• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Måste fråga er tjejer om ni känner igen detta under tidig graviditet: Jag har nu hört, inte varje kväll, men flera ggr nu som knorr inifrån magen långt ner. Inget hungerknorr utan knorr helt enkelt som att fuktigt möter tortt typ och undrarså vad detta kan va? Har inget minne att jag upplevt detta fenomen tidigare. Vet nån?

Gravid v.5+6 BF 24/10
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-26 10:49:55 följande:
    Måste fråga er tjejer om ni känner igen detta under tidig graviditet: Jag har nu hört, inte varje kväll, men flera ggr nu som knorr inifrån magen långt ner. Inget hungerknorr utan knorr helt enkelt som att fuktigt möter tortt typ och undrarså vad detta kan va? Har inget minne att jag upplevt detta fenomen tidigare. Vet nån?
    Gravid v.5+6 BF 24/10

Inget jag känner igen tyvärr..
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-02-26 10:35:27 följande:
    haha igår gick tankarna "tänk om" men så tänkte jag "vadå tänk om, vi har haft sex en gång på en månad- et funkar ju inte"... tror att jag ska ha mens nästa vecka så visar sig då...
    *Sjunger*  All i takes is one tiiiime.....
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-26 10:51:15 följande:
    Inget jag känner igen tyvärr..
    OK, anade väl det, är nog jag som är skum, ha ha.

Får se om jag kommer ihåg att fråga om detta hos läkare/BM, antagligen inte är så virrig och glömsk

Är inte orolig så men man blir ju nyfiken vad sjutton det är för något. Har även känt vid ett enstaka tillfälle hur det tar emot och gör smått ont när jag böjer mig framåt och flera gånger hur det gör ont när jag vänder mig liggandes, men det är nog ligamenten som håller på livmodern, men kommer det så tidigt som i v.5+?
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • Marlyn
    Mamma till W skrev 2011-02-26 10:35:27 följande:
    haha igår gick tankarna "tänk om" men så tänkte jag "vadå tänk om, vi har haft sex en gång på en månad- et funkar ju inte"... tror att jag ska ha mens nästa vecka så visar sig då...
    Vi oxå... och jag är ju faktiskt gravid tills motsatsen blivit bevisad.

Ego: Igårkväll trodde jag att det va kört. Jag fick sån otrolig smärta i bebbemagen, men det visade sig att tarmarna ville tömmas =) Tycker det var taskigt av tarmarna att göra så mycket väsen av sig och göra mig så orolig.

ps. jag blöder bara lite nu.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-26 10:59:22 följande:
    Vi oxå... och jag är ju faktiskt gravid tills motsatsen blivit bevisad.

Ego: Igårkväll trodde jag att det va kört. Jag fick sån otrolig smärta i bebbemagen, men det visade sig att tarmarna ville tömmas =) Tycker det var taskigt av tarmarna att göra så mycket väsen av sig och göra mig så orolig.

ps. jag blöder bara lite nu.
    Har också haft så att jag kan få ont och kort därpå så visar det sig att det är toabesök som behövs.

Skönt att blödningen minskat, hoppas det ser bra ut på nästa vul på fredag.
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • Marlyn
    telgebo skrev 2011-02-26 11:13:26 följande:
    Har också haft så att jag kan få ont och kort därpå så visar det sig att det är toabesök som behövs.

Skönt att blödningen minskat, hoppas det ser bra ut på nästa vul på fredag.
    Tack =)
    Jag hoppas det ser bra ut för dig oxå... vilket datum skulle du på vul?
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-26 11:34:40 följande:
    Tack =)
    Jag hoppas det ser bra ut för dig oxå... vilket datum skulle du på vul?
    Jag ska på vul den 9 mars, så 11 dagar kvar, snart ensiffrigt.
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • Safireee
    telgebo skrev 2011-02-26 10:56:25 följande:
    Har även känt vid ett enstaka tillfälle hur det tar emot och gör smått ont när jag böjer mig framåt och flera gånger hur det gör ont när jag vänder mig liggandes, men det är nog ligamenten som håller på livmodern, men kommer det så tidigt som i v.5+?
    Jupp! Jag får ligamentsmärtor redan i vecka 3, dvs. i samband med att ägget fäster. Har haft det fyra gånger på sistone (två missfall, ett jättetidigt missfall (som jag inte räknar (supersvaga streck, mens i vanlig tid)) och nu denna gång. Har aldrig ligamentsmärtor annars. Livmodern börjar ju växa från dag 1 och vissa känner det tydligare.

Jag brukar också få ont i livmodern/som mensvärk när jag är nödig. Rätt jobbigt, men ganska snabbt brukar jag inse vad som behöver göras.  

Hmm.. Hade en riktig mardrömsnatt i natt. Mådde ju illa hela dagen igår, åt lite på kvällen, var bubblig och obekäm i magen och sen vaknade jag vid 2 på natten. Gick upp och kräktes...ingenting. Två gånger försökte jag, men det kom ingenting alls. Sen drack jag liiite vatten och tog några kextuggor och då kom det upp massa sur magsaft. Usch! Kunde inte sova på hela natten. Fick sitta upp i soffan och slumra, för jag mådde så illa. Detta påmminner väldigt starkt om sommaren magsjuka (var i Turkiet) så idag går jag på blåbärssoppa- och vittbröd-dieten. Ska det vara så här med gravidillamående? Att man är illamående hela tiden och kräks utan mat i magen?

Har tagit postafen idag och har åktsjukearmband på mig. Har aldrig mått så här illa mina tidigare graviditeter. Kräktes två gånger första graviditeten och då kom det snabbt och var över snabbt. (lyckligt lottad, jag vet) 
    Molly - okt-07, v.5+6 - BF okt-11
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-25 20:52:28 följande:
    NU är jag hemma igen, vilken daaag! Jisses. Har inte läst ikapp än, ska ;) Trodde fan jag skulle föda i Farsta centrum förut haha, världens tryck neråt o så ont i mage + rygg att jag blev helt tårögd, blä. Men vagn är hämtad, ihopmonterad, skötväska inköpt, o en skitball "one-piece" till Devin i grått! :D Och massa andra grejer då. Puh!

Vilken fin vagn gumman !! Solig 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma