Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-10-18 08:50:26 följande:
    Jo men det gör jag faktiskt, och det känns verkligen som jag är gravid så om det visar ngt annat på torsdag (MA) så bryter jag ihop tror jag.
    Magen har tom växt så ngt måste ju finnas där inne tycker jag

Nu är det mest KUB:en som jag drömmer mardrömmar om, plus att jag insåg att de tog HIV-test på inskrivningen, tänk om man har det? Fast jag varit en skötsam flicka hela livet??? Shit,... är fan rädd för allt.
    Alltid är det nåt man är orolig för.. Det kommer gå jättebra för dig! Och för Sofy också :)

Jag har också drömt hemska mardrömmar i helgen. Usch..
  • Pancakes

Jag har inte ens tänkt tanken på KUB än. Får väl fundera på det sen. Verkar som alla gör det men BM säger att det bara är standard om man är över 35.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-18 12:38:33 följande:
    Tycker ni det är för tidigt att berätta för vänner, släkt och jobbet efter KUB nu i veckan, dvs 12+5 ungefär?

När man väl berättat för några är det  väl lika bra att köra alla på en gång tänker vi, det sprider sig ju rätt fort och då är det lika bra att jobbet får veta också. Men är det för tidigt? Sambon ville berätta redan för länge sedan.

Men om KUB en är bra så går det säkerligen bra hela vägen får man hoppas... och om inte, ja då vet hela världen om det men det kanske inte gör ngt?
    Absolut inte. Jag fattar inte att du väntat så länge redan. Det vill man ju dela med sig av till sina nära. Jag tänkte berätta efter första UL. Jobbet är ju en annan grej men tycker nog att du kan berätta nu ändå när du gått så långt.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-18 13:27:28 följande:
    Två av mina närmsta vänner har båda berättat för mig efter RUL, DET är länge
    Ja oj, då syns det ju till och med. Jösses... Jag skulle nog bli lite stött om det var en väldigt nära vän. Man delar med sig av allt annat, varför är detta så fruktansvärt privat helt plötsligt? Tycker det är lite hysteriskt med hemlighetsmakeriet i Sverige. Varför har det blivit så? Man berättar om sina innersta tankar, sin relation, sitt sexliv etc för de närmsta vännerna så för mig är det helt otänkbart att inte berätta en sån här sak. Mina absolut närmsta vänner fick veta typ en timme efter jag plussat och de kommer vara de första som får veta om det blir missfall också och då vet jag att de finns där.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-18 13:34:17 följande:
    Ja man kan undra varför det är så hemligt. En annan vän är mer öppen och har berättat om sina missfall osv men ingen av mina vänner vet om missfallet. Orkar inte med det att folk ska fråga och undra när nästa är på gång, och tror det är därflr jag valde att vänta, men det är ju jättesvårt att vänta

Kommer nog skynda mig att berätta för släkten efter KUB, sen vännerna och sen jobbet. Vill helst berätta för alla SJÄLV och inte att ryktet sprids.
    Vad roligt! Då får alla veta snart då :)
  • Pancakes

Godmorgon tjejer!
    Vad mysigt det låter att planera kläder och prylar och sånt. Lååååångt fram tills dess för min del men ska bli kul när det väl blir av. Ser fram emot att ha mage och mammakläder också. Förra gången var jag bara orolig att jag skulle bli tjock men nu när man varit med om ett missfall är det det sista man nojar sig för liksom.

• Pancakes

Muffe, jag tycker brösten har ändrat form redan faktiskt. I duschen blir man ju jättekänslig för strålarna så det är inte så konstigt att bröstvårtorna ändrar form. Det gör nästan ont att dusch ibland tycker jag.

Om exakt två dygn vid den här tiden har jag fått mitt svar om den lever eller inte. Usch, vad det är nervöst. Sambon är inte alls nervös, det är bara jag som oroar mig. Fattar inte hur han kan vara så lugn.

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-20 08:48:20 följande:

Pancakes och Muffe, det kommer gå så bra så! Men jag vet jag att jag själv skulle vara jättenervös om jag vore i era kläder....

Tack snälla du! Det ska bli skönt att få det avklarat i alla fall.
  • Pancakes

Färnevik, spännande med RUL! Önskar jag också var där nu! Ska ni ta reda på vad det blir?

För mig är det två dagar kvar. Räknar minuterna. Drömde att jag var där och att de inte såg nån graviditet över huvud taget. Suck, så jobbigt med dessa drömmar.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-20 13:30:38 följande:
    Jag tycker tvärtom att det är skönt att ligga hemma ensam i soffan när jag mår så här dåligt som jag gör. Då blir jag mest glad om sambon är iväg och gör ngt roligt, för jag själv är ju inte så uppmuntrande för det mesta

Däremot ska han kanske till Sälen några nätter i januari och sedan till Österrike och åka skidor i början av mars... det sistnämnda är jag lite mer orolig för, tänk om bebisen föds för tidigt eller jag vill ha honom hemma?
    Jag tycker också att det är skönt att vara ensam ibland. Sen får man ju igen det sen när barnet kommit, då får han vara hemma ibland om jag vill ut och träffa kompisar och dricka vin igen. Då har man ju lite att ta igen :)

När har du BF? April nån gång va? Hur nära inpå är det han skulle åka till Österrike i såna fall?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma