• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

Så nu har molvärken återigen kommit tillbaka och i v 15. Nån mer som lider av molvärk som är runt mina veckor. Trodde det skulle sluta när livmodern växt utanför bäckenet.

• Lallan
    Mamma till W skrev 2010-07-13 09:34:54 följande:
    nu har jag varit till bm!
    Gick ganska bra, hade för högt övertryck när det gällde blodtrycket! :( Men hb har gått upp till 110 på två veckor så nu behöver jag bara äta en järntablett om dagen och inte två!
    Magen håller sin kurva så ligger fortfarande precis under "standardkurvan" och hjärtslag på 144. :)
    Skönt att hb var bra. Övertrycket  var kankse lite jobbigare, det går inte att påverka med vila heller va?
    rontgensyrran skrev 2010-07-13 09:55:42 följande:
    Så nu har molvärken återigen kommit tillbaka och i v 15. Nån mer som lider av molvärk som är runt mina veckor. Trodde det skulle sluta när livmodern växt utanför bäckenet.
    När jag läste infon om vecka 17 så står det om molvärk så den kan nog komma och gå hla tiden så länge som det växer.
  • rontgensyrran

Idag kunde jag inte hålla mig utan körde med ultraljudsapparaten. Bebisen var där inne och rörde på sig rätt livligt. Såg höger arm och hand och såg 5 små fingrar på den handen. Den vänstra hade den vid huvudet, kanske sög den på tummen såg ut som det. Scannade över fötter, ben, mage och sen kom ansiktet framifrån. Blev nästan lite skrämd. Så ut som tavlan "skriet" HAHAHAHA..sen fick det räcka. En snabbtitt och ändå hinner man se så mycket :) Blir alldeles överlycklig över min alldeles egna lilla bebis :D

• Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-07-13 14:47:06 följande:
    Idag kunde jag inte hålla mig utan körde med ultraljudsapparaten. Bebisen var där inne och rörde på sig rätt livligt. Såg höger arm och hand och såg 5 små fingrar på den handen. Den vänstra hade den vid huvudet, kanske sög den på tummen såg ut som det. Scannade över fötter, ben, mage och sen kom ansiktet framifrån. Blev nästan lite skrämd. Så ut som tavlan "skriet" HAHAHAHA..sen fick det räcka. En snabbtitt och ändå hinner man se så mycket :) Blir alldeles överlycklig över min alldeles egna lilla bebis :D
    Å. MYS! Va lyxigt. Men på torsdag ska jag på ul. Hoppas på en skriet jag med. Hehe.
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-07-13 15:01:26 följande:
    Å. MYS! Va lyxigt. Men på torsdag ska jag på ul. Hoppas på en skriet jag med. Hehe.
    hahahahaa...*asg* De ser lite skrämmande ut när helt plötsligt ansiktet dyker upp sådär framför sig. Tur att den ska vara inne en bra stund och bakas fin :DKänner mig enormt privilgad att just nu ha tillgång till ultraljud. Det gäller att inte missbruka det bara ;P

Vilken vecka är du i nu?? Ska ni kolla kön på ultraljudet??? Hur har ni andra tänkt?
  • acure
    rontgensyrran skrev 2010-07-13 14:47:06 följande:
    Wow! Har du en egen UL-apparat?!!!
  • Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-07-13 15:36:57 följande:
    hahahahaa...*asg* De ser lite skrämmande ut när helt plötsligt ansiktet dyker upp sådär framför sig. Tur att den ska vara inne en bra stund och bakas fin :DKänner mig enormt privilgad att just nu ha tillgång till ultraljud. Det gäller att inte missbruka det bara ;P

Vilken vecka är du i nu?? Ska ni kolla kön på ultraljudet??? Hur har ni andra tänkt?
    Jag är i 16+3. Ul:et på torsdag är eg bara för att kolla så den mår bra därinne! Men såg i en tråd att en tjej fått ett bra ul på samma ställe dit jag ska och att de gissade på att det skulle bli en tjej. De får GÄRNA gissa på oss med. RUL är ju om 14 dar men då kommer de ju inte berätta nåt tyvärr. VI kommer nog göra 3D ul sen annars och kolla!
  • rontgensyrran
    acure skrev 2010-07-13 16:02:51 följande:
    Wow! Har du en egen UL-apparat?!!!
    Nää jobbar ju som mitt nickname avslöjar. Där har vi 5 st ultraljusapparater :)
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-07-13 16:04:39 följande:
    Jag är i 16+3. Ul:et på torsdag är eg bara för att kolla så den mår bra därinne! Men såg i en tråd att en tjej fått ett bra ul på samma ställe dit jag ska och att de gissade på att det skulle bli en tjej. De får GÄRNA gissa på oss med. RUL är ju om 14 dar men då kommer de ju inte berätta nåt tyvärr. VI kommer nog göra 3D ul sen annars och kolla!
    Åhh spännande hoppas de kan se nåt :D Jag hoppas de ser kön på min smurf den 2 augusti är då 17+2 :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma