fick vara ledsen.

Nu har jag skrivit i en tråd här i några dagar på FL, där får man inte prata om MA och MF man ska vara så positiv så, fn jädra okänliga människor det finns så jag sa hejdå och drog. Vill dom leva i sin lilla rosaskimrande värld där sånt inte existerar och styra över vad man får parata om så får dom fan leva i den låtsasvärlden då.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-16 17:03:33 följande:
    Det är därför sådana här trådar finns, som den här. Vi förstår vad man går igenom som gravid efter mf. Det hade jag heller inte fattat första gången jag var gravid faktiskt, då ville jag inte höra talas om mf, orkade inte ta in att det kunde gå fel.
    Jag tror ingen vill vara elak de vill vara elaka, men ja, som mf-drabbad kan man ju tycka att de är lite naiva. Men skit samma, låt dem vara det då. Häng med oss som förstår istället.
    Jag så jävla illa vid mig oh skrev att då får imgen jävel inne här då gnälla och vara negativa så fy om ni gnäller över en sådan banal sak som illamående. Jag skulle jubla om jag hade det, faktiskt. Tro mig jag skulle bli överlycklig.

Nu sitter jag med samma ryyonda som vid mitt MA, fan..det är skört nu, väntar bara på ett konstaterande om 2-3 veckor att den är död.
  • telgebo

Fan blir galen på att jag inte kan skriva och stava rätt, hur jävla svårt ska det vara liksom.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-16 17:15:13 följande:
    Telgebo_ Skickar en kram till dig! Det är ju inte alls säkert att det blir MA igen bara för att det blivit det tidigare. Försök att hitta något som skingrar tankarna lite. Det hjälper men det är lättare sagt än gjort!

Sugar: Härligt med lyckat vul!!!!!!

Angående TUL så gjorde jag det med sonen mindre än en vecka innan han föddes och han beräknades då väga 3700g ungefär. När han föddes vägde han 4315g....... MEN de han ju ibland fel åt andra hållet med!

Flytningar har jag också MASSOR ibland vattninga och ibland som slemmiga liksom om ni förstår (Ursäkta förklaringen) Antar att allt är normalt!

Imorgon skulle jag göra glukosbelastningen men BM är sjuk så det är inställt gör mig INGENTING alls om jag ska vara ärlig. Kanske att min nytillkomna illamående är borta till nästa vecka. Jag har svårt att äta och allt växer i munnen. Förmodligen efter magsjukan men det är sjukt jobbigt för det hade ju ÄNTLIGEN gått över!
    Vilken vecka är du i Prommis?

Jag är den som är nygravid här va?

Jag har så sjukt ont i ryggen på exakt samma sätt som vid MA så det är omöjligt att inte tänka på MA och MF nu, kommer säkert börja blöda precis när jag sitter med urinen och ska testa igen på fredag, skulle inte direkt bli förvånad, brukar ha max otur med det mesta.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-16 17:40:11 följande:
    Färnevik: Jag gjorde 4 med sonen dock tyckte jag att hans förlossning var lättare än den första och då vägde han 500 gr mindre och var 2 sm längre.

Telge: Jag är i v 17 nu men jag oroar mig fortfarande VARJE dag. Det blir bättre och man kan ju inte påverka det. Jag är också en sån som har mycket otur och hela tiden från början och fortfarande tittade jag VARJE gång jag var på toa (ibland gick jag bara för att kolla) om det var blod. Det är ju jättesvårt att tänka bort MEN det är ju inte bra att oroa sig för mycket så det kanske vore bra för dig att prata med någon för det svåra är ju att man inte på något sätt kan påverka det som händer men det hjälper inte att älta fast man gör det nästan hela tiden.
    även om jag skulle gå och prata med nån så skulle ju ändå min oro inte minska, jo om jagfick göra test och blodprovs hcg och vul varje vecka ett tag såhär i början så skulle jag nog bli lugn men det finns ju ingen som gör det så.
  • telgebo

ont i ryggen i v.4+3 kan ju inte vara bra eller? Speciellt inte om det påminner som det kändes i ryggen vid mitt MA i maj förra året, sitter strax nedanför midjan fast i ryggen då.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma