• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Vad jag förstått natur så är det bara GBS som är en risk för barnet!
    Hur mår du annars? Jobbig väntan?

• MCT79
    Natur skrev 2011-12-01 08:01:42 följande:
    tack för svar, då hade jag förstått det rätt då, skönt att höra att även om det är GBS så går det bra bara man får behandling....

Annars mår jag bra men nu är det jobbigt att vänta är på 5+ idag... igår kände bm på tappen och den var nog bara mjuk ev något kortare, hon fick in en fingertopp =)? vill att det ska hända något NU

man blir så nojjig också att det ska vara farligt att gå över men men det är bara att hålla ut, vad är väl två veckor mot 2 år.....   
    Den som väntar på nått gott eller vad säger dom?....

Är det någon som hört av leaeva??
    Väntar tvillingar! 27+2 idag!
  • MCT79
    Javisst skrev 2011-12-04 10:01:00 följande:
    Grattis till vecka 12 plutten!

Jag vet att det skrevs här inne om graviditetsförsäkringar tidigare. Hos vilket företag har ni tecknat? Gratis/betald variation? När tecknade ni?

Det är många som rått mig att skaffa en sådan redan nu (är i vecka 15), men jag tycker det känns tidigt?
    Jag tecknade betalförsökringen hos trygg-hansa för 1050 kr. Den gäller från v 26. Vet inte om det ens finns försäkringar som gäller tidigare?

http://www.gravidförsäkring.se/ här har du en guide över de vanligaste som finns. Glad
    Väntar tvillingar! 27+5 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-04 09:48:38 följande:
    Igår firade jag helgen med att gå in i vecka  12Glad
    Wohoo! Grattis! Solig
    Väntar tvillingar! 27+5 idag!
  • MCT79

Det är väl så att man får en barnförsäkring... om man har otur och barnet föds med problem så kan man ju hamna i sitsen att man inte ens får TECKNA en barnförsäkring om man då nte har betalversionen som automatiskt går över i barnförsäkring.
    Var inte det här uppe i uppdrag granskning eller nått för inte alls länge sen? Att bara Trygg Hansa försäkrar prematura barn... många andra (alla?) bolag hade en "karens" på 18 månader...

För oss var det självklart med betalversionen... eftersom vi inte vet när de kommer...

Väntar tvillingar! 27+6 idag!
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-12-05 08:47:00 följande:
    Mct: ja det är det jag menar, att med en betal så tar man bort risken att inte få ha en barnförsäkring sedan alls. Sedan har dem som färnevik tyvärr får uppleva kryphål till allt möjligt...

För oss är det Folksam som erbjuder en försäkring med massor klausuler och prövotid, men dem sa nej först också. Vi har fått nej av trygg Hansa, Länsförsäkringar (och där hade vi gratis gravidflrsäkringen), Folksam, if och så var det ett till...kommer inte ihåg namnet bara. Och allt detta hade vi sluppit om vi hade tagit betalförsäkringen.
    Ahh sorry jag såg inte ditt inlägg!  Ja vi menar samma sak...   Sen är det en helt annan sak att försäkringsbolag har som sport att hitta kryphål..
  • MCT79
    MissT skrev 2011-12-05 17:15:29 följande:
    Hej på er! Hoppas att det är bra med er alla.
    Jag är nyss hemkommen från VC med misstänkt mycoplasma (bakteriell lunginflammation). Inte så kul...framför allt nu när jag är gravid i v35 och har en c-uppsats att försöka bli klar med innan bebisen kommer. Håller på och hostar mig sönder och samman vilket orsakat onda och ömma revben och sammandragningar. Suck! Hoppas bara att bebisen mår bra där inne......
    Men usch ta hand om dig... lova att du söker om du blir sämre...
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-12-06 01:31:59 följande:
    MissT krya på dig gumman

Ang försäkringar så rekommenderar jag oxå att ta betalvarianten. Vi tog den och det ger oss 200kr per barn och dygn på neo. Vilket är väldigt skönt då omkostnaderna blir större.

Uppdatering från oss, vi är fortfarande kvar på neo. De två stora ammar fullt och ser bara ut som minibäbisar.De väger ca 2 kg nu. Lilleman är den som gör att vi är kvar här, han har syrgas och lite pulsfall så vi räknar med två veckor till. Jobbigt men de är underbara :)

Hoppas ni har det bra.
    Gud vad skönt att höra ifrån dig!! Har inboxat dig också och blev vrålorolig när jag inte hörde nått!

Här med två minibebisar! Hoppas lillmyggan också blir starkare snart! Hjärta
    Väntar tvillingar! 28+0 idag!
  • MCT79

Låter skumt Sofy..... verkligen.. vääänta... seeee... kul va? :S  Solig

Själv är jag precis hemkommen från TUL...
    Tv 2 pojken vägde idag 1145 gram vilket är -10,5%
    Tv 1 tjejen vägde 1238 gram vilket är -3,2%.

Så båda sköter sig som de ska. De håller sig inom marginalerna iaf.
    Vi pratade lite om läget på tv 1 som ligger i säte och har gjort sedan KUB. Hon sa att chansen att hon kommer runt och vänder sig som HAN ligger idag är typ 0%... de slår kullerbyttor framåt när de vänder sig och han blockerar henne idag. Men eftersom hon ligger såpass långt ner som hon gör så kan han inte riktigt ändra läge heller.. Hon ritade med en bild och illustrerade..
    Ibland känner jag hur tvåan glider längre ner längs vänster sida.. sen blir det ett hiiiimla sparkande ner mot vänster sida/ljumske och sen kommer han längre upp igen. Så hennes gissning är att när han sjunker nedåt blir hon förbannad och sparkar till han flyttar sig igen.. När han flyttar sig så kommer hon ingen vart..... moment 22... haha!
    I dagsläget sitter hon iaf med rumpan ner mot cervix och benen lite upp på sidan... och han ligger i tvärläge.. helt enligt bild.. ;)

Så rumpan motsvarar exakt lägsta punkten i livmodern...
    Väntar tvillingar! 28+1 idag!
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-12-07 13:03:04 följande:
    Bråkiga twins du har MCT.. Haha syskonkärleken börjar redan i livmodern
    Lovande! Cool
    Väntar tvillingar! 28+1 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma