• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Marlyn
    Muffe skrev 2011-02-26 17:58:35 följande:
    Ni som är så pyssliga kanske kan komma med råd till mig. Vi kommer ha skötbädd utlagd på en ca 2 meter lång bänk i badrummet. Ovanför bänken är det massa skåp och även ett lysrör... sådär roligt.

vi har köpt en bädd med roligt mönster, jag kommer ha en korg med alla småsaker i, blöjor under osv. Men hur gör man det MYSIGT för bebis när det är en kaklad vägg och lysrör ovanför....
    Sätt klistermärken under hyllan som bebisen ser. Häng roliga figurer under hyllan.
    Det finns roliga figurer som skakar när man drar i dom... det tyckte Haylee va jättekul.
  • Cat79

maria204: Underbart set du gjort, duktig du är! Skulle med vilja kunna se men kan ej.

• sugarrush

Sötfilur:
    Hihi, ja igår berättade vi för mina föräldrar!

Pappa fyllde år, så jag hade gjort ett lite speciellt grattiskort. På framsidan stod det "Grattis pappa, svärfar och...." och inuti kortet, när man öppnat det stod det "....morfar!"
    Och så hade jag klistrat in en kopia på gårdagens ultraljudsbild där! De blev jätteöverraskade och väldigt glada, frågade flera gånger "är det sant????" De gratulerade säkert 100 ggr, och när jag drog upp tunikan konstaterade mamma glatt att jag redan fått mage.

Efter att pappa fått sitt kort och sin lilla present var det jag som skulle få min lilla födelsedagspresent i efterskott... En flaska riktigt gott vin...! Hahaha, tur att det var ett vin som lämpade sig för lagring!

• Muffe

Vilket mysigt sätt att berätta på Kul att de blev så himla glada.

Haha, vinet lär ju få lagras ett tag!

• Muffe

Nu börjar jag blir så där viktnojjig igen, v 31 idag och har gått upp 9-10 kg... tänk om det blir det dubbla för det är väl nu som man ökar mest i vikt fram till förlossningen? .....

• sugarrush

Sötis: du kommer att tappa mycket i samband med själva förlossningen, och sedan kommer det förmodligen att vara bara några få kilon kvar till din matchvikt. Det fixar du på nolltid med barnvagnspromenader och (förhoppningsvis) amning.
    Men det är klart, just nu är det ju tungt... Härda ut, det blir en fin bebis för besväret!

• Muffe

Jag tror väl ja på ngt sätt kommer gå ner, kommer väl svälta mig själv om inte annat Nej, men jag är rädd att få en degmage som inte försvinner. kan inte låta bli att äta godis ibland nu heller, men det gjorde jag iofs innan också...

• maria204
    mallanis skrev 2011-02-26 15:25:27 följande:
    Tack för bra info började leta gratismönster på nätet men det verkade inte så lätt ;) Jag är väldigt bra på att dra igång nya projekt ;) så nu ska jag gå upp och måla lite i barnrummet innan jag funderar mer på att börja sy!
    Sätt igång! Det är jättekul!!!
  • mallanis

Sugar- Men vilket bra kort du gav till din pappa ;) va kul att de blev så överrakade och glada!

Sötfilur- Jag hänger på din oro! =( Men jag är bara i v 26 och har gått upp 9-10 kg!!! Vi får hoppas att vi kanske inte ökar mastodont mycket sista tiden ...det kan ju vara lite olika har jag hört!

Tredje gången gillt!?
  • maria204

Tack så mycket för alla komplimanger! Man blir ju helt rörd! Hjärta

Det är inte alls svårt när man vet hur man gör, och härliga tyger finns det gott om på nätet!

sugarrush skrev 2011-02-26 18:29:00 följande:
    Sötfilur:
    Hihi, ja igår berättade vi för mina föräldrar!

Pappa fyllde år, så jag hade gjort ett lite speciellt grattiskort. På framsidan stod det "Grattis pappa, svärfar och...." och inuti kortet, när man öppnat det stod det "....morfar!"
    Och så hade jag klistrat in en kopia på gårdagens ultraljudsbild där! De blev jätteöverraskade och väldigt glada, frågade flera gånger "är det sant????" De gratulerade säkert 100 ggr, och när jag drog upp tunikan konstaterade mamma glatt att jag redan fått mage.

Efter att pappa fått sitt kort och sin lilla present var det jag som skulle få min lilla födelsedagspresent i efterskott... En flaska riktigt gott vin...! Hahaha, tur att det var ett vin som lämpade sig för lagring!
    Vilken bra idé! Vad roligt!!! Vi skickade ultraljudsbilden som mms på julafton och hälsade god jul. Det tyckte vi var påhittigt...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma