• MCT79

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-12-20 10:52:49 följande:
    Sist var det nog den där trekanten... Oskyldig

Tomma tunnor skramlar mest du vet. Det var så länge sedan vi hade sex att jag är i det närmaste jungfru på nytt. Trött, väldigt, väldigt ont i rygg och bäcken och en bebis som tycker att mamma är bara hennes... Sex är det sista jag har lust till (men uppenbarligen ngt jag tänker mkt på utan att veta om det själv!?)
    MCT79 skrev 2011-12-20 09:27:14 följande:
    Herregud..... 30+0 idag.... plötsligt slog det mig... det kanske blir bebis denna gången?! BebisAR...  Förvånad
    Ja gisses! Det är ju helt fantastiskt, snart är bebisARNA här!!! Hjärta
    Ja just ja... med SoMa och vår bekanta...hahah!
    Nej sex lät ju inte som prio ett precis... känner igen det där. Känner mig inte riktigt som en sexuell varelse. Fick till det i fredags och visst.. det ÄR ju trvligt och skönt... men.. innan så......
    "aj kan inte ligga så... aj..... ohh försiktigt med brösten de är känsliga".. Stackars sambon skulle behöva en instruktion på vad man får och inte får göra. Om det nu gick att skriva en sån.
    Å sen då.... "valrossmode".... "kan du hjälpa mig att vända mig?"  Näe! hahahahahh!

Riktigt så illa är det inte men det känns så. =)
    Väntar tvillingar! 30+0 idag!
  • MCT79
    färnik skrev 2011-12-20 11:03:12 följande:
    Draglakan kanske vore ngt för er... *fnissar*
    Ja eller hur! hahah!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-20 13:24:29 följande:
    Någon som varit på tidigt UL och dom mätt nackspalten då... Vad fick ni för mått??? Dom säger ju över 3 cm så finns risk... Vi fick 1,5 cm.
    Det är mm dom pratar om plutten!

Vi fick 1,8 resp 1,9mm och en risk på 1:20 000 på båda..
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-20 14:29:26 följande:
    Skrev visst fel mått... Menar mm så klart...

När får man reda på den skalan? Det fick inte vi höra något om... Fick bara höra att den var 1,5 mm. Men då behöver jag inte oroa mig...
    Dom räknar ju ut siffrorna utifrån 3 faktorer... blodproverna, måttet på nackspalten och mammans ålder.
    En del verkar få veta direkt. Mig ringde de till några dagar efteråt för alla blodprover var inte klara när vi var där.
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-20 14:54:58 följande:
    Jag tog inga blodprover då!? Och så är jag ju ganska ung blir 26 i januari. Och redan tre barn. Glad
    Blodproverna tog jag innan... var det KUB du gjorde eller bara ultraljudsdelen, Nupp?
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-12-20 17:45:35 följande:
    Hej på er och tack för svar.

Nu har domen kommit och det blir familjehem för Alice del om inte kammarrätten ändrar sig, har överklagat ärendet dit.

Min fosterlillasyster med familj har anmält intresse för att vara familjehem för henne, men jag hoppas fortfarande på en mor och barnplacering för mig och Alice.

Att träffa henne 1 timm i veckan som ska snart bli 1 gång varannan vecka känns för jävligt då jag redan tycker att 1 timme i veckan är för lite. Jag hade blivit lovad umgänge 2 gånger i veckan 1 timme vardera så jag känner mig grymt besviken.

Jag är hemme idag på permission över natten, min fosterlillasyster kommer snart hit så jag får sällskap, har så mycket ångest och deppiga tankar när jag är själv. Snart så återvänder jag hem igen, vet inte hur det ska gå. Jag äter antidepresiva tabletter nu för att stå ut och orka kämpa och leva vidare, men jag lever bara på riktigt den där timmen då jag får vara med Alice.
    Men vad grundar de omhändertagandet på Telge?? Jag hänger inte med, har det hänt något sedan hon föddes?
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-12-20 19:51:24 följande:

Vad menar du? De grundar det på en massa påstådda saker som är helt tagna i luften som de vridit och vinklat negativt.

Jag kom till ett utredningshem efter jag legat på BB, hann inte ens komma hem. Det var det hemmet jag skulle till annars skulle de omhänderta henne endast 5 dagar och sätta LVU på henne så jag åkte till hemmet då jag trodde att då skulle jag iaf inte behöva få henne omhändertagen. På BB så påstår BM att jag haft psykiska problem tidigare och att jag betedde mig konstigt då jag bla var mimiklös och gav få ögonrörelser, men vad fan jag var trött efter förlossningen och sov fan inget på 2 dygn i sträck och när jag väl sov de andra 3 dagarna där så sov jag inte bra.

På hemmet sedan så hände så mycket, efter 3 dygn på hemmet så kom jag och Alice till neonatalen då de trodde att hon led av den allvarliga sjukdomen m-cad som man kan dö av så jag levde i skräck att Alice kanske skulle dö så jag var ju så orolig. Kom tillbaka till hemmet och 5 dagar senare så omhändertar de Alice innan utredningen på hemmet ens hade börjat och de sa hela tiden på hemmet där att nån utredningen inte kan påbörjas förrän vi har fått veta av kommunen vad de vill att hemmet ska utreda gällande mig och min bebis. De har sedan på hemmet hittat på en massa som jag påstått misskött som att jag tex inte kan byta blöjor på henne, inte gett henne mat, slängt med liggdelen, inte haft skötväska med mig till BVC (sedan att jag hade mat med mig ändå har det inte uppgett för soc)

Har nåt annat att berätta. I fredags så påbörjades faderskapsutredningen, nu ska jag tillbaks i januari och peka ut honom på kort och efter det så ska både han, jag och Alice lämna salivprov för att fastställa faderskapet och vägrar han skriva på så fastställs faderskapet i domstol och han får stå för advokatkostandaderna då i så fall om han vägrar skriva på pappret och det måste drivas till domstol för att fastställas.

Jag menade ingenting, bara undrade. Det låter ju inte riktigt klokt... nånting. Rynkar på näsan
  • MCT79

Nu har nån flyttat runt... jag mår illa, kräkts två ggr och svimmat en.... jiiiippiiiie... Men ska inte klaga... har ju varit lugnt på den fronten nu... ett tag..

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 06:19:20 följande:
    Idag är en intressant dag. Bm jag var till förra veckan ska prata med läkaren som kommer varannan onsdag. Så nu kanske jag kan få veta om jag får ta ett ferritinprov eller ej.

Och ringer hon ska jag ringa de andra imorgon och ändra bm till hon jag gillar!
    Jag tycker det är fullkomligt bisarrt att hon inte tar det per automatik med så lågt hb!! Hon borde fasen anmälas... sjukt är vad det är!
    Hur länge ska dom vänta?? VAD väntar dom på?! Gud det är nog tur jag inte var med dig på plats....
    Väntar tvillingar! 30+1 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 06:57:48 följande:
    Ja du jag vet inte hur det ska gå till. Det jag tycker är frustrerande är att det var JAG som sa till om ferritinprov, inte hon som som är utbildad! Och sen hennes attityd "ja de som ligger lågt i hb brukar inte känna sig påverkade när det sjunker för de är så vana".
    Ja det var ju ett jävla resonemang... nej fine, kanske inte ner till en viss gräns.... men... det finns gränser!! ÅHHH!!!
    Mamma till W skrev 2011-12-21 06:58:42 följande:
    Förresten mct: vad gör du vaken nu? Brukar man inte passa på att sova när man är sjukskriven? ;)
    JO I WISH! Jag har precis önskat mig sömn i julklapp.... har så satans ont så det blir inte många timmar per natt... tyväääääärr...
    Väntar tvillingar! 30+1 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma