• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:57:07 följande:
    Sofy: jag har ingen molvärk ens nu... Bara liite emellanåt ganska sällan. Hade iof inte det heller när jag började öppna mig tidigare heller... Men blir det värre så tveka inte! Även duracellkaniner har rätt att söka FL!!
    Men va äre för jävla pisskropp jag har då! Varför ska den hålla på såhär nuuuu! Förvärkar 2-3 veckor innan BF är helt ok, de är jag me på. Men nu! Då blir jag bara arg, haha. Va så frustrerad igår, ingenting hjälpte så Charlie fick ta en del skrik o släng i dörrar hahaha! Stackarn. Rabiat ADHD gravid fru. Han har de inte lätt han ;)
    Pancakes skrev 2011-03-03 09:56:58 följande:
    Jo, men ring du. Du betalar ju skatt för sjutton :) Och sen är du ju igen "vanlig" patient heller med din historik. Jag tror inte de skrattar åt dig.
    Nä dom gör nog inte de.. fast man vet aldrig ;) När ja va i ambulansen på praktik o vi satt på sjukhusen o fikade me alla syrror så blev de en del snack om patienter som kom in för "ingenting" - så snacket kan gå tro mig ;)
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-03 10:03:39 följande:
    Du kanske ska ta det lugnt om du har så ont än att åka till IKEA. Bara en tanke.
    A girl gotta do what a girl gotta do ;) Ingenting stoppar mig, de kommer du lära dig tillslut, haha :)
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:54:12 följande:
    Telge: jo 4kg är okej men inte mer! Det räcker nu...

Någon som har förslag på vad jag kan göra för att lyckas vräka min inneboende? Hyresvärden har sagt att det är omedelbar vräkning!! sagt till sambon att ladda för kvällen, färdknäppen! Men mer!? Hallobladste ska jag oxå hälla i mig, fler förslag?
    Hallonbladste är väl ingen igångsättningsmetod utan stärker muskulatiren vad jag vet. Men tvätta fönster och tapetsera väggar kanske och sopringa i trapoor, men det allra bästa är nog att vila än att trötta ur sig.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:04:07 följande:
    bebbe pojken vill ut ju hihi
    Nejdå, bara jävlas me sin mamma! ;)
  • Smålands jänta i storstaden

3 barns mamma; tack? För lugnande ord om spricka och div.... Är tilltäckligt rädd som det är. Men startar det inom det närmaste är det okej, men 2 veckor över och jag kommer att dö...

Nej mina vänner, nu måste jag sova lite, sover så otroligt dåligt på nätterna så lika bra att ta igen det medans sambon jobbar. Kanske du oxå ska göra pinklove?

• Smålands jänta i storstaden

Men sofy, har du inte lärt dig något? Din kropp funkar inte som de som det står om i böckerna! skönt att din man vet vem han gifte sig med iaf men man är ju två om en graviditet!?

• needtobreathe
    acure skrev 2011-03-03 09:56:56 följande:
    Det låter ju rimligt tycker jag. Ditt bäcken är så himla exemplariskt att det bara kommer säga PLOPP så är han ute! :)

Inga förändringar här. Bara massa förvärkar på nätterna precis som för Sofy. Blir galen på att inte få sova ordentligt. Min BM sa igår att "sover du inte på natten så får du sova på dagen istället, ibland måste man vända på dygnet innan förlossningen drar igång." Men hur kul är det? Ska jag vara vaken när sambon sover och tvärtom? Nä fy vad trist. En liten middagslur kan jag ta på dagen, men jag tänker inte vända på dygnet. Bebisen får komma ut istället. DÅ kan jag vända på dygnet med glädje! :)
    Haha, hur känns dina? :D Hoppas de drar igång för dig snart!!
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 10:07:43 följande:
    3 barns mamma; tack? För lugnande ord om spricka och div.... Är tilltäckligt rädd som det är. Men startar det inom det närmaste är det okej, men 2 veckor över och jag kommer att dö...

Nej mina vänner, nu måste jag sova lite, sover så otroligt dåligt på nätterna så lika bra att ta igen det medans sambon jobbar. Kanske du oxå ska göra pinklove?
    Menade inget illa jag vill att du kontakar läkaren och barnmorskan för hjälp för du är orolig och rädd ..
    Det beror på hur din kropp är be också om becken mättning ! det går att se om du kan föda ett stort barn eller inte ..
    Stort kram gumman
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Evve81
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 10:07:43 följande:

Det kommer att gå JÄTTEBRA för dig!
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 10:10:40 följande:
    Men sofy, har du inte lärt dig något? Din kropp funkar inte som de som det står om i böckerna! skönt att din man vet vem han gifte sig med iaf men man är ju två om en graviditet!?
    Hahaha! Nä, kanske är så ;)

Va? Är man två? Nä ja borstade bara tänderna me hans tandborste så va ja gravid ;D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma