• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Cat79 skrev 2011-03-03 08:53:07 följande:
    Åh, Cat! :) Hade du mycke förvärkar innan bebisen kikade ut? Jag blir knäpp på de här! Orka öva sålänge innan de är dags, inte ok!
  • Pancakes

Godmorgon tjejer! Hur mår ni? Sofy, jag har förstått att du är rätt less? Är det förvärkar då och inte riktigt värkar? Hur vet man skillnaden?

Mina SD har ökat tycker jag. Speciellt igår när jag både tränade och sen gick omkring på stan på kvällen. tar jag ut mig för hårt eller är det helt naturligt?

• telgebo

Usch känner mig irriterad, tränar ju på torsdagar, inget som känns roligt längre så jag ringde och avbokade idag då jag är så trött och absolut inte känner mig i form för det och har superont i brösten och känner mig konstig i magen. Då ska man liksom konstigt nog uppge skäl för tanten i reception varför man inte vill komma. Det ska väl hon skita i, inte outar jag min graviditet för henne i v.6 och hon har ju aldrig frågat förr när jag ringt och avbokat så hag begriper inte. Sen har hon mage att säga att du får betala för det här. man ska ringa och avboka minst 4 timmar innan och träningen börjar kl 10 så man ska alltså om man tex ligger däckad i en nemsk magsjuka tänka på att ringa senast kl 06 och avanmäla och det är 2 tim innan dom ens öppnar, dom är inte lie fräcka dom och nu säger kärringen, ursäkta att nää 2 timmar innan kl 08 kan man avboka till jahaa då står det väl i mina papper då och då har alla sagt fel till mig då för alla säger 4 timmar innan, så nu ska jag betala 100 kr för ingenting alls, känns så surt. Fy sånt gör mig så arg.

Gravid v.6+4 BF 24/10
  • Smålands jänta i storstaden

TUL avklarat och nu är jag färdig med att vara gravid! Det är inte kul längre (SUPERMYSIGT dock när det inte är jobbigt) men efter TUL vill jag ha ut honom ännu hellre! Åter igen fick jag höra att det är ingen liten bebis....

39+4 idag och han beräknas väga 4113 NU! Dock fick hon inget bra mått på huvudet så snarare att hon mätte i underkant sa hon! Gaaaahhhhh! Om han stannar kvar hur ska jag då kunna få ut honom!!!!???

Drömde inatt att värkarna startade, vaknade och hade världens SD, kanske så att jag ändå hade en massa onda SD i sömnen? Åhhh snälla kropp, sätt igång! (desperat!? Jag!? Japp!!)

• Evve81

Småland: Hoppas han vill komma snart nu då! De kan ju också få fel på mätningen! Du vår meddela honom att han är vräkt ur magen nu Det behöver inte vara värre att föda ett stort barn än ett litet.....

• Evve81

Jag som nojjade mig här ovanför för att jag inte kände bebis så mycket har i alla fall känt idag nu när jag satt vid datorn för det jag känner i magen kan INTE vara mina tarmar. Ingen rejäl búff men heller inte någon tarmrörelse. Ska maila min BM nu och fråga om man verkligen måste fortsätta med järntabletterna. De kommer ta kol på mig innan augusti......

• MCT79
    telgebo skrev 2011-03-03 09:17:52 följande:
    Usch känner mig irriterad, tränar ju på torsdagar, inget som känns roligt längre så jag ringde och avbokade idag då jag är så trött och absolut inte känner mig i form för det och har superont i brösten och känner mig konstig i magen. Då ska man liksom konstigt nog uppge skäl för tanten i reception varför man inte vill komma. Det ska väl hon skita i, inte outar jag min graviditet för henne i v.6 och hon har ju aldrig frågat förr när jag ringt och avbokat så hag begriper inte. Sen har hon mage att säga att du får betala för det här. man ska ringa och avboka minst 4 timmar innan och träningen börjar kl 10 så man ska alltså om man tex ligger däckad i en nemsk magsjuka tänka på att ringa senast kl 06 och avanmäla och det är 2 tim innan dom ens öppnar, dom är inte lie fräcka dom och nu säger kärringen, ursäkta att nää 2 timmar innan kl 08 kan man avboka till jahaa då står det väl i mina papper då och då har alla sagt fel till mig då för alla säger 4 timmar innan, så nu ska jag betala 100 kr för ingenting alls, känns så surt. Fy sånt gör mig så arg.
    Irriterande... varför ska hon veta om de ändå har sina avbokningsregler? Du skulle sagt att du har vinterkräksjukan men "jag tror jag kommer ändå, för jag vill ju inte förlora pengar".. se om hon vill ha dit dig...
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:25:22 följande:
    TUL avklarat och nu är jag färdig med att vara gravid! Det är inte kul längre (SUPERMYSIGT dock när det inte är jobbigt) men efter TUL vill jag ha ut honom ännu hellre! Åter igen fick jag höra att det är ingen liten bebis....

39+4 idag och han beräknas väga 4113 NU! Dock fick hon inget bra mått på huvudet så snarare att hon mätte i underkant sa hon! Gaaaahhhhh! Om han stannar kvar hur ska jag då kunna få ut honom!!!!???

Drömde inatt att värkarna startade, vaknade och hade världens SD, kanske så att jag ändå hade en massa onda SD i sömnen? Åhhh snälla kropp, sätt igång! (desperat!? Jag!? Japp!!)
    Mohahaha en stor bebbe
    Men sen får du lägga på + eller - för att få den riktiga summan
    Ut kommer bebben men nu e det så kan DU föda ett stort barn ??
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma