• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

Även jag nojjar ODD. Mitt kiss har runt vecka 10 varit väldigt gult. Köp stickor på apoteket om du är nojig för UVI, så vet du ju svart på vitt om det är nåt.

Jag har börjat få hugg underifrån känns det som. Att det hugger inne ifrån vagina och sen går det över nästan direkt och sen kommer det igen  då och då. Nån som känner igen det? Läste om att det kan vara normalt att få sammandragningar under en graviditet då man övar inför förlossning? Tror jag det stod. Men är det sammandragningar jag känner?? Odd du kanske vet? Min mage blir inte spänd och hård som din. Utan det hugger och drar bara.

Allt är säkert bra med våra bebisar, vi ska bara försöka så gott vi kan för att inte stressa upp dem, men det är svårt när man kommer i en nojig period.

• 3 barns mamma84

Hej flickor hur går det med magarna hos er alla
    La in en bild på bildtråden jag var ju hos er innan jag fick + och lite lite efter + oxå men sen færsvan jag ett tag
    Hoppas ni har det bra

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-07-11 17:18:34 följande:
    Även jag nojjar ODD. Mitt kiss har runt vecka 10 varit väldigt gult. Köp stickor på apoteket om du är nojig för UVI, så vet du ju svart på vitt om det är nåt.

Jag har börjat få hugg underifrån känns det som. Att det hugger inne ifrån vagina och sen går det över nästan direkt och sen kommer det igen  då och då. Nån som känner igen det? Läste om att det kan vara normalt att få sammandragningar under en graviditet då man övar inför förlossning? Tror jag det stod. Men är det sammandragningar jag känner?? Odd du kanske vet? Min mage blir inte spänd och hård som din. Utan det hugger och drar bara.

Allt är säkert bra med våra bebisar, vi ska bara försöka så gott vi kan för att inte stressa upp dem, men det är svårt när man kommer i en nojig period.
    Kan man köpa stickor för det? Jamen då ska jag köpa hem sånna (såg en chance att få kissa på sticka )

Hugg känner jag igen Det är helt totalt jätte Ofarligt! Kommer inte ihåg exakt vad det berodde på, bara att det är totallungt...nått med ligamenten tror jag *kliar mig i huvudet* Men det gör ont, det gör...sådär obehaglit. Men som sagt, ofarligt *kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-07-11 19:20:12 följande:
    Kan man köpa stickor för det? Jamen då ska jag köpa hem sånna (såg en chance att få kissa på sticka )
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-07-11 19:20:12 följande:

Hugg känner jag igen Det är helt totalt jätte Ofarligt! Kommer inte ihåg exakt vad det berodde på, bara att det är totallungt...nått med ligamenten tror jag *kliar mig i huvudet* Men det gör ont, det gör...sådär obehaglit. Men som sagt, ofarligt *kram*
    De heter Nistristic. Kommer flera i samma frp och de är rätt billiga. :)

Låter bra, då ska jag vara lugn nu. Nu kom åska här hemma, tänk om det hade kunnat regna lite också. Det är så kvavt här ner i Malmö
  • PåvägMotSyskon

läser lite då å då, men e i bakgrunden.. hoppas alla mår bra

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

Cjes; jag är 15+1 och har inte kunnat känna kanten på livmodern förrän ett par dagar sedan. Också första barnet för mig...

• Cat79

Nu är jag hemma och landa en dag innan det blir Öland och Österlen. Har varit några dagar på en ö mellan Oskarshamn och Västervik - helt underbart! Jag njuter av semestern och min lilla kula som det blivit nu :) Tänk så många somrar jag har gått och varit avis på andra magar... men nu är det jag som stolt får visa mig.

Ni är så aktiva i tråden så jag har skummat igenom allt ni skriver.
    Knotten2011: Välkommen till en kanontråd! Denna gången ska det gå bra för oss alla här.
    Jag har gått 15 fulla veckor + nån dag och vet inte om jag känner livmoderkanten? Hur ska det kännas? För mig är det 2:a barnet (har ju en ängel som bara blev 22 veckor).

KRAM

• Odetta

livmoderkanten...ska försöka förklara hur man kan hitta den

Först ska man ligga helt platt på rygg, sedan klämmer man rakt mer med fingrarna i  magen (försiktigt förståss) och börjar så  pass högt upp att man vet att man inte klämmer rakt på livmodern och sedan flytta handen som klämmer ner med kanske en cm åt gången (och samtidigt vickar lite på fingrarna fram och tillbaka när dem är nertryckta) då kan man, om livmodern kommit upp ur beckent, känna dess kant.

Det känns som en boll man kommer åt...lite spänstig och rund liksom. Svårt att förklara i ord när man inte kan visa...men hittar man det är det ingen tvekan om att det är den man hittat.

Men är man förstföderska så tar det oftast upp till v12-13 innan den ens kommer upp ur beckenet och då är det fortfarande svårt att hitta den. Tror att det är svårare om man har bra magmuskerl också. Jag har urkassa magmuskler och som sagt fött 4 barn...det känns som om "mini" bor i en villa och inte en enrummare för min livmoder trivs tydligen med att vara stor och all over the place 

*kram*

• Odetta
    Ett gott tips till er alla (så ni inte gör samma misstag som jag gjorde)

Annanas.....undvik annanas!!!

Jag tyckte att åååhhhhh Annanas, gud vad gott! Så vi köpte en annanas och lät den bli sådär perfekt mogen....söt och saftig och bara MUMS! Jag åt massor av annanas igår.

Sedan fick jag diarre igår och har det idag också...totaldiarre. Och jag förstod inte varför.

Så jag sökte på diarre och graviditet på nätet och hittade att man kunde få diarre av att äta frukt....och då letade jag efter info om diarre och annanas...och vad hittar jag då?

Ja, förutom att man (tydligen är jag inte ensam om det) kan få en jävla diarre av att äta färsk annanas, så använder folk annanas för att försöka sätta igång förlossningen! 

Så, nu har jag lite ångest över att jag käkade så mycket färsk annanas. Inte för att jag tror att det är någon fara eller så, faktiskt, men däremot så hade jag vetat det innan så hade jag inte ätit den.

Så ett litet tips till er andra nojjiga därute (I know Im not alone)....undvik att äta för mycket färsk annanas!

*kraaaaam*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma