• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-07-12 11:29:42 följande:
    Ett gott tips till er alla (så ni inte gör samma misstag som jag gjorde)

Annanas.....undvik annanas!!!

Jag tyckte att åååhhhhh Annanas, gud vad gott! Så vi köpte en annanas och lät den bli sådär perfekt mogen....söt och saftig och bara MUMS! Jag åt massor av annanas igår.

Sedan fick jag diarre igår och har det idag också...totaldiarre. Och jag förstod inte varför.

Så jag sökte på diarre och graviditet på nätet och hittade att man kunde få diarre av att äta frukt....och då letade jag efter info om diarre och annanas...och vad hittar jag då?

Ja, förutom att man (tydligen är jag inte ensam om det) kan få en jävla diarre av att äta färsk annanas, så använder folk annanas för att försöka sätta igång förlossningen! 

Så, nu har jag lite ångest över att jag käkade så mycket färsk annanas. Inte för att jag tror att det är någon fara eller så, faktiskt, men däremot så hade jag vetat det innan så hade jag inte ätit den.

Så ett litet tips till er andra nojjiga därute (I know Im not alone)....undvik att äta för mycket färsk annanas!

*kraaaaam*
    Jag har ätit annanas och det hände ingenting så jag trir bara det var något som din mage inte tyckte så mkt om just då
    Sen är det någon som ätit annanas och fått igång värkran men annanas är inte farligt att äta just nu
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-12 11:32:08 följande:
    Jag har ätit annanas och det hände ingenting så jag trir bara det var något som din mage inte tyckte så mkt om just då
    Sen är det någon som ätit annanas och fått igång värkran men annanas är inte farligt att äta just nu
    Nä, det tror jag inte heller....men det är bara så himla trisst att få diarre....hade jag vetat det hade jag totalt undvikt annanas för min mage är rätt kass just nu som det är. Så jag tänkte bara tipsa om det jag lärt mig idag

Lite avis på dig som kan äta annanas dock...det var ju så grymmt gott i denna värme

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cat79

Odd: Tack för tipset hur jag ska hitta kanten :) Hoppas din mage snart blir bättre. Jag älskar färsk ananas men ska äta med måtta.

Nu ösregnar det här - helt underbart då det varit så kvavt.

Kram

• rontgensyrran

åhhh då är det kanske annanas jag ska äta ;P Är hård i magen, det är mitt val kvinna som gör det, hoppas verkligen slipper äta järntabletter för då kommer jag nog inte kunna gå på toa alls :/

• PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-07-12 11:29:42 följande:
    Ett gott tips till er alla (så ni inte gör samma misstag som jag gjorde)

Annanas.....undvik annanas!!!

Jag tyckte att åååhhhhh Annanas, gud vad gott! Så vi köpte en annanas och lät den bli sådär perfekt mogen....söt och saftig och bara MUMS! Jag åt massor av annanas igår.

Sedan fick jag diarre igår och har det idag också...totaldiarre. Och jag förstod inte varför.

Så jag sökte på diarre och graviditet på nätet och hittade att man kunde få diarre av att äta frukt....och då letade jag efter info om diarre och annanas...och vad hittar jag då?

Ja, förutom att man (tydligen är jag inte ensam om det) kan få en jävla diarre av att äta färsk annanas, så använder folk annanas för att försöka sätta igång förlossningen! 

Så, nu har jag lite ångest över att jag käkade så mycket färsk annanas. Inte för att jag tror att det är någon fara eller så, faktiskt, men däremot så hade jag vetat det innan så hade jag inte ätit den.

Så ett litet tips till er andra nojjiga därute (I know Im not alone)....undvik att äta för mycket färsk annanas!

*kraaaaam*
    att äta färsk annanas gjorde jag med mina barn. Det sägs kunna fungera i vissa fall att starta förlossningen, så det vet jag. Men bra att veta om
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-07-12 17:37:26 följande:
    åhhh då är det kanske annanas jag ska äta ;P Är hård i magen, det är mitt val kvinna som gör det, hoppas verkligen slipper äta järntabletter för då kommer jag nog inte kunna gå på toa alls :/
    Jag käkar järntabletter, och måste ta maximal dos av det.. Min mage är ungefär som sthlmstrafiken i rusningstrafik = stillastående!  Imorgon ska jag till bm och mäta magen och lyssna på hjärtat för andra gången så då ska jag be om att kolla hb med! =) Hoppas på att det blivit bättre, men jag blir bara tröttare och tröttare!
  • Lallan

Nu har jag återigen fått höra att min mage inte alls är speciellt stor, som om jag inte är nog orolig ändå. Var ju på ul för snart två veckor sedan och då såg allt bra ut.  Vet inte riktigt vad som förväntas, man blir ju inte direkt dubbelt så stor bara för att det är två foster även om man blir större.

• Mabaja
    Lallan skrev 2010-07-12 18:42:05 följande:
    Nu har jag återigen fått höra att min mage inte alls är speciellt stor, som om jag inte är nog orolig ändå. Var ju på ul för snart två veckor sedan och då såg allt bra ut.  Vet inte riktigt vad som förväntas, man blir ju inte direkt dubbelt så stor bara för att det är två foster även om man blir större.
    Jag har fått för mig att det är mot slutet som man växer mycket iom att det är två! Du har ju ändå en bit kvar så det är ju inte så konstigt att du fortfarande är någorlunda "slim". :) Njut istället att du uinte ser sprickfärdig redan nu! Tycker du har en jättefin bebismage!
  • Lallan
    Mamma till W skrev 2010-07-12 19:15:54 följande:
    Jag har fått för mig att det är mot slutet som man växer mycket iom att det är två! Du har ju ändå en bit kvar så det är ju inte så konstigt att du fortfarande är någorlunda "slim". :) Njut istället att du uinte ser sprickfärdig redan nu! Tycker du har en jättefin bebismage!
    Tack! Det är så lätt att börja nojja igen när man precis börjat slappna av lite. Har ägnat en stund åt att titta på magbilder på andra tvillinggravida och konstaterat att man inte behöver vara gigantisk redan så nu är jag lite lugnare igen ...i alla fall för en stund
  • Mabaja

nu har jag varit till bm!
    Gick ganska bra, hade för högt övertryck när det gällde blodtrycket! :( Men hb har gått upp till 110 på två veckor så nu behöver jag bara äta en järntablett om dagen och inte två!
    Magen håller sin kurva så ligger fortfarande precis under "standardkurvan" och hjärtslag på 144. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma