• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-22 20:10:04 följande:
    Ibland skriver jag från en laptop...men det kan ju inte alls vara bra. Den blir ju så himla varm inunder. Vill absolut minska alla olika skäl till MF. Har ni tänkt på det ni med lap? I knät borde man väl kunna ha den...men på magen vågar jag faktiskt inte.
    Vet du, det vågar jag inte heller...och nu ska du få höra varför:

När jag väntade lilleman satt jag varje dag med min laptop typ på låren mot magen. Lilleman satt i SÄTE till v35 eller nått och då kom jag på att det kanske var DATORN som gjorde det. Så jag slutade med att ha min dator så nära magen och sedär, ungen vände sig rätt!

Jag tror inte att han gillade att det blev så varmt och surrade hela tiden, dessutom strålar ju en dator rätt mycket (som mobilen också gör) och jag tror att han inte ville ha det så nära huvudet.

Eftersom det tydligen påverkade honom så tror jag att det inte är så bra, så jag undviker att ha datorn nära magen nu med. Sitter jag i soffan så har jag en kudde under och annars ser jag till att jag sitter vid bordet
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    FruW skrev 2010-07-22 20:18:37 följande:
    Hej flickor!

Gör ett gästinlägg i er tråd, hoppas det är ok! Läser här ibland då ni inger hopp!!

Happiness - på ikea har dom jättebra laptop-dyna, finns i svart o vitt, för ca 100 kr, har en hård plastskiva man ställer datorn på, fylld med en bean bag under till, som man kan ha i knät. Blir inte alls så varmt då, kanske vore något för dig?
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp. Datorn blir ju ganska varm när fläkte inte får någon luft när den ligger på kudden

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    ODD: Tack för reflektionen. Ja det kan ju absolut vara så att barnet inte alls har lust att vända sig mot det har otyget. Helt logiskt! Egentligen är nog det vettigaste att bara sitta vid den stationära. Japp så får det bli!

mimmi80: tack för titten! Du är alltid välkommen hit. Ta gärna med dig lite av den där goda rabarberpajen. Smaskens!
  • gemigsinnesro

Hej allihop.
    Jag går in i v 18 (17+0) i morgon och börjar bli orolig då jag inte känner minsta lilla sprattel/bubbel/kittel från bebisen. När började ni känna fosterrörelser? Jag tycer jag borde känna något då det är 3:e barnet...iofs är det ju 16 år sedan jag var gravid men ändå....

• LittleJunia

Hoppar in här efter ett svagt men tydligt pluss för två dar sen! Lyckan är stor!!
    Nog för att man alltid varit orolig för missfall, men nu känns det värre än nånsin!!  Tänker och funderar mkt på varför det skulle gå vägen just denna gång..?
    Men jag måste börja tänka positivt istället!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lallan

Grattis Little Junia!

Är på semester med en otroligt dålig uppkoppling så det blir inte så många inlägg från mig just nu. Gick in i v 19 idag (18+0) och igår kände sambon första sparken från den ena. Den andre känner jag inte så mycket av så jag hoppas allt är bra ändå. Börjar nojja inför rul på tisdag då jag inte gjort kub eller liknande tidigare men det är väl bara att hålla tummarna, vänta och se.

Angående laptop så hade jag min på magen i början när jag låg i sängen men magen blev stenhård varje gång så nu får den snällt ligga i knät i stället.

Gemigsinnesro: Tror att det där beror helt på hur bebisen ligger och var moderkakan är någonstans. Jag tyckte att det var lättare att känna precis i början runt v 12-13 än där emellan. Nu börjar jag känna tydligt men ibland funderar jag på om det är en bebis eller tarmarna. I början var det så långt ner så det kunde inte vara något annat.

• Happiness
    Lallan skrev 2010-07-23 10:23:03 följande:
    Happiness, skönt att allt såg bra ut. Nu ska det allt gå vägen
    Tack tack vännen! Nu får det inte kmma fler bumps in the street. Bara raka autobahn rätt in i förlossningssalen . Hoppas du mår bra! KRAMKRAM!
  • 3 barns mamma84

Vecka 19 18+3 enligt Rul bf 22 dec som stämmer in
    Tillväxtul får jag brev hem tiden är någon gång i Nov sen ska jag prata med överläkaren.

Lillebror blir det till ebba och amadeus
    Han är 250g är 15,4cm moderkaka framvägg men han sparkade på hejvilt haha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008bebis2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma