• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:06:55 följande:
    Nejdå, bara jävlas me sin mamma! ;)
    Haha typist killarTungan ute
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:02:37 följande:
    I know :) Men börja över 8 veckor innan BF känns sådär va? 6 v till igångsättning.

Hahaha, de enda jag gör är o vila vila vila.. börjar bli riktigt less på de nu! Och de går inte över vad jag än gör, sitta/ligga/stå - inget fungerar. Varmt bad fungerar inte heller.
    Jo jag vet jag hade samma sak, började i januari hade BF i mars och åkte ut och in på Huddinge låg tom inlahgd för läkarna var ju dösäkra varenda gång att inom 1 vecka är bebisen här, det handlar bara om timmar nu och det var så säkra och hade så mycket erfarenhet. Tjena det kom ingen bebis så lång näsa till dom, jag gick från den 16 januari till den 12 mars med stenhårda SD och stormvärkar 2-3 ggr i veckan, det var en pärs kan jag säga. och inte ett skvatt hjälpte heller.

En dag satt jag hemma och kände att det drog igång igen ignorerade hela dagen, vid middagen sitter jag och andas mellan värkarna killen säger men vad fan älskling nu åker vi in du har ju värkar, nej nej vi åker fan ingenstans, kl 23 på kvällen har jag 2 min mellan värkarna killen tjatar och säger ring förlossningen annars gör jag det dör jag vet inte hur man förlöser barn. Han ringer förlossningen vill prata med mig världens utskällning fpr jag att jag inte åkt in för länge sedan. Jag skulle åka in på stört på en gång för nu skulle jag föda bebis. Ha ha gasen i botten till huddinge för gång 54 och inlagd i 4 dagar ingen bebis kom förrän 3 veckor senare. Envis unge precis som sin mamma.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:03:07 följande:
    Värkar är som mensvärk och Sammadragningar är övningar men vissa SD är som mensvärk men det ska inte göra ont hmmmm säger som ..
    Men FAN vad jag hade ont med amadeus shit det var hämskt jag grätt varje gång en SD kom fyfan !!
    Värkar som mensvärk? Vad pratar du om för värkar nu? När jade min förlossningsvärkar typ 3 månader före BF så kändes det inte som mensvärk kan jag säga, det kändes som nån drog i armarna och nån i benen och som dom sjkulle skita sönder mig på mitten, så jävla ont gör det och ändå ser jag helt oberörd ut  på korten som exetrt tagit på mig men fan i gatan vad ont det gör alltså, tacka vet jag profylax och exets tryck mot svanken, det hjälpte rätt bra men inte helt. hade sjukt ont mot ryggen när värkarna kom kändes som ryggen bröts av då och då, det var först när krytsvärkarna kom som det kändes behagligt att få trycka på och få trycka ut ryggen typ.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:05:27 följande:
    Men va äre för jävla pisskropp jag har då! Varför ska den hålla på såhär nuuuu! Förvärkar 2-3 veckor innan BF är helt ok, de är jag me på. Men nu! Då blir jag bara arg, haha. Va så frustrerad igår, ingenting hjälpte så Charlie fick ta en del skrik o släng i dörrar hahaha! Stackarn. Rabiat ADHD gravid fru. Han har de inte lätt han ;)
    Pancakes skrev 2011-03-03 09:56:58 följande:
    Jo, men ring du. Du betalar ju skatt för sjutton :) Och sen är du ju igen "vanlig" patient heller med din historik. Jag tror inte de skrattar åt dig.
    Nä dom gör nog inte de.. fast man vet aldrig ;) När ja va i ambulansen på praktik o vi satt på sjukhusen o fikade me alla syrror så blev de en del snack om patienter som kom in för "ingenting" - så snacket kan gå tro mig ;)
    jo du det snackas rätt gott om patienter i fika och matsalsriúmmen vet. Har suttit och käkar lunch och hört "åhh vilken gnällfia jag har då och bla bla"
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:06:23 följande:
    A girl gotta do what a girl gotta do ;) Ingenting stoppar mig, de kommer du lära dig tillslut, haha :)
    Ha ha, envis alltså och kör på tills du stupar.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:12:26 följande:
    Menade inget illa jag vill att du kontakar läkaren och barnmorskan för hjälp för du är orolig och rädd ..
    Det beror på hur din kropp är be också om becken mättning ! det går att se om du kan föda ett stort barn eller inte ..
    Stort kram gumman
    Dom alrra flesta kvinnor har tillräckligt brett bäcken för att föda ut sina barn, det kan vara väldigt kortväxta kvinnor som kan behöva kolla bäckenmätt.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-03 10:27:16 följande:
    Ha ha, envis alltså och kör på tills du stupar.
    Japp! :)
  • acure

Sofy: det känns som molande mensvärk hela tiden, värst på nätterna. Detta i kombination med en sammandragning i kvarten ungefär beroende på vad jag gör. Jag är less på att gå upp och värma vetekudde x antal gånger per natt. Dock tycker jag att det låter som om att du har det värre. Ring in och resonera med dem! :) Det värsta tycker jag dock är när bebisen trycker ned huvudet i bäckenet, det gör så sjukt ont och ilar hemskt i hela underlivet. Visst hade du sådana känningar också? Det är hemskt!!!!

• MCT79

Sofy nu har jag ringt Sigtuna och bölat!!  hahah! Stabil man är.......  Vi får väl se, han ska ringa upp...

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-03 10:42:55 följande:
    Sofy nu har jag ringt Sigtuna och bölat!!  hahah! Stabil man är.......  Vi får väl se, han ska ringa upp...
    Men oj, mår du dåligt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma