• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204

Har ni mycket sammandragningar, eller hade, runt v.21? Jag låg och klockade mina en timme. De kom med jämna intervaller på 2-5 minuter. De gör inte ont, men det är klart man funderar. Kanske får man det tidigare och oftare som omföderska?

• 3 barns mamma84
    maria204 skrev 2011-02-26 19:26:52 följande:
    Har ni mycket sammandragningar, eller hade, runt v.21? Jag låg och klockade mina en timme. De kom med jämna intervaller på 2-5 minuter. De gör inte ont, men det är klart man funderar. Kanske får man det tidigare och oftare som omföderska?
    Jag hade kraftiga Sd i vecka 25 ca så kraftiga att jag grätt varje gång och försökte andas mellan värkarna jag hade.
    v 30 var JOBBIGA
    Det gå gick ända till operations bordet.
    Klockade mina också på timer men jag blev inte klockare gumman..

Om du har många men oxå kraftiga ring bm på mån det ska inte göra ont.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-02-26 17:33:28 följande:
    2barnsmamma: Underbara bilder! Bilden på Amadeus magen är för härlig... Tänk att han var en sån bjässe.

Ja höggravid känner jag mig idag...Pust och stön får klaga av mig lite...Vi var och åkte skridskor på en sjö idag, mendet känns inte roligt längre. kan ju inte böja mig ner en centimeter. Märker att mitt tålamod tryter i många lägen. Barnen och mannen får sin beskärda del nu. Antar att hormonerna ändras i kroppen nu för att ställa in sig på förlossning. Jag vill föda NU!!!! Är så trött på detta nu så jag blir galen.....Nu,nu,nu får hon komma om hon vill .

En konstig grej att vikten har omfördelats något så otroligt. Magen har blivit bauta men låren och baken har minskat och det är ju skönt. Vill ju gärna halvsitta och stå under förlossningen och jag vet att det blir jobbigt om vikten är för hög. Tänk de som föder på huk...Haha! Det skulle jag aldrig orka men önskar.

Nu ska det göras lax....
    Ha ha ha tänk om du också skulle få en bjässe inte illa ha ha ha
  • 3 barns mamma84

Telgebo - Haha ja men du tänk inte mer på detta nu är du och för bli GRAVID

Nu har jag städat och Elias ligger i babysittern och gungar sig själv haha ja han viftar på benen och armarna och han gungar babysittern Ebba o Didos vi tittar på film och väntar på att sambon kommer hem.

• mallanis
    maria204 skrev 2011-02-26 19:21:35 följande:
    Sätt igång! Det är jättekul!!!
    Det blir nog så =)  men nu har jag målat lite lister och fönster så nu har min pysselnerv fått lite utlopp iaf ;)

Det här med sammandragningar- Ni i trimester två Har ni alla haft sammandragningar regelbundet och hur "ont" har ni haft? Jag har endast känt mig lite spänd när jag typ varit ute och gått/ åkt spark. Men inte haft några mer känningar och definitivt inte haft ont...
    Tredje gången gillt!?
  • Evve81

Sötfilt: Eller så sätter du kort på er där under som bebis kan titta på. Det skulle jag göra när sonen var bebis men jag kom aldrig till skott Kanske denna gång!

Vilka fina saker ni syr!

Angående sammandragningar tror jag det är individuellt. Men min första graviditet kände jag inte av en enda sammandragning förrän förlossningen. alltså de fanns där men jag kände inget. Med sonen kände jag på slutet när jag gick och denna gång kan jag känna av det redan jag är i v 18. Jag hoppas att det inte blir värre för min plan är nämligen att jobba fram till v 37-38. Jag tror att det är så att om de gör ont bör man prata med BM.

Här har sonen blivit sjuk igen. Maken lär väl få vabba till veckan. Min lön var USEL denna månd. Det fattades ju 1/4 av månaden eftersom det var så mycket VAB

• telgebo
    Happiness skrev 2011-02-26 17:24:42 följande:
    Sofy: Vagnen är jätte fin! Så fint med brunt.

maria204: Vilka underbara småkläder du sytt. Så jätte söta....lite åt retro hållet. Imponerad av ditt tålamod.

Kul att så många väljer Teutonia...gillar både Spiriten och Mistralen (s). Själv har jag ju valt en Be You. Väntar på leverans från Tyskland. Ger det en, två veckor till sen får jag nog ringa och höra när de tror den kommer. 
    den enda jag gillar av Teutonias vagnar är Teutonia Cosmo. Jag har redan vagn, tror detblir den jag hade till mitt barn ingen Teutonia dock.

Hur många barn har du happi?

De som föder på huk sitter väl på pall va? Aannars jävligt starka lårmuskler, snacka om mjölksyra.

Färnevik: Söta

Mabja: Mitt barn är gjord på vi-hade-ju-bara-sex-en-gång-ju och även demna bebis Inget är omöjligt.
    Marlyn skrev 2011-02-26 17:51:19 följande:
    När jag va ute och handlade idag så började jag må illa och blev yr... tar det som ett bra tecken.
    Det låter strålande. Grattis till spykänslan

Jag är också glad för jag har känt mig döende idag och så grät jag av så fjantiga saker som scackpjäserna i Melodys clubs framträndande av låten Hunter i Mello ikväll för dom var så söta. grät när linda Bengtzing gick vidare till Globen och så. Brukar absolut inte gråta för sådana banala saker, ha ha.
    Muffe skrev 2011-02-26 17:58:35 följande:
    Ni som är så pyssliga kanske kan komma med råd till mig. Vi kommer ha skötbädd utlagd på en ca 2 meter lång bänk i badrummet. Ovanför bänken är det massa skåp och även ett lysrör... sådär roligt.

vi har köpt en bädd med roligt mönster, jag kommer ha en korg med alla småsaker i, blöjor under osv. Men hur gör man det MYSIGT för bebis när det är en kaklad vägg och lysrör ovanför....
    Du kan ju kanske skita i lysrörslampan och köpa nån billig och avända en sådan där med dimmer funktion, en mobil ovanför som hänger ner, en gosig handduk på skötbädden.
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-26 18:29:00 följande:
    Sötfilur:
    Hihi, ja igår berättade vi för mina föräldrar!

Pappa fyllde år, så jag hade gjort ett lite speciellt grattiskort. På framsidan stod det "Grattis pappa, svärfar och...." och inuti kortet, när man öppnat det stod det "....morfar!"
    Och så hade jag klistrat in en kopia på gårdagens ultraljudsbild där! De blev jätteöverraskade och väldigt glada, frågade flera gånger "är det sant????" De gratulerade säkert 100 ggr, och när jag drog upp tunikan konstaterade mamma glatt att jag redan fått mage.

Efter att pappa fått sitt kort och sin lilla present var det jag som skulle få min lilla födelsedagspresent i efterskott... En flaska riktigt gott vin...! Hahaha, tur att det var ett vin som lämpade sig för lagring!
    Åhh vad fint, nu fick jag en ide hur jag ska göra när jag ska berätta för min pappa och hans fru. Jag har tänkt att berätta på påsakftonnär jag är i v.14+6 hoppas det inte syns alltför väl så att dom ser det redan när dom öppnar ytterdöreen att jag är gravid bara. Tänkte ge ett påskkort där det står Glad påsk nskar XX och så öppnar man kortet bebis och så kort från VUL. Hoppas det är ok att jag apar efter lite. Tänkte köpa någon påskblomma också. Pappa kommer ju undra varför jag kommer med en blomma plötsligt för det brukar jag då inte göra men men han kommer ju fatta vinken hoppas jag. Är dock lite orolig över hur han komme rta nyheten, är rädd att han kanske inte alla sblir glad.
    Muffe skrev 2011-02-26 18:46:04 följande:
    Nu börjar jag blir så där viktnojjig igen, v 31 idag och har gått upp 9-10 kg... tänk om det blir det dubbla för det är väl nu som man ökar mest i vikt fram till förlossningen? .....
    Kan inget om det där, har aldrig gått upp i vikt när jag varit gravid, jag står still elle rner, gick upp 5 kg och då vähde bebis 4200 och så extra blod, bröst, fettdepåer inför amning fostervatten och moderkakan så.
    var inte orolig det kommer ju försvinna när du fött och börjar röra på dig.
    Muffe skrev 2011-02-26 18:59:57 följande:

Jag tror väl ja på ngt sätt kommer gå ner, kommer väl svälta mig själv om inte annat Nej, men jag är rädd att få en degmage som inte försvinner. kan inte låta bli att äta godis ibland nu heller, men det gjorde jag iofs innan också...

Svälk ska du inte ägna dig åt, regelbundna måltider gynnar viktnedgång, oregelbunden gör att du går upp i vikt.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-26 20:11:53 följande:

Telgebo - Haha ja men du tänk inte mer på detta nu är du och för bli GRAVID

Nu har jag städat och Elias ligger i babysittern och gungar sig själv haha ja han viftar på benen och armarna och han gungar babysittern Ebba o Didos vi tittar på film och väntar på att sambon kommer hem.

men det är klart att minena kommer tillbaka. Förbli gravid, hjälp det räcker till oktobes slut sedan får gärna bebis titta ut
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • needtobreathe

Hej tjejer!

Har inte läst ikapp o har inte vart inne på hela dan.. jag ska ;)

Måste bara gnälla.. har sån jäkla "mensvärk" hela tiden, o de verkar som de börjat sippra vatten igen.. la i papper förut, dubbelvikt (fick tipset från förlossningen då vissa trosskydd "suger upp" mer?) o de va tokblött rakt igenom.. men jaja.. what to do!

Ska läsa ikapp allt nu, återkommer sen :)

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-27 00:09:46 följande:
    Hej tjejer!

Har inte läst ikapp o har inte vart inne på hela dan.. jag ska ;)

Måste bara gnälla.. har sån jäkla "mensvärk" hela tiden, o de verkar som de börjat sippra vatten igen.. la i papper förut, dubbelvikt (fick tipset från förlossningen då vissa trosskydd "suger upp" mer?) o de va tokblött rakt igenom.. men jaja.. what to do!

Ska läsa ikapp allt nu, återkommer sen :)
    Du har inga bindor hemma du kan lägga i eller ta en bl´öja av Devin och se om den blir blöt? Om det är vattnet så måste du ringa förlossningen.

Jag minns att jag hade väldigt mycket vattniga flytningar på slutet och de rann tom längs benen på mig och både jag och mitt ex misstog flera gånger att det var vattenavgång och jag fick dessutom starka vrkar varje gång som registrerades på CTG apparaten men det var aldrig vatten utan väldigt vattninga flytningar, riktig sjö typ. När vattnet väl gick då var det ett hav runt 1-1,5 liter och rann och sedan dsipprade det under heöa förlossningen i stort sett och när bebisen kom ut dsom kom en ordentlig skvätt till och det hamnade rakt på BM
    Gravid v.6+0 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma