-
Lite sådär det känns ju!Mamma till W skrev 2011-12-28 20:52:46 följande:Hahahaha vilken kul bild mct! -
Det är för att få luft! Har två bebisar i bröstkorgen! ;PMamma till W skrev 2011-12-28 20:54:45 följande:Diggar dina näsborrar! ;)Tack för stödet raring. ;)FruW skrev 2011-12-28 20:55:17 följande:Ahahahahaha!! Underbar!! -
Din tur!SoMa72 skrev 2011-12-28 21:18:36 följande:Haha, underbar bild, MCT!
-
what´s appa,.,,,,,,, jag börjar bli gammal.... ?!SoMa72 skrev 2011-12-28 21:41:46 följande:MCT, om du skickar ditt nr på Wordfeud, så kan jag whats app:a en bild -
Nymodigheter....*pfft* Har haft det installerat tidigare såg jag... men ingen av mina vänner hade så jag plockade bort den... nu var det fler som hade!SoMa72 skrev 2011-12-28 22:00:34 följande:Ja, fast nu vet du ju, MCT... Och du ska va' yngre än jag?! Pfft
Här kommer SoMa!
-
jag gjorde misstaget ikväll.. att lägga två kuddar som en kil och sen mig själv ovanpå. Jätteskönt!
Men sen skulle jag upp......... hjääälp...? Vilken nivå man sjunkit till alltså...
-
Oh vad härligt att höra ifrån dig! Mysigt det låter! Även om jag inser att det är myyyycket jobb.....Bellas7 skrev 2011-12-29 07:14:30 följande:Mimmi denna gången går det super bra det är din tur nu ju. Er lilla bröllopsbäbis.
Det är roligt att följa er alla och att se stora tjocka magar haha hoppas ni lägger på er minst tio kilo till var.
SoMa såg bilden och med tanke på att du snart är pensionär så var det helt ok hehe
Lite uppdatering från mig, ska försöka få in bilder oxå :)
Vi kom hem den 13 dec ned tre friska barn, utan sond och alla ammar. (de tar även flaska)
Vi har en liten flicka som väger 3.1 kilo och har ett underbart humör. Hon skriker bara när hon är hungrig men då är det rejält. De äter var fjärde timme. Sen har vi två killar på 2.7-2,8 kilo som har egna viljor och de vill vara i famnen hela tiden. Man kan ju inte sluta kela med dem.
Våra dagar består av mata och kela bäbisar som blir 10 veckor på fredag. Helt underbart. Vi har ju verkligen fått mys med små bäbisar länge :) ... Att ha ett barn är super enkelt när man ska försöka få ihop det med tre. Men totalt underbart är det oxå. Det finns inget bättre än att ta till sig en liten goding och mysa på natten fast man vet att det är matdax igen om en timme eller två. Vi är så tacksamma och lyckliga.
Hoppas alla får ett underbart nytt år :)
Kram! (såg inte meningen om 10 kilo till....) -
Barnmorskan idag då.. min var sjuk så jag får en annan med samma namn, hahah!
-
Jag är sååå ledsen Odd! :'(
-
Tjingeling alla!
Gudars vilken cirkus det blev hos barnmorskan idag... hon som tog hand om mig istället för min ordinarie blev osäker på om hon hörde ett eller flera hjärtljud då de låg så nära varann så hon lyssnade läääänge....
När hon inte lyckades hämtade hon en kollega och så hjälptes de åt.... sen hämtade de en portabel ultraljudsmaskin för att TITTA hur de låg (de lyckades inte avgöra genom att känna)....
Ingen av dem visade sig lyckas så bra med ultraljudet så de hämtade chefsbarnmorskan som hade mer utbildning...hahah! Hon lyckades klura ut hur de låg men tyckte inte bilden var bra så hon ville göra ultraljudet inne hos läkaren i rummet intill.. Först klämde hon dock för att avgöra läget och sedan lyssnade hon med tratt men lyckades inte...
Vid det här laget började jag bli liiite orolig och undra VAD de letade efter egentligen.... men de ville bara dubbelkolla läget och så.. Tur jag hade känt båda sparka under morgonen!
Så läkaren gjorde UL och konstaterade att de ligger kvar som de "brukar" och två hjärtan slog, väldigt nära varann, därför det var svårt att skilja dem åt med dopplar.
Efter det var det dags för urinprovet som var ua och blodtrycket rekordlågt 120/75 (anmärkningsvärt efter den cirkusen....)
Hb gått upp lite igen till 126 och blodsockret....tadaaaaaaa 2,7! Behöver jag säg att jag var tvungen att stanna, äta något och sen släppte de mig när det var 3,9 med uppmaningen att ÄTA LUNCH!
Jag som inte ens var hungrig men det kanske kan förklara darrigheten jag känner ibland....
Förklaringen till mina smärtor är med största sannolikhet bebisarnas huvuden som trycker mot gallblåsan i kombination med muskelspänningar i bröstryggen.. inget att göra åt alltså... toppen!
Träffade min butikspysselkompis och hängde i hennes butik efteråt, kom hem först vid åtta ikväll... trööööööött!