• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-03 07:34:41 följande:
    Sofy: Ja du har ju så rätt och jag vet ju att man inte känner varje dag så jag hoppas verkligen att allt är bra på UL. Inte för att vara negativ men man får ju anta/hoppas att kroppen skulle på nåt sätt skulle visa att något var fel. att jag känner så här är nog för att jag tidigare tagit förgivet att allt ska gå bra. Nu är jag mycket mer medveten om att det lika gärna kan hända sånt man inte räknat med. MEN nu ska jag vara positiv och se till att sysselsätta mig ihelgen så det blir tisdag!
    Du vet inte om moderkakan ligger i bakvägg eller framåt som en stötdämpare? Kan ju vara så att moderkakan ligger framåt och då känner man inte lika mycket sparkar och rörelser. Bara en tanke.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:25:22 följande:
    TUL avklarat och nu är jag färdig med att vara gravid! Det är inte kul längre (SUPERMYSIGT dock när det inte är jobbigt) men efter TUL vill jag ha ut honom ännu hellre! Åter igen fick jag höra att det är ingen liten bebis....

39+4 idag och han beräknas väga 4113 NU! Dock fick hon inget bra mått på huvudet så snarare att hon mätte i underkant sa hon! Gaaaahhhhh! Om han stannar kvar hur ska jag då kunna få ut honom!!!!???

Drömde inatt att värkarna startade, vaknade och hade världens SD, kanske så att jag ändå hade en massa onda SD i sömnen? Åhhh snälla kropp, sätt igång! (desperat!? Jag!? Japp!!)
    Låter som det är dags för vräkning!
  • Smålands jänta i storstaden

2(3) barns mamma: hur ska jag kunna veta ifall jag kan föda ett stort barn!? Jag har aldrig fött tidigare och vet knappt hur det ska gå till om han växer på sig! (om ens nu)

åter igen kommer paniken över förlossningen, kan man åka in och sätta sig i korridoren på förlossningen och vägra gå förens de satt igång en!?

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:16:40 följande:
    Sofy: devin vill inte stanna inne i värmen låter det som! Blir det värre så tycker jag att du ringer FL och pratar med dom!
    Hahaha han kanske brås på mig.. jag äääälskar ju vintern! Så han kanske vill komma ut o se lite snö innan den försvinner? ;)

Joo men ringa in för lite mensvärk känns ju löjligt som attans.. har vart inne varje vecka för de varit nånting o så ringa igen för de, dom kommer ju skratta hela dan åt mig.. de bjuder ja inte på ;) Har ju nåra SD om dagen som ja känner av men annars bara konstanta molvärken.. som iofs blir värre ibland men inte så ja kan klocka..
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-03 09:15:35 följande:
    Godmorgon tjejer! Hur mår ni? Sofy, jag har förstått att du är rätt less? Är det förvärkar då och inte riktigt värkar? Hur vet man skillnaden?

Mina SD har ökat tycker jag. Speciellt igår när jag både tränade och sen gick omkring på stan på kvällen. tar jag ut mig för hårt eller är det helt naturligt?
    Jag är skitless, ja! Legat o vridit mig två nätter i rad nu, förbannat ont har ja kvällar/nätter/morgon o sen bara ont på dagtid.. men de går ju inte över! Jag blir galen. Hahaha, bra fråga.. vet inte ens va förvärkar är egentligen, mer än att alla säger att de är som mensvärk..

De är ju naturligt me SD men de är också kroppen som säger åt dig o lugna ner dig liiite kanske ;)
  • acure
    TUL avklarat och nu är jag färdig med att vara gravid! Det är inte kul längre (SUPERMYSIGT dock när det inte är jobbigt) men efter TUL vill jag ha ut honom ännu hellre! Åter igen fick jag höra att det är ingen liten bebis....

39+4 idag och han beräknas väga 4113 NU! Dock fick hon inget bra mått på huvudet så snarare att hon mätte i underkant sa hon! Gaaaahhhhh! Om han stannar kvar hur ska jag då kunna få ut honom!!!!???

Drömde inatt att värkarna startade, vaknade och hade världens SD, kanske så att jag ändå hade en massa onda SD i sömnen? Åhhh snälla kropp, sätt igång! (desperat!? Jag!? Japp!!)
    Förstår dig precis vännen, jag är också orolig över att föda fram en stor bebis, och den blir ju större för varje dag så bebis får gärna dra igång värkarbetet nu, tack.

Hade han fixerat sig något idag? De sa inget om igångsättning om du skulle gå över tiden? Men jag tror du fixar det galant! Det kommer nog sätta igång vilken dag som helst nu ska du se, och en 4 kilosbebis fixar du utan problem! Det är jag säker på!

KRAM
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy! Ingenting är löjligt! Framför allt inte när det gäller Devin!! Varken du eller sjukvården vill att han kommer för tidigt och varför skulle de skratta åt dig? Du betalar skatt och ska väl inte vara "snäll" och låta bli att söka när du inte mår bra! Kanske du får någon sovados som hjälper någon natt? Vem vet, sova en natt kanske gör under för dig!

• telgebo

oj det var ingen liten en, men du ska se att det går bra, stora bebisar hjälper ju till en del själva vid födseln, jag tänkte också så när jag fick veta att min skulle väga runt 4000-4300 g fullgången att shit hur ska jag kunnafå ut nåt så stort, men det gick bra och sluvikten var 4210 g.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:41:48 följande:
    Sofy! Ingenting är löjligt! Framför allt inte när det gäller Devin!! Varken du eller sjukvården vill att han kommer för tidigt och varför skulle de skratta åt dig? Du betalar skatt och ska väl inte vara "snäll" och låta bli att söka när du inte mår bra! Kanske du får någon sovados som hjälper någon natt? Vem vet, sova en natt kanske gör under för dig!
    Läkaren sa ju sist, "Hej Sofie.. har du klippkort här eller?" kändes sådär lagom kul o höra! Ursäkta då för mina komplikationer, idiot. =/ Så därför drar jag mig för o ringa, för o åka in o så är de förvärkar som är heeelt normalt o som man ska ha o de kan man ha i veckor osv.. suck o pust!
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-03 09:30:34 följande:
    Irriterande... varför ska hon veta om de ändå har sina avbokningsregler? Du skulle sagt att du har vinterkräksjukan men "jag tror jag kommer ändå, för jag vill ju inte förlora pengar".. se om hon vill ha dit dig...
    Jo jag funtade på att säga att jag har kräkts och haft diarré och övernatta över toastolen inatt men nää, tycker kärringen (ursäkta ordvalet) att hon är så konstig. Hon har ALDRIG förr frågat mig varför jag inte vill komma. Kan hon bara inte fatta, jag känner inte alls att träningen är rolig längre. Känns som veckans mest blåå tråkigaste syysla nu och jag blir bara irriterad att ha den där träningen som jag ändå inte känner gör nån nytta.

Rädd för att hålla på och hoppa runt och så till 50 tals musik och sedan vrida kroppen ur led och göra övningar som känns som hela kroppen ska gå ur led och dessutom göra sit-ups.

100 kr känns mycket för mig att betala för igenting.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma