-
Håller tummarna att allt är som det ska. Ska du få åka in och göra ett VUL?Marlyn skrev 2011-02-16 11:53:34 följande:Nu har jag ringt BM... dom ska ringa tillbaka senare idag. USK sa att det inte alls va ovanligt med blödningar under en graviditet sålänge jag inte hade ont och det har jag ju inte. Vi får hoppas på det bästa. -
Det är bara att inse att det kommer gå käpprätt åt helvete denna gång också, fan vad jag har talande intuation, kände det på mig redan i söndags. Lika bra att ställa in sig på att få MA igen då och då kan jag väl lika gärna börja blöda nu än att gå runt och vara så jävla orolig och rädd i 3-4 veckor till. Fan i helvete, vad jag hatar detta, bryter ihop.sugarrush skrev 2011-02-16 14:17:31 följande:Jorå. hade lite test kvar och tänkte att, tja, jag kan ju lika gärna testa lite. Positivt såklart. ÄL-test reagerar ju även på graviditetshormonet. -
Varför ska dom ringa upp? Jag menar hade dom ändå tid att besvara ditt samtal kan dom väl lika gärna snacka på en gång. Måste vara skitstörigt att sitta och vänta på ett telefonsamtal. Hoppas allt är bra för dig. Själv har jag gett upp, jag kommer med största sannolikhet få MA igen, allt pekar på det och jag behöver nog inte skriva hur jag mår.Marlyn skrev 2011-02-16 14:23:34 följande:BM har inte ringt än... väntar fortfarande. Men jag kan ju inte göra ett VUL förrän i slutet i nästa vecka. -
Jag tänkte ringa oxbacken som sofy rådde mig till igår men de har bara telefontid till kl 11.30 och BM till 14 så vart ska jag vända mig. Blev så jävla dåligt bemött på KK här i stan vid mitt MA även av kuratorn så jag känner inget förtroende. Var på ett samtal då och under hela samtalet så ringde hon andra samtal och satt och tänkte på annat och sa bara att det är bara att kämpa vidare och så skulle jag få en ny tid, hon skulle ringa mig om en ny tid, gissa om hon återkom...nej det gjorde hon inte. Läkaren vräkte ur sig att MA är så vanligt så det var väntat enligt honom. Ja känner inte för att sätta min fot där på det sjuka stället efter den erfarenheten.sugarrush skrev 2011-02-16 14:31:37 följande:Telgebo.
Sådär kände jag när jag blev gravid också, nu efter tre missfall.
Men så ringde jag till sjukhuset här i stan och frågade efter MVC:s psykologer. Jag fick en tid redan efter veckan därpå och det har hjälpt mig JÄTTEMYCKET. Jag går varje vecka nu och utan min psykolog hade jag aldrig kunnat vara så lugn som jag är. Ring dit, jag tror att du behöver någon som kan stötta dig.
(Dessutom kan det hjälpa till så att man lättare kan få tidiga VUL.)
kram! -
Grundar det på negativt ÄL-test och fallande temp, precis samma sak som vid mitt MA förra året, då sjönk tempen mer och mer under tiden det dog och alla symtom försvann så nu ger jag jag upp. Funderar på att ta bort min sidfot.Pancakes skrev 2011-02-16 14:38:26 följande:Men åh, stackare! Jag har inte riktigt hängt med här nu....blöder du eller grundar du detta på ÄL-testet? -
Känner ingen glädje och känner inte att jag är gravid och har ont i livmodern. Mister jag detta barn också ger jag upp att få barn, då har Gud sagt sitt att jag inte är värd barn.
-
Ja jag bor i Stockholm, men kan tyvärr inte ta mig in till stan. Jag bor alltså utanför själva innesstan söder om.Pancakes skrev 2011-02-16 14:47:28 följande:Fy vad trist! Varför kan de inte vara lite förstående? Ja, vi VET att MA är vanligt men när man själv sitter där känns det som världens undergång!!
Är det i Stockholm du bor? Jag ringde Oktaviakliniken på söder och fick komma in efter två timmar. Även Gynakuten på Danderyd har jag åkt till och blivit bra bemött men det är olika åsikter om det vet jag.
Ja jädra idiot till käkare som kläcker ur sig sånt, visst det är kanske är vanligt att bebisar dör i v.4-5 och kommer ut 2-3 veckor tidigare men det behöver jag inte veta när jag ligger rädd och blödanade på en brits med en stav inkörd mellan benen och få det slängt i ansiktet.
Behöver inte heller en kurator som tror man har en karl hemma som man kan ha sex med vid ÄL, jag är ensamstående och har använt mig av donator för att bli gravid och det har tatt mig 19 långa månader och 1 MA att uppnå detta och så ska det gå käpprätt åt helvete på en gång, det är fan inte sant. Jag fryser som fan nu, inte konstigt med tanke på att tempen sjunker. ÄL-testet säger väl allt. det borde visat positivt om det var en normal graviditet. -
Sen kan jag inte skriva korrekt heller. Jag mår piss och bara gråter. Orkar ingetting och har inte lust med nåt och jag som ska ha beslk imorgon och borde städa diska och allt, funderar på att kanske avboka morgondagens besöök och ställa in träningen hos sjukgymnasten imorgon och bara vara hemma och gråta istället. Har inget lust att ta mig ut och kanske få panik rätt som det är och börja störtgråta bland en massa människor på stan eller börja blöda.
-
Dessutom har jag ont i ryggen på samma sätt som vid mitt MA, en tryckande känsa precis ovanför ena skinkan och nu mår jag sjukt illa också.
-
Om man vill ta ett blod test som mäter HCG för att se att det ökar som det ska vart vänder man sig då? Jag får säkert bara höra att köp ett CB och fortsätta oroa mig. Jag tog några test som var positiva, senaste testat vid mitt MA var positivt hos MVC den 12 maj jag sa till BM att det såg så svagt ut men hon intygade mig att det hade ingen betydelse det var positivt och jag var gravid sa hon. Ibland upplever jag att BM kan så jädra lite idag och att mman ofta är mer påläst än dom. Jag fick MA 10 dagar senare så jag hade ju rätt att det såg fel och kändes fel.
Jag undrar också hur många dagar efter BIM som CB digital visar gravid 2-3. På ferdag så har jag gått 4 dagar över och då borde väl det visa gravid 2-3 om allt är som det skall? Jag har en 29 dagars cykel. så jag borde alltså vara på dag 34 på fredag sedan senaste mens.