• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-24 11:04:23 följande:
    mabaja: Måste bara kolla med dig så jag inte missuppfattade men hade du bruna/blodiga flytningar i 5 veckor? och så slutade dom bara sen eller? fick du isf någon förklaring till varför du hade de?

Jag har nu haft mina bruna flytningar i över 3 veckor och det tar verkligen på en psykiskt! vågar ju inte riktigt hoppas på att det ska gå vägen även om vi såg den lille leva i måndags....

Kram
    Jag hade rosa, röda och bruna flytningar i fem veckor! Men ingen förklaring. Fick ett vul i vecka 8 efter att ha ringt flertalet ggr. och två dagar innan vul slutade mina flytningar.

Sen hade jag en blödning i vecka 14, även där ingen förklaring... och sen bruna i vecka 21 på min bröllopsdag.
  • Cjes83
    Då har man gjort 12 veckor!! :)
    12+2 idag :)Om man räknar efter sista UL:et vill säga annars dröjer det tills på tisdag om man räknar efter sista mens. Ska på KUB på torsdag så får väl veta då hur långt gången jag är :) Men så glad att jag tagit mig så här långt efter ett MF o ett MA bakom mig. Kanske det blir våran tur att få en liten nu, det vore ju underbart!! :)
  • Mabaja
    Cjes83 skrev 2010-07-24 12:42:24 följande:
    Då har man gjort 12 veckor!! :)
    12+2 idag :)Om man räknar efter sista UL:et vill säga annars dröjer det tills på tisdag om man räknar efter sista mens. Ska på KUB på torsdag så får väl veta då hur långt gången jag är :) Men så glad att jag tagit mig så här långt efter ett MF o ett MA bakom mig. Kanske det blir våran tur att få en liten nu, det vore ju underbart!! :)
    Åh vad underbart! Nu blir det bebisar! :)

Ett tips är att fortfarande utgå efter sista mens så blir man inte besviken på rul sen om man blir flyttad på rul! ;) Jag blev jättesur när de flyttade mig åt fel håll. haha. Men sån är jag! Har jag fått ett datum och fått det bekräftat flera ggr ska inte ett rul komma och förstöra! :)
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-07-24 12:57:54 följande:
    Åh vad underbart! Nu blir det bebisar! :)

Ett tips är att fortfarande utgå efter sista mens så blir man inte besviken på rul sen om man blir flyttad på rul! ;) Jag blev jättesur när de flyttade mig åt fel håll. haha. Men sån är jag! Har jag fått ett datum och fått det bekräftat flera ggr ska inte ett rul komma och förstöra! :)
    jag räknade mens o äl 15 dec men blev sen 22 dec men igår tydligen 21 dec hahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 13:26:07 följande:
    jag räknade mens o äl 15 dec men blev sen 22 dec men igår tydligen 21 dec hahaha
    på vul i vecka 8, ul i vecka 13 och vul i vecka 14 fick jag alla bf 28 september. sen på rul visade det sig att huvudet stämde överens med 30/9, men övriga kroppen 28/9 så blev datumsatt 30/9. sen 3d visade 21/9. :)
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-07-24 13:38:06 följande:
    på vul i vecka 8, ul i vecka 13 och vul i vecka 14 fick jag alla bf 28 september. sen på rul visade det sig att huvudet stämde överens med 30/9, men övriga kroppen 28/9 så blev datumsatt 30/9. sen 3d visade 21/9. :)
    Mohaha jag skulle ha blivit knäpp men nu har du en datum förhoppningsviss
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 13:39:44 följande:
    Mohaha jag skulle ha blivit knäpp men nu har du en datum förhoppningsviss
    28/9 är mitt datum enligt mig själv! :) för det säger ägglossning, och tre ul. Plus att ruls övriga mått säger 28/9. Bebisen skulle ha ärvt mitt stora huvud så skulle det ha varit tvärtom. hahaha. Då skulle ja glätt ha legat i början på september. :)
  • Bjornis
    gemigsinnesro skrev 2010-07-22 23:12:27 följande:
    Hej allihop.
    Jag går in i v 18 (17+0) i morgon och börjar bli orolig då jag inte känner minsta lilla sprattel/bubbel/kittel från bebisen. När började ni känna fosterrörelser? Jag tycer jag borde känna något då det är 3:e barnet...iofs är det ju 16 år sedan jag var gravid men ändå....
    Jag kan inte heller säga att jag med säkerhet känt nåt. Jag tror att jag känt nåt men det är himla osäkert. Gick in i 18+0 idag så tydligen kan det ta tid. Den sprattlade flera ggr på ul:et för en vecka sen och jag kände inget alls så... Det är väl bara så. Suck.

Grattis till alla fina vul och ul bilder!! Jag har varit utan internet några dar så har försökt läsa och tittat ikapp!

RUL på torsdag!!!
  • LittleJunia

Tack alla! Undrar när man kommer landa??
    Tidigare graviditeter har  jag nojjat mig lite och kollat en hel del på toapappret .. jag kan säga att nu vågar jag inte ens titta.. oj,oj Jag hoppas innerligt att det kommer gå FORT framåt nu ibörjan så man kan börja njuta lite sen!

Har ni ngn BF-lista?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma