• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 13:39:46 följande:

Vecka 19 18+3 enligt Rul bf 22 dec som stämmer in
    Tillväxtul får jag brev hem tiden är någon gång i Nov sen ska jag prata med överläkaren.

Lillebror blir det till ebba och amadeus
    Han är 250g är 15,4cm moderkaka framvägg men han sparkade på hejvilt haha
    Grattis till pojken. Du får skriva upp det på våran bf lista , vaddet ska bli för nåt. Kan vara kul att se i tråden om det blir fler pojkar än flickor osv :)
  • mammaSöt

Underbart mysigt!! Grattis!! Funderat på namn till lillkillen?
    Varför får du tillväxt ultraljud? Inte varit med i tråden sedan början så har säkert missat något! Var dina tidigare barn stora? Det var mina, undrar om jag oxå kommer bli erbjuden det nästa gång?

• 3 barns mamma84
    mammaSöt skrev 2010-07-23 17:50:58 följande:
    Underbart mysigt!! Grattis!! Funderat på namn till lillkillen?
    Varför får du tillväxt ultraljud? Inte varit med i tråden sedan början så har säkert missat något! Var dina tidigare barn stora? Det var mina, undrar om jag oxå kommer bli erbjuden det nästa gång?
    Namn har vi många inte i mitt huvud haha så jag hade Nelli i huvet jag och sambon haha men när dom sa att det var en med snpp och pung så var denna namn borta direk *fniss* sambon kommer hem satte på datorn och letade fram massa namn haha men om 1 vecka eller så så säger sambon vad han gillar för namn

Dottern och sonen kom båda över tiden dottern 9 dagar och sonen 10 dagar med snitt
    Dottern var 4140g och 52cm huvud 35cm
    Sonen var 5810g och 62cm huvud 40cm
    Så nu blir det koll för mig äntligen

Du får fråga om dom tycker det behövs
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008bebis2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    mammaSöt skrev 2010-07-23 17:50:58 följande:
    Underbart mysigt!! Grattis!!
    Tack
    Lyckliga mamman med 2 killar och 1 dotter
    när jag e ca 30år får en till komma men hoppas på en flicka då
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008bebis2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Happiness

Tillväxt ultraljud ska jag också försöka tjata till mig då min "lilla" kille också var stor. Usch fick nog lite förlossningsskräck p g a det. Ska försöka komma i kontakt med Aurora också.

• Mabaja

Vi har våra namn klara, eller en hel drös. Men ett vi har bestämt är att det ska börja på W! Så vi kallar vår för WT som blir bebisens initialer! :D

• fröken SJ
    Hapiness!! Stort GRATTIS till graviditeten! Solig (har ju inte varit inne så mycket dom senaste veckorna)

Ang att ha bärbar dator i knäet eller på magen så är jag strängt förbjuden av min sambo att ha den i knäet,så mycket strålning kan inte vara bra för mig och liten.Han är så söt mitt  Hjärta.....
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 13:39:46 följande:

Vecka 19 18+3 enligt Rul bf 22 dec som stämmer in
    Tillväxtul får jag brev hem tiden är någon gång i Nov sen ska jag prata med överläkaren.

Lillebror blir det till ebba och amadeus
    Han är 250g är 15,4cm moderkaka framvägg men han sparkade på hejvilt haha
    Nej men vännen =)) GRATTIS till POJKEN!!! Så du ska bli 2barns pojkmamma som mig =)) Fast ja kanske får 3 haha =))

Superroligt. Nu längtar jag till RUL, 13 dagar kvar!!!!!!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smålands jänta i storstaden

mabaja: Måste bara kolla med dig så jag inte missuppfattade men hade du bruna/blodiga flytningar i 5 veckor? och så slutade dom bara sen eller? fick du isf någon förklaring till varför du hade de?

Jag har nu haft mina bruna flytningar i över 3 veckor och det tar verkligen på en psykiskt! vågar ju inte riktigt hoppas på att det ska gå vägen även om vi såg den lille leva i måndags....

Kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma