Plus igen efter mf/ma
Vad jag förstått natur så är det bara GBS som är en risk för barnet!
Hur mår du annars? Jobbig väntan?
Vad jag förstått natur så är det bara GBS som är en risk för barnet!
Hur mår du annars? Jobbig väntan?

Det är väl så att man får en barnförsäkring... om man har otur och barnet föds med problem så kan man ju hamna i sitsen att man inte ens får TECKNA en barnförsäkring om man då nte har betalversionen som automatiskt går över i barnförsäkring.
Var inte det här uppe i uppdrag granskning eller nått för inte alls länge sen? Att bara Trygg Hansa försäkrar prematura barn... många andra (alla?) bolag hade en "karens" på 18 månader...
För oss var det självklart med betalversionen... eftersom vi inte vet när de kommer...
Låter skumt Sofy..... verkligen.. vääänta... seeee... kul va? :S 
Själv är jag precis hemkommen från TUL...
Tv 2 pojken vägde idag 1145 gram vilket är -10,5%
Tv 1 tjejen vägde 1238 gram vilket är -3,2%.
Så båda sköter sig som de ska. De håller sig inom marginalerna iaf.
Vi pratade lite om läget på tv 1 som ligger i säte och har gjort sedan KUB. Hon sa att chansen att hon kommer runt och vänder sig som HAN ligger idag är typ 0%... de slår kullerbyttor framåt när de vänder sig och han blockerar henne idag. Men eftersom hon ligger såpass långt ner som hon gör så kan han inte riktigt ändra läge heller.. Hon ritade med en bild och illustrerade..
Ibland känner jag hur tvåan glider längre ner längs vänster sida.. sen blir det ett hiiiimla sparkande ner mot vänster sida/ljumske och sen kommer han längre upp igen. Så hennes gissning är att när han sjunker nedåt blir hon förbannad och sparkar till han flyttar sig igen.. När han flyttar sig så kommer hon ingen vart..... moment 22... haha!
I dagsläget sitter hon iaf med rumpan ner mot cervix och benen lite upp på sidan... och han ligger i tvärläge.. helt enligt bild.. ;)