• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • pixerpie
    Odetta skrev 2010-07-14 11:25:03 följande:

Jag tror att barn känner på sig saker som vi vuxna har vuxit ifrån, det har jag alltid trott på. Med det sagt så: Vi har ju en lilleman som är 17 månader gammal. Vi har inte pratat någonting med honom om en bebis utan tänker göra det senare.

I alla fall....vet ni vad lilleman har gjort dem senaste dagarna? Så  fort han får tillgång till min mage så PUSSAR han på den! Vi kan tex ligga på kökssoffan och filosofera och så sätter han sig upp, petar mig i magen och ger den en puss
    Det ger mig så mycket glädje när han gör så. Jag blir alldeles varm i hjärtat och tänker att han kanske vet nått som jag är för orolig för att våga hoppas på. Det ger mig lite hopp faktiskt

*kram på er alla*

Kikar lite i den här tråden med... Så gjorde min dotter med- båda gångerna ( även om det sen gick åt skogen)... Smekte magen... pekade på mina bröst och så mamma- bebbe... 

Det kommer gå bra, lita på din sons intuition! 
    KRAM!  
  • kajsalisa

Torsdag förmiddag och än så länge har vi inte sett röken av dig Björnis. Det är bra! Ser fram emot att höra om ditt fina UL imorse. Kram

• Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-07-15 10:33:10 följande:
    Torsdag förmiddag och än så länge har vi inte sett röken av dig Björnis. Det är bra! Ser fram emot att höra om ditt fina UL imorse. Kram
    Ja, det var fantastiskt underbart! Den är där inne och livmodern går upp till naveln trots att den inte syns eller känns! Bebben var helt perfekt i storlek och sprattlade och kliade sig och hickade och vi fick höra hjärtat banka! Jag grät inte just då men när vi sen satt i bilen rann tårarna (och lite nu också). Maken tittade på mig och sa: "Fattade du inte förrän nu eller?". Haha. Nä, det var nog så. Hela spänningen försvann och lättnaden kom!
    Fick en enda (ganska dålig) bild men det är skit samma. Vi ville ju bara att den skulle leva och det gjorde den ju! Den låg med benen i kors och ville inte visa vad den var för nåt heller men det är ju också skit samma idag!

Vi är nog världens lyckligaste just nu!
  • kajsalisa

Stor grattiskram Björnis. Vilken vecka är du i?

• Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-07-15 17:44:57 följande:
    Stor grattiskram Björnis. Vilken vecka är du i?
    Enligt äl 16+5, enligt kub:ulet 17+0 och enligt idag 17+2! Så hon stoppade in mig i v 18. I like. Men det är ju bara ta allt med en nypa salt. Men äl verkar stämma mkt bra och det känns tryggt, i början på vulen blev jag hela tiden tillbakaflyttad så det är gött när den är större än förväntat. Fast den får inte bli för stor! Ajaj...
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-07-15 17:48:56 följande:
    Enligt äl 16+5, enligt kub:ulet 17+0 och enligt idag 17+2! Så hon stoppade in mig i v 18. I like. Men det är ju bara ta allt med en nypa salt. Men äl verkar stämma mkt bra och det känns tryggt, i början på vulen blev jag hela tiden tillbakaflyttad så det är gött när den är större än förväntat. Fast den får inte bli för stor! Ajaj...
    Helt underbart! Vad glad jag blev av läsa dina inlägg...wooohooooo!!!!!

*stor kram och klappa maggen*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-07-15 18:23:35 följande:
    Grattis Bjornis! Njut av ditt mirakel i magen! Och snart snart snart är du halvvägs! :)
    Odetta skrev 2010-07-15 18:54:21 följande:

Tack tack tack! Hjärta

Nu ska jag unna mig en alkoholfri carlsberg, lite popcorn och titta på min nya favorit tv-serie som jag laddat ner: "Accidentally on purpose"! Mkt bra serie med Jenna Elfman från "Darma och Greg". Helt klart att rekommendera om det finns fler olagliga som jag. Hehe.
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-07-15 19:04:51 följande:
    Odetta skrev 2010-07-15 18:54:21 följande:

Tack tack tack! Hjärta

Nu ska jag unna mig en alkoholfri carlsberg, lite popcorn och titta på min nya favorit tv-serie som jag laddat ner: "Accidentally on purpose"! Mkt bra serie med Jenna Elfman från "Darma och Greg". Helt klart att rekommendera om det finns fler olagliga som jag. Hehe.
    En tanke om alkoholfri öl...kolla att den verkligen är det!

Vi köpte alkoholfri öl förra året för jag tycker det är så gott....upptäkte dock att det inte alls vart alkoholFRITT utan hade en så pass låg halt att det räknades som det. Kommer inte ihåg vad det var, men det var inte helt fritt i alla fall.

(Och är din helt fri så säg gärna till för då vill jag också ha sån!)
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Bjornis skrev 2010-07-15 17:48:56 följande:
    Grattis till vecka 18 som mig då

Men jag har enligt sista mens och läkaren  i vecka 19 igår och enligt tidig ul i vecka 13 så e jag i vecka 18 men jag ska på rul den 23 så få se då
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma