• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-03 10:44:15 följande:
    Men oj, mår du dåligt?
    Jag får inte tillräckligt med progesteron utskrivet... (enligt mig..).. han tycker jag kan sluta om 5 dagar.. då är jag 9+2.. jag vill gärna fortsätta till v 12 som "alla" andra får göra...  (nu låter jag som 14 år jag vet!)
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-03 10:45:34 följande:
    Jag får inte tillräckligt med progesteron utskrivet... (enligt mig..).. han tycker jag kan sluta om 5 dagar.. då är jag 9+2.. jag vill gärna fortsätta till v 12 som "alla" andra får göra...  (nu låter jag som 14 år jag vet!)
    Jaha, vad irriterande. Ja, visst brukar det vara till vecka 12. Det kan väl inte skada i alla fall? Var en trotsig tonåring du, det har du rätt till. Håller tummarna för att han ändrar sig.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-03 10:47:49 följande:
    Jaha, vad irriterande. Ja, visst brukar det vara till vecka 12. Det kan väl inte skada i alla fall? Var en trotsig tonåring du, det har du rätt till. Håller tummarna för att han ändrar sig.
    Ja eller hur? Men Sofy har lovat att langa annars... så det löser sig på nått sätt ändå. Vore bara trevligt att få det under högkostnadsskyddet för de är ju inte jättebilliga.
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-03 10:42:21 följande:
    Sofy: det känns som molande mensvärk hela tiden, värst på nätterna. Detta i kombination med en sammandragning i kvarten ungefär beroende på vad jag gör. Jag är less på att gå upp och värma vetekudde x antal gånger per natt. Dock tycker jag att det låter som om att du har det värre. Ring in och resonera med dem! :) Det värsta tycker jag dock är när bebisen trycker ned huvudet i bäckenet, det gör så sjukt ont och ilar hemskt i hela underlivet. Visst hade du sådana känningar också? Det är hemskt!!!!
    Ja men de är ju samma som här då! När började det för dig? Ja, när han pressar sig neråt vill jag verkligen dö, haha. Värst är man är uppe o går, då känns de ju som huvvet ska trilla ut mellan benen! :p
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:54:07 följande:
    Ja men de är ju samma som här då! När började det för dig? Ja, när han pressar sig neråt vill jag verkligen dö, haha. Värst är man är uppe o går, då känns de ju som huvvet ska trilla ut mellan benen! :p
    Åh fy, är det vad man har att vänta sig alltså? Låter ju onekligen tidigt om det är 8 veckor kvar till BF. Vad säger läkarna om det? Ska du ha det så alltså?
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-03 10:30:01 följande:
    Dom alrra flesta kvinnor har tillräckligt brett bäcken för att föda ut sina barn, det kan vara väldigt kortväxta kvinnor som kan behöva kolla bäckenmätt.
    Man är inte kortväxt för att få becken männing.
    Om gör detta för att se om man kan föda ett stort barn.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-03 10:55:26 följande:
    Åh fy, är det vad man har att vänta sig alltså? Låter ju onekligen tidigt om det är 8 veckor kvar till BF. Vad säger läkarna om det? Ska du ha det så alltså?
    Haha, jadå.. de blir så mysigt sen så längre fram ;) Not! :D Jag vet inte.. har ju inte pratat me dom, hahaha ;) Nu försöker utbrytarkungen komma ut på andra sätt, genom magen liksom.. fasen va han håller på!
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-03 10:23:55 följande:
    Värkar som mensvärk? Vad pratar du om för värkar nu? När jade min förlossningsvärkar typ 3 månader före BF så kändes det inte som mensvärk kan jag säga, det kändes som nån drog i armarna och nån i benen och som dom sjkulle skita sönder mig på mitten, så jävla ont gör det och ändå ser jag helt oberörd ut  på korten som exetrt tagit på mig men fan i gatan vad ont det gör alltså, tacka vet jag profylax och exets tryck mot svanken, det hjälpte rätt bra men inte helt. hade sjukt ont mot ryggen när värkarna kom kändes som ryggen bröts av då och då, det var först när krytsvärkarna kom som det kändes behagligt att få trycka på och få trycka ut ryggen typ.
    Det är som mensavärk kännsla men dubbel efekt fråga bm själv.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo

Sitter och väntar på att min bm ska ringa. Hon sa ju i tisdags att hon skulle ringa mig redan igår för att boka tid för inskrivning och jag har en fråga om jag kan ta en kräm mot min hudsjukdom nu när jag är gravid så jag hoppas hon ringer idag.

Skulle behöva åka och handla men jag är så jädra trött och orkar ju inget, tala om I-lands problem.

Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:58:06 följande:
    Man är inte kortväxt för att få becken männing.
    Om gör detta för att se om man kan föda ett stort barn.
    Det är iaf ett argument och skäl att är man kort så brukar en bäckenmätning vara säl för att kolla att bäckenet är tillräckligt brett för att kunna föda ett barn som är stort. Jag har tex aldrig blivir rek det och mitt barn beräknades vara stort stort och jag är normallång (166)
    Gravid v.6+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma