• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Pinklove: jo 4kg fixar man nog, men helt plötsligt har min bebis blivit envis och vill stanna kvar!

Inte fixerad ännu, men enligt UL-BM idag så är det ofta så att bäckenet är då stort så att han inte fixerar sig för det, och då blir det ju lättare att klämma ut honom! Hoppas hon har rätt!

Ingen igångsättning utan nytt TUL 41+4 ca men så länge tänker jag inte gå!!!!

BF för dig imorgon? Några känningar? Förvärkar? Dålig mage? Slempropp? Vad som?

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:50:10 följande:
    Sofy: var det Sverker du träffade senast? Skit i läkaren, du känner ju själv hur jobbigt det är! Funkar inte du hur ska du då kunna ladda för att bli mamma!?
    Nope, då va de hmm.. va hette hon.. Wågström i efternamn, blond, lång smal..

Jorå, jag funkar alltid! Finns alltid reservkrafter i den här duracellkroppen ;) De är inga problem! Men undrar mest om de är normalt o ha såhär ont av "molvärk" nu men av allt ja sökt o hittat på det så står de att de är då man öppnar sig o tappen kan bli påverkad.. hmm.. blir inte klok på de här asså.. men men, IKEA strax, sen ICA.. blev aldrig av igår.. så får vi se sen :)
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:37:03 följande:
    2(3) barns mamma: hur ska jag kunna veta ifall jag kan föda ett stort barn!? Jag har aldrig fött tidigare och vet knappt hur det ska gå till om han växer på sig! (om ens nu)

åter igen kommer paniken över förlossningen, kan man åka in och sätta sig i korridoren på förlossningen och vägra gå förens de satt igång en!?
    Ha ha, jag var spyless på att vara gravid när jag väntade mitt barn och grät mig igenom en natt på förlossningen det var väl gng 20 som jag åkte in med stormvärkar utan att öppna mig nåt och läkaren sa att det var självklart att jag skulle få tid för igångsättnings bedömningssamtal. Grät av lättnad då, det var på Huddinge.

Nu kunde ett annat sjukhus ta emot mig tidigare så jag hade igångsättningstid där men samma dag jag hade tid drog det igång av sig självt med dessa stormvärkar så för att sätta fart på att öppna mig också så tog bm hål på hinnorna så att vattnet gick och då gick det snabbt.

Du kan ju prova om det hjälper, iaf ringa och prata med dom för tanken är ju att du ska orka föda och inte vara helt slut och må skit när det väl drar igång.
    Gravid v.6+4 BF 24/10

Telge: jo 4kg är okej men inte mer! Det räcker nu...

Någon som har förslag på vad jag kan göra för att lyckas vräka min inneboende? Hyresvärden har sagt att det är omedelbar vräkning!! sagt till sambon att ladda för kvällen, färdknäppen! Men mer!? Hallobladste ska jag oxå hälla i mig, fler förslag?

• 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:37:03 följande:
    2(3) barns mamma: hur ska jag kunna veta ifall jag kan föda ett stort barn!? Jag har aldrig fött tidigare och vet knappt hur det ska gå till om han växer på sig! (om ens nu)

åter igen kommer paniken över förlossningen, kan man åka in och sätta sig i korridoren på förlossningen och vägra gå förens de satt igång en!?
    Det vet man inte det är ju det hur stor var din förra ? där kan du DÅ se var barnet stort och kjunde du föda så vet du att det kanske går nu med.
    Men om barnet var liten och du hade jobbigt kan det bli jobbigare nu om barnet är större.

När jag väntade Amadeus sa läkaren NEJ till igångsättningen men då var han beräknad v 4885g han sa att jag kunde gå rielt sönder och ja det kunde jag bli då jag höl på att dö när han kom ut med snitt
    Men jag är glad att läkaren tog mig på allvar + dom som mätte honom för det var dom på Tul som ringde förlossningen.

När jag väntade Elias v 35+5 v 3890g född v 37+5 4150g så han kunde blivit större men ingen vågade ta risken att ta mig till BF dagen.

Så STÅ på dig boka tid till BM och säg att du vill prata med en överläkare på sjukhuset!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:54:12 följande:
    Telge: jo 4kg är okej men inte mer! Det räcker nu...

Någon som har förslag på vad jag kan göra för att lyckas vräka min inneboende? Hyresvärden har sagt att det är omedelbar vräkning!! sagt till sambon att ladda för kvällen, färdknäppen! Men mer!? Hallobladste ska jag oxå hälla i mig, fler förslag?
    Ja 4000g okej men 5000g och uppåt NEJ NEJ NEJ !!
    bara för jag fick amadeus som han var fick jag Elias tidigare och alla visade RESPEKT ingen tog mig fört på ALLVAR med amadeus men när han väl kom ut sa dom OJ
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:47:55 följande:
    Pinklove: jo 4kg fixar man nog, men helt plötsligt har min bebis blivit envis och vill stanna kvar!

Inte fixerad ännu, men enligt UL-BM idag så är det ofta så att bäckenet är då stort så att han inte fixerar sig för det, och då blir det ju lättare att klämma ut honom! Hoppas hon har rätt!
    Det låter ju rimligt tycker jag. Ditt bäcken är så himla exemplariskt att det bara kommer säga PLOPP så är han ute! :)

Inga förändringar här. Bara massa förvärkar på nätterna precis som för Sofy. Blir galen på att inte få sova ordentligt. Min BM sa igår att "sover du inte på natten så får du sova på dagen istället, ibland måste man vända på dygnet innan förlossningen drar igång." Men hur kul är det? Ska jag vara vaken när sambon sover och tvärtom? Nä fy vad trist. En liten middagslur kan jag ta på dagen, men jag tänker inte vända på dygnet. Bebisen får komma ut istället. DÅ kan jag vända på dygnet med glädje! :)
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-03 09:37:46 följande:
    Hahaha han kanske brås på mig.. jag äääälskar ju vintern! Så han kanske vill komma ut o se lite snö innan den försvinner? ;)

Joo men ringa in för lite mensvärk känns ju löjligt som attans.. har vart inne varje vecka för de varit nånting o så ringa igen för de, dom kommer ju skratta hela dan åt mig.. de bjuder ja inte på ;) Har ju nåra SD om dagen som ja känner av men annars bara konstanta molvärken.. som iofs blir värre ibland men inte så ja kan klocka..
    Jo, men ring du. Du betalar ju skatt för sjutton :) Och sen är du ju igen "vanlig" patient heller med din historik. Jag tror inte de skrattar åt dig.

Sofy: jag har ingen molvärk ens nu... Bara liite emellanåt ganska sällan. Hade iof inte det heller när jag började öppna mig tidigare heller... Men blir det värre så tveka inte! Även duracellkaniner har rätt att söka FL!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma