• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Maria - Jätte fint och wow vad snyggt.
    Jag vill oxå men kan inte.
    Kommer ihåg varje gång vi skulle ha syslöjd så vill jag vara hemma men varje gång vi skulle ha träslöjd var jag alltid i skolan

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Längtan efter liten
    maria204 skrev 2011-02-26 14:52:26 följande:
    Hej på er! Hoppas att ni har en trevlih lördag!! Jag har inte hunnit läsa igenom alla sidor, men vad skönt att din bebis bestämde sig för att vänta lite längre med att komma ut Sofy!!

Snygg vagn också! Jag har bestämt mig för en Teutonia mistral s, men då gäller det att spaaara! De är ju inte direkt billiga, även om jag skulle köpa den från Tyskland...

Ego: Det sparkas heeeela tiden och det är så härligt! Jag har gått ini v.21 och har en rejäl bula på magen. Jag har haft en del sammandragningar de senaste kvällarna och det oroar mig liiiiiite då jag har fått de andra barnen tidigt. Annars är det så skönt att våga lite på att barnet vill bli färdigt den här gången. Jag har sytt lite bebisplagg och det ligger mer färdigutklippt och väntar på att bli sytt. Ett litet smakprov kommer här:

fina :)
    jag har också beställt en teutonia, fast en spirit s3 :D
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Maria, Gud vilka fina!
    Grymt tyg du hittat!

• Evve81

Sötfilur: Vi har körtmed pappersvarianten tidigare. Har aldrig testat det andra men vi har varit nöjda med dem. Jag har kört med Libero till mina barn och köpte också 3-6 kilo till och med sonen som vägde 4315g behövde en storlek mindre. Köp både och tycker jag så ser du vad som funkar för er.

Jag har varit på shopping idag. Skulle ha överdragsbyxorfrån lindex till dottern och det hittade jag men också  billiga byxor och pyjamaser på kappahl. Tänk när man har tre att handla till då lär det bli DYRT såg superfina bebiskläder med. Efter RUL ska jag åka och köpa nåt om allt verkar bra!

• Muffe

Sugar, har du berättat för dina föräldrar än? Vad sa de?

• telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-26 13:43:29 följande:
    jag hade så i början av den här graviditeten. det sägs att det är tarmarna som bökar runt...
    Tack för svar, det kan nog stämma för jag har gått från väldigt lös till hård på bara några dagar.
    YlwaMarie skrev 2011-02-26 13:46:46 följande:
    Knorr innefrån, har läst att det kan upkomma i början när barnet rör på sig runt vecka 17 plus minus...
    Jag är bara i v.5+6 så det kan ju knappast vara det.
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • telgebo
    maria204 skrev 2011-02-26 14:52:26 följande:
    Hej på er! Hoppas att ni har en trevlih lördag!! Jag har inte hunnit läsa igenom alla sidor, men vad skönt att din bebis bestämde sig för att vänta lite längre med att komma ut Sofy!!

Snygg vagn också! Jag har bestämt mig för en Teutonia mistral s, men då gäller det att spaaara! De är ju inte direkt billiga, även om jag skulle köpa den från Tyskland...

Ego: Det sparkas heeeela tiden och det är så härligt! Jag har gått ini v.21 och har en rejäl bula på magen. Jag har haft en del sammandragningar de senaste kvällarna och det oroar mig liiiiiite då jag har fått de andra barnen tidigt. Annars är det så skönt att våga lite på att barnet vill bli färdigt den här gången. Jag har sytt lite bebisplagg och det ligger mer färdigutklippt och väntar på att bli sytt. Ett litet smakprov kommer här:

Åhh vad duktig du är på att sy, jättefint.
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • MCT79

Himla fint maria204!! Man kanske får leta upp mönster och damma av maskinen om allt går väl....

• Cat79

sötfilur: Om jag vore du hade jag köpt 1 paket Pampers nr 1 (2-4 kg) och 1 pkt Lobero nr 1. Vänta med nr 2 då det lätt kan läcka om dem ej sitter ordentligt. Vi har precis börjat med nr två och då väger Lovis knappt 5 kg.

• Muffe

hr ju redan köpt nummer 2 men det får väl ligga och vänta, det lär ju komma till användning senare

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma