• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-03 09:39:34 följande:
    Jag är skitless, ja! Legat o vridit mig två nätter i rad nu, förbannat ont har ja kvällar/nätter/morgon o sen bara ont på dagtid.. men de går ju inte över! Jag blir galen. Hahaha, bra fråga.. vet inte ens va förvärkar är egentligen, mer än att alla säger att de är som mensvärk..

De är ju naturligt me SD men de är också kroppen som säger åt dig o lugna ner dig liiite kanske ;)
    Förvärkar är ju att livmodern tränar inför förlossningen, jag hasr aldrig förstått skillnaden mellan förvärkar och sd men en del säger att de är samma sak och så länge dom inte gör ont så är det som det ska men annars ska man vila och går det inte över ska man kontakta förlossningen. Jag hade ju sd hela tiden på slutet som gjorde skitont, bara gå mellan soffa och toa gjorde skitont och hela magen var stenhård, det var inte ok enligt förlossningen, ingenting hjälpte varken bad, värmekudde, alvedon eller vila.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:41:48 följande:
    Sofy! Ingenting är löjligt! Framför allt inte när det gäller Devin!! Varken du eller sjukvården vill att han kommer för tidigt och varför skulle de skratta åt dig? Du betalar skatt och ska väl inte vara "snäll" och låta bli att söka när du inte mår bra! Kanske du får någon sovados som hjälper någon natt? Vem vet, sova en natt kanske gör under för dig!
    Hehe småland, vi skrev samma sak till Sofy nästan samtidigt :)
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-03 09:39:34 följande:
    De är ju naturligt me SD men de är också kroppen som säger åt dig o lugna ner dig liiite kanske ;)
    Ja, jag ska tänka mig för lite. Jag har så himla svårt att acceptera min "nya kropp" och att jag inte kan träna som vanligt. Hjärnan fattar det liksom inte. Har väl med gamla ätstörningar och träningsmani att göra även om jag är frisk sen många år tillbaka.
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-03 09:58:17 följande:
    Förvärkar är ju att livmodern tränar inför förlossningen, jag hasr aldrig förstått skillnaden mellan förvärkar och sd men en del säger att de är samma sak och så länge dom inte gör ont så är det som det ska men annars ska man vila och går det inte över ska man kontakta förlossningen. Jag hade ju sd hela tiden på slutet som gjorde skitont, bara gå mellan soffa och toa gjorde skitont och hela magen var stenhård, det var inte ok enligt förlossningen, ingenting hjälpte varken bad, värmekudde, alvedon eller vila.
    I know :) Men börja över 8 veckor innan BF känns sådär va? 6 v till igångsättning.

Hahaha, de enda jag gör är o vila vila vila.. börjar bli riktigt less på de nu! Och de går inte över vad jag än gör, sitta/ligga/stå - inget fungerar. Varmt bad fungerar inte heller.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-03 09:58:17 följande:
    Värkar är som mensvärk och Sammadragningar är övningar men vissa SD är som mensvärk men det ska inte göra ont hmmmm säger som ..
    Men FAN vad jag hade ont med amadeus shit det var hämskt jag grätt varje gång en SD kom fyfan !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:01:17 följande:
    www.nynashamnsposten.se/familj/familjeliv/1.6...

Kvinnor som föder stora barn kan drabbas av stora bristningar och i vissa fall av skulderdystoci under förlossningen. Det innebär att barnets huvud kommer ut, men axlarna kilar fast sig och barnet fastnar. Det krävs då extra insatser för att förlösa barnet.
    Usch, låter jobbigt.. Hoppas man slipper..
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-03 09:53:25 följande:
    Nope, då va de hmm.. va hette hon.. Wågström i efternamn, blond, lång smal..

Jorå, jag funkar alltid! Finns alltid reservkrafter i den här duracellkroppen ;) De är inga problem! Men undrar mest om de är normalt o ha såhär ont av "molvärk" nu men av allt ja sökt o hittat på det så står de att de är då man öppnar sig o tappen kan bli påverkad.. hmm.. blir inte klok på de här asså.. men men, IKEA strax, sen ICA.. blev aldrig av igår.. så får vi se sen :)
    Du kanske ska ta det lugnt om du har så ont än att åka till IKEA. Bara en tanke.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:02:37 följande:
    I know :) Men börja över 8 veckor innan BF känns sådär va? 6 v till igångsättning.

Hahaha, de enda jag gör är o vila vila vila.. börjar bli riktigt less på de nu! Och de går inte över vad jag än gör, sitta/ligga/stå - inget fungerar. Varmt bad fungerar inte heller.
    bebbe pojken vill ut ju hihi
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:02:37 följande:

Åh fy, jag blir rastlös bara jag hör dig berätta om det. Skulle bli tokig också. Nästan så att man blir glad av att man sitter på jobbet nu och inte hemma.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma