Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2010-10-22 10:51:07 följande:
    Kajsalisa- Kul med bra siffror och åhh så mysigt med sparkandet =)

Pc- härligt!!!!! Såg din bild också men svårt att se =)  Kul att bli framflyttad! Hur stor var den?
    Ja, det är mest en grå sörja :) Jag räknar att jag är 8+1 men fick 8+4 nu. Den är 19,9 mm. Enligt FL:s graviditetsuträknare ska den ju vara 30 mm i vecka 9 så vet inte riktigt hur de räknar.
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-10-25 14:44:52 följande:

Var väldigt känslig igår. Såg en film...tror den heter Vid din sida...Julia Roberts. Gud vad jag hulkade..inte likt mig. Så nu får jag räkna med att graviditeten går in i en ny fas....den känslosamma. Suck! Ja jo jag vet att det är för att man ska sänka sin psykiska gard och lättare kunna ta emot barnet och läsa dess behov. Men ändå jag tycker det är så himla jobbigt att bli så känslig. Är ju det redan innan liksom

Jag såg också den och grät som sjutton fastän den är rätt fånig egentligen. Speciellt på slutet när barnen skulle ta farval av sin mamma, buuuu. Så du är inte ensam om att vara känslig :)
  • Pancakes

Hej på er alla! Har inte hunnit läsa ikapp riktigt men gläds åt många lyckade KUB och RUL mm.
    Själv ska jag på inskrivning den här veckan. Har lite ångest för vikten, har redan gått upp 2,5 kg (massa vitt bröd och Oboy som är min nya besatthet och dragit ner på träningen) och går in i vecka 10 idag. Hade hoppats att man inte skulle gått upp nåt alls vid det här laget.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-25 15:24:41 följande:
    Samma här, vitt bröd och oboy men efter ett tag tappar man suget på det och går över på annat. Jag har nu gått ner lite i vikt igen och är tillbaka på min vanliga vikt, så det kanske du också gör

Hur mår du annars?

Jag har fått sån värk i vänster skinka och ben, det strålar ut smärta hela tiden när jag går så man bara vill skratta för att det gör så ont haha! *klag klag*
    Oj då, är det nån foglossning på gång eller vad är det? Jobbigt att du aldrig kan få må bra.

Jag mår bra annars. Har fortfarande väldigt lite symtom men är ändå lugnare eftersom jag fått se att hjärtat slår. Lite molvärk nån gång ibland. Extra hunger ibland blandat med illamående men inte så att jag kräks. Måste äta regelbundet annars blir det jobbigt. Konstiga cravings hela tiden. Just nu är jag jättesugen på big mac men om jag tänker på tex whopper så är jag inte alls sugen på det. Väldigt specifika sug efter saker verkligen, konstigt.
  • Pancakes

Godmorgon alla!
    Tycker era viktuppgångar låter jättenormala allihop. Jag går in i vecka 10 idag och har gått upp 2,5 kg. Är inte alls nöjd med det och fattar inte hur det gick till. Kanske att jag trappat ner på träningen.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-26 09:01:07 följande:
    Det är nog helt klart för att du inte tränar, när man sen kommer i gång med det mer så löser det sig nog.
    Jag är i v 14 och har möjligen gått upp ett kilo, men det sitter mest på magen och brösten som blivit större.

Har ju också mått illa och mår illa, så det kanske dröjer innan jag går upp.

Åh, det är så himla roligt att berätta för folk att vi ska ha bebis... men detkänns inte verkligt för det, det känns som man lurar folk haha! Men nu börjar jag få en lite mer bebismage, som troligen bara jag ser, men det är mysigt
    Åh, vad kul! Roligt att du kan slappna av lite mer nu!
    Vi har bara berättat för sambons mamma och några nära vänner. Ska berätta för min mamma nästa gång vi ses också. Jobbet väntar jag länge med.

Skulle gärna vilja veta hur ni andra tänker med UL. Jag har ju varit på ett nu i vecka 9 och fick ju betala för det. Ska jag gå på ett till i typ vecka 13 bara för att lugna mig igen? Det finns ju egentligen ingen anledning till det. Jag kommer aldrig få remiss från BM, hon tycker jag ska vänta till RUL i vecka 18 så då får jag gå privat igen. Hur skulle ni gjort? Min skräck är så klart att den levde nu i vecka 9 och sen så dör den nu snart och så ligger den kvar i magen till vecka 15 eller nåt och jag går runt och tror att jag är gravid och berättar för jobbet  etc.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-26 09:01:07 följande:
    Det är nog helt klart för att du inte tränar, när man sen kommer i gång med det mer så löser det sig nog.
    Jag tränar 3 gånger i veckan nu till skillnad från 5-6 som jag brukar göra. Antar att det gör sitt på vikten. Sen har jag större bröst...kanske kan låtsas att de väger 2,5 kg Glad
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-10-27 08:16:52 följande:
    ego inlägg- Skit dag idag, drömt om död i natt vaknar och har inte samma "hungrighetskänsla" igår och idag som jag har haft senaste veckorna på mornarna och brösten mindre ömma. Behöver inte betyda ett skit men....=( .
    Mallanis, jag drömde också om död och missfall men några dagar senare fick jag se hjärtat slå så det betyder nog bara att man är orolig och tänker på det. Hungerskänslorna, illamåendet, molvärken, tröttheten och ömma brösten kommer och går som sjutton för mig. Känner inte ett smack ibland i flera dagar i sträck för att sedan känna allt och sen försvinner det igen och så där håller det på. Man skulle vilja gå på ultraljud varannan dag för att få det bekräftat. Ska du gå på nåt mer? Jag har inte bokat in nåt faktiskt.
  • Pancakes

Skulle behöva fråga er om råd tjejer. Jag har 6 st PT-timmar att utnyttja som redan är betalda för. Personlig träning alltså. PT-tjejen är utbildad inom massa saker bla träning för gravida. Vad tror ni jag har mest glädje av, att utnyttja timmarna nu eller senare i graviditeten i form av gravidträning eller spara dem till senare och ha som "komma igång efter man fött barn-träning"?

• Pancakes
    Happiness skrev 2010-10-27 12:27:40 följande:
    Idag är det jubileumsdag går in i vecka 21. vart tar tiden vägen!?!?
    Det spöregnar här på Västkusten. Blä! Ska tvinga mih ut i regnet. har precis ätit en eminent lunch:

1. varmakoppen championjon med en klick cremefrachie
    2. 3 skivor prickig korv
    3. 2 ägg

KLART! Haha! Måste nog handla

Längtan : Läste ditt inlägg från igår och du måste verkligen ha det svinjobbigt. Finns det ingen hjälp och avlastning någonstans? Någon som dels kan hjälpa dig att passa flickan och dels någon som kan hjälpa er med hallen så den blir fortare klar? Försök att ta det lugnt....Tänka att det snart blir klart. Räkna till tio innan du börjar gapa på dottern....det är ju som det är nu.  men jag blir rikigt orolig när du skriver abort....det förstår jag inte.Känns det inte bra med mannen? hjälper han inte till? Är han kall? kan du hjälpa mig förstå...
    Usch då, så tråkigt med regn! Här i Stockholm är det sol! Jag har precis varit iväg och tränat på lunchen och känner mig pigg. Mår som sämst på kvällarna av någon anledning så får passa på att träna på dagen.

Men du fick proteiner i alla fall till lunchen! Inte helt fel! Hur mår du annars?

Muffe, skönt att ditt illamående verkar avta! Nu kan du njuta riktigt! Mitt illamående har ökat men det verkar inte bli värre än så här. Känner mest hunger i kombination med illamående när jag inte äter regelbundet.

Längtan efter liten, skickar stor kram till dig! Låter som du har det jobbigt. Instämmer med Happiness att du borde gå och kolla så du kan lugna dig lite!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma