• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-12-21 07:03:00 följande:
    Aj då! Vi kan byta. :) om jag bara kan somna så sooover jag törnrosasömn. Behöver inte ens upp på toa! :) men eftersom jag somnar först 1 och w vaknar 6 är jag rätt död om dagarna. :)
    Men det är ju FEM timmar! Solig Vilken dröm! ;)

I natt har jag sovit sammanhängande mellan 00,30 och 01,45 ungefär.. det är BRA! TVÅ timmar.. fast jag brukar sova lite längre än såhär.. Efter att A kliver upp brukar jag få ett par timmar med "kvartar"... vilket faktiskt hjälper. Men det blir nog en middagslur idag. ;)
    Väntar tvillingar! 30+1 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 07:09:54 följande:
    Säger ju att jag sover törnrosasömn bara jag somnar. :) och så sover jag när w sover på dagen. Idag kommer hon sova två ggr för att hon varit/är sjuk och somnade sent och vaknade tidigt. :)
    Jag ska inte klaga... har ingen som jag måste se efter på dagtid iaf... =)

Sen kan man ju sköta sig lite bättre än jag gör så kanske man skulle ha mindre ont..  Obestämd Men hur kul är det?
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 07:16:56 följande:
    Man är ju inte invalid, bara gravid. ;) jag känner av fogarna (aj aj) annars har jag inga direkta krämpor (kanske därför jag sover som en död... Eller så är det för att vilddjuret kör slut på mig. Haha
    Eller hur! Jag är inte sjuk!!
    Igår var en kul dag... dammade och städade hela huset... när det kom till dammsugningsdags så tog jag mig inte framåt längre... så när A kom hem började jag bööööööla för att jag var såååå värdelös och inte klarade någonting... HAHAHA! Hormoner! Hjärta

Nåja nu är det städat, A dammsög och om jag ids idag drar jag ett varv med moppen... =)
  • MCT79

Men vi är iaf inte sjuka!!       Cool

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 07:38:14 följande:
    Inte ett dugg. Vi offrar oss bara för något bättre och roligare framöver. ;) och nu är det inte långt kvar. Du kan ju få januaribebisar för det första! ;)
    Ja vi får väl se... =)
    Träffade granntanten igår när jag vittjade brevlådan....
    "vilken vecka är du i nu?"  "jag har precis gått in i v 31"...

"jaaa men då är det ju bara en månad kvar!"

Undrar hur länge de var gravida på 50-60-talet när hennes barn föddes........
  • MCT79

Ops... alltså jag säger inte att jag gjorde det... men jag KAN ha gjort det.... typ sovit middag.. redan... 1,5 timme...  Skäms

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 11:39:04 följande:
    Mct: det är luuuugnt. Jag har sovit ännu längre. :)
    Pallade upp med kuddar på vardera sidan, under huvudet och somnade platt på rygg. Har inte rört en fena. Kruxet var att jag gick från "prinsessa" till "strandad sköldpadda" tämligen omgående vid uppvaknandet..... tuuuuur inget såg en..
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-12-21 17:02:54 följande:
    Viskar lite...tills motsatsen är bevisad tror jag nog att jag får vara härinne igen. Men inga grattisrop ännu, testen är svaga och har på en dryg vecka inte blivit nämnvärt starkare så osäkert vart det leder...
    *viskar välkommen*  Kyss
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 20:29:05 följande:
    Nu har jag kollat upp nr till ett annat mvc. Imorgon ska jag ringa och höra hur man gör sitt vårdval så jag får gå hos dem. :) bm ringde ju självklart inte som jag hade hoppats idag (om mötet med läkaren hon skulle ha om mitt hb).
    Du gör helt rätt!!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 20:52:05 följande:
    Jag har tröttnat på "mitt" mvc. Ingenting händer ju.
    Nej det inte bara inte händer något... hon leker ju med din hälsa... dåren.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma