• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Nu har jag sovit i 3 timmar, känner mig lite låg och nere idag. Idag är det 5+6 och i min ma-graviditet så var jag på hälsosamtal när jag var i den vecka och dag jag var i idag och fick ettsvagt teststreck och påprkade det för BM och hon nochalerade min oro och sa att det inte hade nån betydelse och jag var orolig. Det väcker en del minnen för då hade ju graviditeten avstannat 6-13 dagar tidigare.

Nu testade jag superstarkt plus med CB igår där det lodräta strecket i plusset är så starkt blått det bara kan bli och det vågräta är svagare blått. Säg mig tjejer, inte kan man få så stakt lodrät streck så positivt om graviditeten avstannat för 1-2 veckor sedan? Jag mådde ju inte heller s här då i min MA graviditet i v.5+6 utan mådde ju som icke gravid, nu är jag trött och svagt ont i skallen, svagt illamående och galet sugen på isglass.

Gravid v.5+6 BF 24/10
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-02-26 11:39:06 följande:
    Jupp! Jag får ligamentsmärtor redan i vecka 3, dvs. i samband med att ägget fäster. Har haft det fyra gånger på sistone (två missfall, ett jättetidigt missfall (som jag inte räknar (supersvaga streck, mens i vanlig tid)) och nu denna gång. Har aldrig ligamentsmärtor annars. Livmodern börjar ju växa från dag 1 och vissa känner det tydligare.

Jag brukar också få ont i livmodern/som mensvärk när jag är nödig. Rätt jobbigt, men ganska snabbt brukar jag inse vad som behöver göras.  

Hmm.. Hade en riktig mardrömsnatt i natt. Mådde ju illa hela dagen igår, åt lite på kvällen, var bubblig och obekäm i magen och sen vaknade jag vid 2 på natten. Gick upp och kräktes...ingenting. Två gånger försökte jag, men det kom ingenting alls. Sen drack jag liiite vatten och tog några kextuggor och då kom det upp massa sur magsaft. Usch! Kunde inte sova på hela natten. Fick sitta upp i soffan och slumra, för jag mådde så illa. Detta påmminner väldigt starkt om sommaren magsjuka (var i Turkiet) så idag går jag på blåbärssoppa- och vittbröd-dieten. Ska det vara så här med gravidillamående? Att man är illamående hela tiden och kräks utan mat i magen?

Har tagit postafen idag och har åktsjukearmband på mig. Har aldrig mått så här illa mina tidigare graviditeter. Kräktes två gånger första graviditeten och då kom det snabbt och var över snabbt. (lyckligt lottad, jag vet) 
    Då kan det vara det jag känner av redan då, trevligt. Hann aldrig känna det i min ma graviditet och nu har jag känt det några gånger, häromdagen så böjde jag mig framåt när jag satt och det kändes som nåt hårt i magen tog emot och gjorde ont som jag mer fick en sträckning nåt oeftergivligt ligamentband inte hängde med men även som nåt hårt tog emot, riktigt konstig känsla.

Fy vad du har mått illa inatt då stackaren. Hoppas du får sova inatt. Jag sover ju så djupt och skönt men har några otroliga drömmar, det är som man är schizofren och har en hel vårld i skallen som ploppar upp när man sover och det är en familjekonflikt i drömmarna nu ocvh jag hänger inte riktigt med faktiskt. Nu på dagen när jag sov så var det kalas och firande och inte firande och bilfärja över sundet och en massa, inte konstigt att jag inte känner mig pigg när jag väl vaknar utan måste sova flera gånger om dagen
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • Happiness
    Sofy: Vagnen är jätte fin! Så fint med brunt.

maria204: Vilka underbara småkläder du sytt. Så jätte söta....lite åt retro hållet. Imponerad av ditt tålamod.

Kul att så många väljer Teutonia...gillar både Spiriten och Mistralen (s). Själv har jag ju valt en Be You. Väntar på leverans från Tyskland. Ger det en, två veckor till sen får jag nog ringa och höra när de tror den kommer. 
  • färnik
    Maria: otroligt fint! Hjärta Skulle också vilja sy men saknar vettig maskin och kunskaper.. Oskyldig

Jag har dock pysslat med annat idag, det blev ännu ett par bebistofflor, eget mönster med inspiration från mönsterarkivet. De här ska nog passa bra när lilla kommer ut, töjbara är det också.

• Muffe

Vad fina saker n pysslar med

Jag är så trött på att det är så himla tungt att andas, fattar inte! ska det vara så här resten av tiden?
    v 31 nu

• Happiness
    2barnsmamma: Underbara bilder! Bilden på Amadeus magen är för härlig... Tänk att han var en sån bjässe.

Ja höggravid känner jag mig idag...Pust och stön får klaga av mig lite...Vi var och åkte skridskor på en sjö idag, mendet känns inte roligt längre. kan ju inte böja mig ner en centimeter. Märker att mitt tålamod tryter i många lägen. Barnen och mannen får sin beskärda del nu. Antar att hormonerna ändras i kroppen nu för att ställa in sig på förlossning. Jag vill föda NU!!!! Är så trött på detta nu så jag blir galen.....Nu,nu,nu får hon komma om hon vill .

En konstig grej att vikten har omfördelats något så otroligt. Magen har blivit bauta men låren och baken har minskat och det är ju skönt. Vill ju gärna halvsitta och stå under förlossningen och jag vet att det blir jobbigt om vikten är för hög. Tänk de som föder på huk...Haha! Det skulle jag aldrig orka men önskar.

Nu ska det göras lax....
  • Happiness
    Mabaja: Ja det kan ju räcka med engång....om den gången är super vältajmad. Håller tummarna! . Men vi skulle ju bli gravida samtidigt sen. Haha! Vilken flygande start du får isåfall Hallå....vänta på mig!
  • Marlyn

När jag va ute och handlade idag så började jag må illa och blev yr... tar det som ett bra tecken.

• Muffe

Ni som är så pyssliga kanske kan komma med råd till mig. Vi kommer ha skötbädd utlagd på en ca 2 meter lång bänk i badrummet. Ovanför bänken är det massa skåp och även ett lysrör... sådär roligt.

vi har köpt en bädd med roligt mönster, jag kommer ha en korg med alla småsaker i, blöjor under osv. Men hur gör man det MYSIGT för bebis när det är en kaklad vägg och lysrör ovanför....

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma