• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-04 13:53:27 följande:
    Usch har du fortfarande ont? Har du ringt din BM eller förlossningen och hört vad de säger?
    Jaa :( Nä men nu börjar de bli jobbigt ont (långt ifrån riktiga värkar) but still.. funderar på att ringa dom nu faktiskt, då har de gått långt ;)
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-04 13:51:50 följande:
    Ja, du kanske vet när ägglossningen var men ägget fäster inte alltid då så det kan diffa.

Du såg ju själv på skärmen sa du?
    såg ingen hjärtaktivitet är ingen läkare och kan inte läkare se så kan ju knappast jag, men vill ni misstro så gör det då, orkar inte bli ifrågasatt mår redan skit.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Mabaja

Pinklove och Småland: Hoppas att det drar igång för er snart! Det är bara "lite" smärta så har ni er bebis här!

Sötfilur: Håller med dig!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-04 13:36:22 följande:
    Vi kan ju prova ;)

Ang fosterrörelser.. tycker dom är sjukt obehagliga nu, herr adhd i magen ligger aldrig still på dagtid (han sover me mig på nätterna, duktig!) han trycker me armbågar o knän o de gör ont, han putar ut rumpan o borrar ner huvvet o dom är verkligen starka nu! 

Och ang flytning, vattniga flytningar är jättevanligt sista tiden (därav svårt o avgöra vad det är ibland..)
    Håller med dig om fosterrörelserna, tycker inte heller de är så behagliga just nu. Visserligen är det sjukt roligt att titta på magen när den håller på och bökar därinne, men det gör faktiskt riktigt ont också, och då har jag ändå moderkakan i framvägg vilket man tycker borde dämpa lite...undrar då hur ni som har kakan i bakvägg har det....IIIHHH
  • 3 barns mamma84

Fast Äl visar pos behöver det inte betyda att ägget har fäst sig utan det kan ta längre tid !
    Om du skrev att du såg ett hjärta slå och allt var bra för neg nu ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 13:52:41 följande:
    Varför måla hela värden svart  !!!
    Du är gravid SLUTA nu du gör mig förbannad !!
    Allt kommer gå bra ska du se !!
    för jag har fått ett jävla ma förr och haft så jävla mycket otur med precis allt i flera år och svårt att bli gravid så minsta lilla som kan glädja mig ska ryckas undan, blir det inget nu heller så orkar jag fan inte längre.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 13:55:00 följande:
    Ego; magen är katastof! Skiter faan 10ggr/dag de senaste 4 dagarna och inte startar någon förlossning för det! Nätterna har blivit värre och jag kan knappt ta mig ut sängen när SD kommer och inte släpper dom när jag ligger kvar, kan knappt andas men ingen bebis verkar vara på G. Men mensärk har jag börjat få till och från! alltid något!

Ikväll blir det bowling, ihopp om att liten (STOR) vill komma ut! Igår färdknäppen men ingen som helst verkan komsi komsi bebisen!
     Bowla? Haha, va rolig du är! Vart ska ni? Heron? Du kan få min mensvärk så kanske de snabbar på lite! ;)

Håller tummarna för att de drar igång snaaart!! :D
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 13:55:59 följande:
    såg ingen hjärtaktivitet är ingen läkare och kan inte läkare se så kan ju knappast jag, men vill ni misstro så gör det då, orkar inte bli ifrågasatt mår redan skit.
    *skriker av frustration och springer i cirklar!!!*
    nu jeklar...
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-04 13:57:52 följande:
     Bowla? Haha, va rolig du är! Vart ska ni? Heron? Du kan få min mensvärk så kanske de snabbar på lite! ;)

Håller tummarna för att de drar igång snaaart!! :D
    Haha, jag hade ju förvärkar och enorm mensvärk i fyra veckor... Sen sa det bara svisch och 6 timmar senare och Wilda var här! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma