• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Godmorgon mina höggravida kvinnor ja nu sitter jag här på soffan och nu e jag ledig från elias en stund hihi efter en sovpass han och jag tillsammans blev det mat och sen badning och nu sover han igen JO 2 ggr spyande på mig oxå får man väl lägga till haha
    Men nu e man barnfri hmm ha ebba ska jag ta till sovrummet för hon SKA städa sitt rum idag och Amadeus SKA sova för han är jobbig.
    Sen ska jag prata lite med er hihi ochs en städa lite och sen titta på tv
    Sambon ska jobba idag kl 16.00 till 21.00

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Gå in och titta på bild tråden jag hittade alla magar och la in dom haha coolt

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-26 10:49:55 följande:
    Måste fråga er tjejer om ni känner igen detta under tidig graviditet: Jag har nu hört, inte varje kväll, men flera ggr nu som knorr inifrån magen långt ner. Inget hungerknorr utan knorr helt enkelt som att fuktigt möter tortt typ och undrarså vad detta kan va? Har inget minne att jag upplevt detta fenomen tidigare. Vet nån?
    jag hade så i början av den här graviditeten. det sägs att det är tarmarna som bökar runt...
    Längtan efter liten är stor
  • YlwaMarie

Knorr innefrån, har läst att det kan upkomma i början när barnet rör på sig runt vecka 17 plus minus...

• Cat79

sofy: Jättesnygg vagn! Idag är den tom men snart ligger din lille son där och myser Hjärta

• maria204

Hej på er! Hoppas att ni har en trevlih lördag!! Jag har inte hunnit läsa igenom alla sidor, men vad skönt att din bebis bestämde sig för att vänta lite längre med att komma ut Sofy!!

Snygg vagn också! Jag har bestämt mig för en Teutonia mistral s, men då gäller det att spaaara! De är ju inte direkt billiga, även om jag skulle köpa den från Tyskland...

Ego: Det sparkas heeeela tiden och det är så härligt! Jag har gått ini v.21 och har en rejäl bula på magen. Jag har haft en del sammandragningar de senaste kvällarna och det oroar mig liiiiiite då jag har fått de andra barnen tidigt. Annars är det så skönt att våga lite på att barnet vill bli färdigt den här gången. Jag har sytt lite bebisplagg och det ligger mer färdigutklippt och väntar på att bli sytt. Ett litet smakprov kommer här:

• mallanis

Hej girl- det skrivs så perhört mycket att jag inte hänger med!

Sofy åh va kul med shoppningen vilken fin vagn och bra att du inte födde på där på plats. Ursäkta mitt tjöt om klorin, vi går alla "igång" på olika saker ;) hahha!

Telge- jag känner inte igen det du beskriver...

Marlyn- Håller med att det var taskigt av tarmarna att skrämma dig!!

Maria- Mysigt när det sparkar! =) Åh så fina bebisplagg! Härligt tyg jag vill också ni är så duktiga i den här tråden!! Var har du fått tag på mönster?

Tredje gången gillt!?
  • maria204
    mallanis skrev 2011-02-26 15:09:08 följande:
    Hej girl- det skrivs så perhört mycket att jag inte hänger med!

Sofy åh va kul med shoppningen vilken fin vagn och bra att du inte födde på där på plats. Ursäkta mitt tjöt om klorin, vi går alla "igång" på olika saker ;) hahha!

Telge- jag känner inte igen det du beskriver...

Marlyn- Håller med att det var taskigt av tarmarna att skrämma dig!!

Maria- Mysigt när det sparkar! =) Åh så fina bebisplagg! Härligt tyg jag vill också ni är så duktiga i den här tråden!! Var har du fått tag på mönster?
    Tack! Jag har köpt och prenumererat på Ottobre, och det är från en av de tidningarna. Nu kommer jag inte ihåg vilket nummer, men byxorna finns rån stl 40 och uppåt. Mönstret till mössan hade jag hemma i en pärm, det vet jag inte varifrån jag har fått. Man kan ju alltid klippa söner en gammal och använda som mönster...
  • Muffe

Hej på er

Idag har jag varit å shoppat massa nya kläder till mig själv, som jag även kommer kunna ha efter graviditeten hoppas jag.

sen köpte jag lite småsaker som är bra att ha vid skötbordet, men det är en del frågetecken...

bland annat köpte jag pampers new born, men nummer 2  alltså 3-6 kg. Är de för stora i början eller funkar de?

våtservetter köpte jag på apoteket men det står även att man bör ha torra vilket jag förstår, är man hemma kan man väl blöta dem, men  vad köper man då? såna där skummisar eller i pappers?

för övrigt är jag nu helt slut efter ett par timmar på stan, börjar känna mig som en stor ko! Nu blir det sova!!

• mallanis
    maria204 skrev 2011-02-26 15:13:43 följande:
    Tack! Jag har köpt och prenumererat på Ottobre, och det är från en av de tidningarna. Nu kommer jag inte ihåg vilket nummer, men byxorna finns rån stl 40 och uppåt. Mönstret till mössan hade jag hemma i en pärm, det vet jag inte varifrån jag har fått. Man kan ju alltid klippa söner en gammal och använda som mönster...
    Tack för bra info började leta gratismönster på nätet men det verkade inte så lätt ;) Jag är väldigt bra på att dra igång nya projekt ;) så nu ska jag gå upp och måla lite i barnrummet innan jag funderar mer på att börja sy!
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma