sugarrush skrev 2011-02-26 18:29:00 följande:
Sötfilur:
Hihi, ja igår berättade vi för mina föräldrar!
Pappa fyllde år, så jag hade gjort ett lite speciellt grattiskort. På framsidan stod det "Grattis pappa, svärfar och...." och inuti kortet, när man öppnat det stod det "....morfar!"
Och så hade jag klistrat in en kopia på gårdagens ultraljudsbild där! De blev jätteöverraskade och väldigt glada, frågade flera gånger "är det sant????" De gratulerade säkert 100 ggr, och när jag drog upp tunikan konstaterade mamma glatt att jag redan fått mage.
Efter att pappa fått sitt kort och sin lilla present var det jag som skulle få min lilla födelsedagspresent i efterskott... En flaska riktigt gott vin...! Hahaha, tur att det var ett vin som lämpade sig för lagring!

Åhh vad fint, nu fick jag en ide hur jag ska göra när jag ska berätta för min pappa och hans fru. Jag har tänkt att berätta på påsakftonnär jag är i v.14+6 hoppas det inte syns alltför väl så att dom ser det redan när dom öppnar ytterdöreen att jag är gravid bara. Tänkte ge ett påskkort där det står Glad påsk nskar XX och så öppnar man kortet bebis och så kort från VUL. Hoppas det är ok att jag apar efter lite. Tänkte köpa någon påskblomma också. Pappa kommer ju undra varför jag kommer med en blomma plötsligt för det brukar jag då inte göra men men han kommer ju fatta vinken hoppas jag. Är dock lite orolig över hur han komme rta nyheten, är rädd att han kanske inte alla sblir glad.
Muffe skrev 2011-02-26 18:46:04 följande:
Nu börjar jag blir så där viktnojjig igen, v 31 idag och har gått upp 9-10 kg... tänk om det blir det dubbla för det är väl nu som man ökar mest i vikt fram till förlossningen? .....
Kan inget om det där, har aldrig gått upp i vikt när jag varit gravid, jag står still elle rner, gick upp 5 kg och då vähde bebis 4200 och så extra blod, bröst, fettdepåer inför amning fostervatten och moderkakan så.
var inte orolig det kommer ju försvinna när du fött och börjar röra på dig.
Muffe skrev 2011-02-26 18:59:57 följande:
Jag tror väl ja på ngt sätt kommer gå ner, kommer väl svälta mig själv om inte annat
Nej, men jag är rädd att få en degmage som inte försvinner. kan inte låta bli att äta godis ibland nu heller, men det gjorde jag iofs innan också...
Svälk ska du inte ägna dig åt, regelbundna måltider gynnar viktnedgång, oregelbunden gör att du går upp i vikt.
3 barns mamma84 skrev 2011-02-26 20:11:53 följande:
Telgebo - Haha ja men du tänk inte mer på detta nu är du och för bli GRAVID
Nu har jag städat och Elias ligger i babysittern och gungar sig själv
haha ja han viftar på benen och armarna och han gungar babysittern
Ebba o Didos vi tittar på film
och väntar på att sambon kommer hem.
men det är klart att minena kommer tillbaka. Förbli gravid, hjälp det räcker till oktobes slut sedan får gärna bebis titta ut