• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Jag har precis stått på alla fyra och kräkts av smärta... har sjukt ont i ryggen och det strålar åt vänster sida... ingenting i magen dock. En bit nedanför bh-bandet , lite ovanför revbenskanten...   AJ!!!
    Får jag stå på alla 4 en stund lugnar det sig... en stund = typ 30 minuter..
    Haft ont hela dagen och det enda som hjälper är att stå på alla fyra... kul!  Men så ont som jag haft nu ikväll har jag inte haft hela dan iaf...

Ringde och pratade med förlossningen...."ta två alvedon"....."okej...."

Väntar tvillingar! 30+5 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-25 18:31:16 följande:
    <Någon som har tips på vad jag ska ta mig till???
    Jag jobbar som personlig assistent och varje morgon stå står vi och borstar tänderna på vår brukare ca 20-30 minuter. Jag blir alltid kallsvettig och svimningskänsla. Har dock inte svimmat ännu men kan säga att det går så långt så det susar i öronen och börjar svattna framför ögonen.

Misstänker blodtrycksfall. Jag har inte talat om på jobb eller för cheferna att jag är gravid.

Tror det är för att man står så länge på ett ställe.
    jag kan bli sådär om jag står i kö, eller tvingas stå på pendeltåget. Ett tips är att trampa lite med benen när man står på stället. Håller cirkulationen igång..
    Väntar tvillingar! 30+5 idag!
  • MCT79

Usch vad tråkigt odd! :(((
    Ang. Tampong så är det säkert okej men jag hade nog kört utan så man ser att "allt" kommer ut...

Tusen kramar!!

• MCT79
    Dag och natt skrev 2011-12-26 15:40:27 följande:
    Beklagar Odd, kram.  
    Vet inte om ok med tamponger, kan du ringa vårdupplysningen och höra kanske?

Huvva vad det har stormat här i natt - är utanför Sundsvall och firar jul. Vaknade 03, en trekvart senare gick strömmen och har varit borta ända till kvart i tre nu på eftermiddan. Jag och killen gick upp kl 04 och började spela spel eftersom vi inte kunde sova! Tog med mig ett nytt test som jag köpte i går och i ljuset av värmeljusen såg vi detta fina resultat: 

Så nu har jag mailat läkaren (men som jag misstänker så är han ledig i dag). Är lite glad men man vågar ju inte längre hoppas på att det ska gå bra.
    Ohh vad fint! Jag började gråta när jag såg bilden (jag är stabil!!! Jag bara...ehmm...) Jag förstår att du inte vågar vara glad, hoppas det vänder snart! Hjärta
    Väntar tvillingar! 30+6 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-12-26 17:07:35 följande:
    Hihi vad söt du är!! Nu blev jag också lite tårögd bara därför.  
    Nu har läkaren hört av sig på mailen iaf, och sagt att han skriver ut recept imorgon eftersom han är ledig idag!  
    Oh vad härligt!! Denh är gången måste det gå vägen!
    Får du både trombyl och proggisar?
    Väntar tvillingar! 30+6 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-27 09:53:37 följande:
    Hjälper inte på mig... Blir samma sak ändå... Vet inte vad jag ska ta mig till... Jag väntar bara på den dagen då jag svimmar och ligger där på golvet hos brukaren.
    Jag måste bara fråga.. borsta tänderna 20-30 minuter? Vad..liksom.. hur många brukar har du? Kan du göra andra saker..?

Jag frågar för att jag tror inte du får igenom havandeskapspenning med motivationen tandborstning om man ska gå på vad andra fått avslag för...
    Väntar tvillingar! 31+0 idag!
  • MCT79

Havsklippan, jag blödde aldrig av mina... trombylen kan ju göra att man blir mer lättblödande och petar man in vaggisar är det ju lätt att man rispar nån liten rispa som kan blöda antar jag...

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-27 22:43:40 följande:
    Dagens fågelskrämma går till... Mabaja!

Blek, fet, trött och nu under kvällen har ben och fötter svällt upp. Håret står rakt upp efter dagens promenad i stormen i leksand!
    hah.... ta en kölapp bruden....
  • MCT79

efter duschen i morse, före svullnad, sammandragningar, kissnödighet och trötthet fick jag nått anfall av "hmmm sex var längesen".... å så blev det...  Efter det har det gått stadigt utför och jag har tråkat sambon med att tidelag faktiskt är olagligt och att det inkluderar elefanter. Han är måttligt road....

FruW skrev 2011-12-27 22:38:55 följande:
    Jag har inte blött ngt, än, av mina vaggisar...

Blä är så neggo idag! Känner ingenting i kroppen, så går nog inte så bra på fredag :(
    Feeeel... ni kommer få se en böna. Det är er j-vla tur nu....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma