• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Idag ska vi iväg och fira julafton med min familj... detta för att syrran jobbar i morrn och annars skulle få fira själv... Regnet faller och det är nästan 5 plus... Julstämning where are you?!

Väntar tvillingar! 30+3 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-12-24 10:11:41 följande:
    ***********God jul till er alla fina!************ 

Ett julaftonstest visade detta resultat i morse, ser ni också det jag såg direkt? Jag vet att det är svagt Läkaren sa att jag skulle höra av mig direkt om jag blir gravid för att få progesteron och trombyl, men skulle ni höra av er på det här svaga testet eller vänta några dagar? Kramar!

Jag hade hört av mig direkt!! Har du inget du kan börja med?
    Väntar tvillingar! 30+4 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-25 10:25:36 följande:
    Alltså... Ska det vara såhär? Tantvarning vid 27 års ålder! Leker med w i 5-10 min och sen måste jag vila! Och kl har passerat 10 så jag känner att min morgonvila är ett måste men idag har vi inte tid. Ska på jullunch kl 13 och sen åker vi till Dalarna!
    Du har ju fler anledningar än din ålder att ta hänsyn till.. ;)

Vi var ju hemma igår bara jag och A... vaknade vid halv åtta.. åt frulle i soffan och kollade film... somnade om efter filmen... var vaken ett par timmar, gjorde lunch.. sov en stund innan Kalle...

Såhär mycket brukar jag inte sova men jag var helt slut efter vårt firande den 23:e!
    Väntar tvillingar! 30+5 idag!
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-12-25 12:05:19 följande:
    Havsklippan, du kan ju alltid självmedicinera med albyl minor innan du får "the real stuff". Bättre än inget liksom..
    Ingen dum idé!
    Väntar tvillingar! 30+4 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-25 12:46:35 följande:
    MCT: Vad är du sjukskrivemn för??
    Bäckenuppluckring, vena cava syndrom och duplexgrav (underförstått hotande förtidsbörd tydligen...)
    Jag pratade med FK den 22:e och de har beviljat min sjukskrivning på heltid till partus men väntade på ett papper från mig som de skickade ut 5 dec... men som måste kommit bort.
    Så jag fick knappt 4ooo kr nu före jul. Woho! Fick alltså halv sjukpenning bara.
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-25 12:58:59 följande:
    Sånt är inge kul när pengarna inte kommer som dom ska.
    Så du är sjuskriven nu tiden ut? När ska du ha?
    ja sjukskriven tiden ut. Har bf 27/2 men de kommer nog tidigare än så.
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-25 13:55:30 följande:
    Mct: vänj dig vid "nya" inkomsten! ;) jag får 5500 numera. Fast då tar jag ut typ 5 dagar i veckan och tar bort de dagar jag jobbar! ;)
    Tror jag har lite högre grundlön än dig från början... ;)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-25 14:03:50 följande:
    Det har du säkert. Men det märks i plånboken. :) tur att mannen drar in de stora pengarna i det här hushållet. Haha
    Jo jag har räknat ut att jag kommer få ungefär hälften av vad jag brukar....
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-25 15:55:21 följande:
    Okej, vad bra.

Jag har ju BF 27 juni... Då borde väl jag gå hem 1 maj???
    Borde och borde.. man har väl rätt till 60 dagar före beräknad bf.. eller förlåt.. rätt att ansöka... sen om man får det beviljat verkar ju vara en annan femma...  :S
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma