Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-10-27 13:19:26 följande:
    Vad du är duktig som sticker iväg och tränar på lunchen... Vad lyxigt att du har PT. Min man undrade vad jag önskar mig i 40-årspresent nu i dec. då sa jag PT efterammningen är klar. Ja kvällarna kommer jag ihåg var klart värst. Är så sugen på proteiner hela tiden. Kan äta hur många äggvitor som helst. Hur mår du själv? Känns det OK att jobba? Vet dina kollegor om din graviditet?

Gött med solen...det gör så mycket för välmåendet. Stor kram till dig! Hjärta
    Ja, det är roligt med PT. Det kan jag rekommendera verkligen. Efter amningen är nog jättebra tänkt. Vad bra att du är sugen på proteiner och vad duktigt att du bara äter äggvitor...jag äter hela ägget och helst med kaviar :)

Ja, det känns inga problem att jobba. Det är full fart med både jobb och träning men är å andra sidan bara i vecka 10. Idag ska jag på inskrivning och jag vet att jag är jättefånig men tycker det är så jobbigt att väga mig in för andra. Jag har alltid vägt mycket och är lång och har 24.9 i BMI, precis på gränsen till övervikt enligt det måttet fastän jag tränar 5-6 gånger i veckan (inte nu dock...) Är så rädd att BM ska säga att jag är för tjock och inte får gå upp för mycket i vikt, min gamla ätstörda hjärna klarar bara inte av det.. :(  Hur har ni andra upplevt det?
  • Pancakes
    fröken SJ skrev 2010-10-27 13:58:50 följande:
    Jag hade ett Bmi på 28 på invägningen hos Bm.Är 174 cm lång och hade en vikt på 84 kg.Det
    enda min Bm sa till mig va att jag inte skulle lägga mig ner och äta en massa kakor och godis för att jag är gravid,utan försöka leva livet som vanligt ungefär.Och må bra,klok kvinna tycker jag =)
    Ja, det var klokt! Man får väl äta som man mår helt enkelt.
  • Pancakes

Tack Happniness! Jag ska också tala om det för min BM så att det inte blir så mycket viktprat. Det var väldigt vad alla haft ätstörningar! Vart är världen på väg liksom?

Jag har förresten inte maken med mig på inskrivning idag. Kändes så onödigt att han ska sitta och titta på när jag tar blodprov när han har jättemycket att göra på jobbet. Han har ju redan varit med en gång förut. Vill hellre ha med honom nästa gång och på UL och sånt. Är det konstigt?

• Pancakes
    Happiness skrev 2010-10-27 14:19:14 följande:
    Det är inte det minsta konstigt...Den första gången min man var med var på RUL:t i vecka 20. Om ni vill så kan ni gå på föräldrautbildning tillsammans sen .-). Men jag tyckte inte heller att det var någon mening med att han skulle sitta där och titta. Allt som BM kommer gå igenom idag är riktat till dig . många vill ju ha med sin man för att det är mysigt och som stöd, men jag funkar inte rikigt så.
    Nej, inte jag heller. Han får höra nog om mina nojor ändå. Jag var mest rädd att BM ska tänka "aha, här kommer en där pappan till barnet inte bryr sig."
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-27 15:33:26 följande:
    Haha, jag är sugen på kebab och pommes....
    Klart du ska äta det du är sugen på! Så som du mått får du bara tacka och ta emot det som känns lockande för dig :)

Jag blev också sugen på pommes nu! Och big mac har jag varit sugen på i flera dagar men inte ätit ändå. Ska nog vänta till efter BM-besöket så blodvärdena blir helt galna eller nåt...
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-27 15:54:39 följande:
    Jag kan BARA äta de jag är sugen på, häromdan va de fattiga riddare - om jag tänker på de nu mår jag illa! Får inte ner nånting om jag inte är riktigt sugen på de..
    Jag är likadan just nu. Veckohandlar inte utan äter bara det jag är sugen på JUST för stunden. Slängde min matlåda idag och köpte yoghurt och macka istället. Men jag kräks inte, mår bara skumt. Det är lite konstigt. Undrar om det kommer eller om det inte blir värre än så här.
  • Pancakes

Godmorgon tjejer! Ingen aktivitet här idag?

Sofy, dina bilder var jättefina! Vad kul att det blir en pojke! Och kul att ni får en flicka Happiness! Jag bryr mig inte om vad det blir nu men skulle hemskt gärna vilja ha en dotter nån gång i alla fall. Fast så får man inte riktigt tycka. Jag har alltid sett mig som en som kommer ha massa döttrar, men då kommer jag säkert bli värsta pojkmamman bara för det, haha.

Jag var på inskrivning igår och det kändes jättebra. Mer verkligt på nåt sätt. Jag fick faktiskt remiss till ultraljud i vecka 13 så nu slipper jag betala själv nästa gång. Sen tror jag att jag nöjer mig där. Ser allt bra ut i vecka 13 kan jag vänta till RUL sen.

Hoppas ni mår bra allihop! Kram!

• Pancakes

Ja Muffe, hem och vila! Är det nån gång i livet man ska lyssna på sin kropp och bara göra det man vill så är det nu. Apropå det så sa min BM att man ska äta det som funkar och inte vara för hård mot sig själv med att följa exakta rekommendationer. Funkar det bara med Oboy ska man ta det för då behöver kroppen det.

Ditt blodvärde var ju jättebra! Trött är man nog pga andra saker.

• Pancakes

Ja, det är ju inte jättekul att få minustid. Hmm, svårt. Du kan inte "jobba hemifrån"?

Förresten, hur är det för er andra? Är det inte på morgonen man ska må mest illa? Jag mår som allra bäst på morgonen och har inga symtom alls då. Imorse gick jag upp och körde body pump klockan sju, hur "gravidaktigt" är det liksom? Sen på eftermiddagen och kvällen blir jag jättetrött och får konstiga cravings blandat med äckelkänslor för mat och är helt däckad sen tills läggdags. Är det nån mer som är så där tvärtom?

• Pancakes
    Happiness skrev 2010-10-28 09:55:15 följande:
    Tack tack...ja det ska bli roligt. En av varje .  vad skönt att du fick remiis till UL. Mysigt att se den lille/lilla. Hur gick det med vägningen och "mannen" frågan? Kram
    Jättekul att ha en av varje verkligen. Hur gammal är sonen?

Tack, vad gullig du är som frågar! Det gick bra och hon var jättegullig och förstående. Hon hade en väldigt sund inställning till vikt och hade stor förståelse för att tjejer blir nojiga i dagsns viktfixerade samhälle. Hon blev arg på barnmorskor som dömde överviktiga att sa att de bara fick gå upp si och så många kilo. Dessutom skrattade hon när jag kallade mig själv tjock och sa typ "var är världen på väg egentligen?" så det är ju precis det man vill höra.

Inte är det väl skadligt att göra tre ultraljud; ett i vecka 9, ett i vecka 13 och ett i vecka 18? Det finns väl många av er som gör betydligt fler väl?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma