• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    LittleJunia skrev 2010-07-24 20:15:36 följande:
    Tack alla! Undrar när man kommer landa??
    Tidigare graviditeter har  jag nojjat mig lite och kollat en hel del på toapappret .. jag kan säga att nu vågar jag inte ens titta.. oj,oj Jag hoppas innerligt att det kommer gå FORT framåt nu ibörjan så man kan börja njuta lite sen!

Har ni ngn BF-lista?
    Minns inte om jag skrivit välkommen elle inte. Så välkommen igen isf! :D Det tog nog till första VUL:et för mig innan jag landa, men sen släppte iinte den värsta oron förrens efter KUB testet. Fastän måste jag tillägga att jag kände mig tryggare och kände mer symptom denna graviditeten än förra då det slutade i MA.

BF-lista har vi, tyvärr har den nog hamnat några sidor bak i tråden. Så du får nog tyvärr leta dig fram :/
  • Cat79

Har inte läst tråden på ett antal dagar... härligt aktiv den är.

Grattis till nykomlingar, alltid lika roligt när tråden får in fler och fler. Tråden är så positiiv nu, alla VUL/UL visar positivt :)

Fina magar och bilder som är upplagda. Jag är dålig på detta, har typ en magbild... och jag har massa bilder på liten men de ligger ej på datorn. Idag har jag gått 17 fulla veckor!

Kram

• rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-07-25 10:51:10 följande:
    Har inte läst tråden på ett antal dagar... härligt aktiv den är.

Grattis till nykomlingar, alltid lika roligt när tråden får in fler och fler. Tråden är så positiiv nu, alla VUL/UL visar positivt :)

Fina magar och bilder som är upplagda. Jag är dålig på detta, har typ en magbild... och jag har massa bilder på liten men de ligger ej på datorn. Idag har jag gått 17 fulla veckor!

Kram
    Du får fota av ultraljudsbilderna. Det gjorde jag med mitt första VUL. För de bilder man får från ultraljud gulnar dessutom och blir inte bra med tiden. Så de rekommenderar att man kopierar dem om man vill spara dem :)
  • Happiness
    LittleJunia skrev 2010-07-24 20:15:36 följande:
    Tack alla! Undrar när man kommer landa??
    Tidigare graviditeter har  jag nojjat mig lite och kollat en hel del på toapappret .. jag kan säga att nu vågar jag inte ens titta.. oj,oj Jag hoppas innerligt att det kommer gå FORT framåt nu ibörjan så man kan börja njuta lite sen!

Har ni ngn BF-lista?
    Gud vad roligt att du plussade. GRATTIS GRATTIS!!!!!! Nu får vi följas åt. Jag är vansinnigt orolig jag med. Verkar som ALLA är/har varit det här inne och det får vi ju också lov att vara med tanke på vad vi har gått igenom tidigare.

Men nu ska det funka för oss LILLA-JULIA!!!!

FRÖKEN SJ: Tack för gratulationerna! Ja det är ju knappt jag fattar att det är sant...efter så lång tid
  • Lallan

Varit på rul idag och datumet stämmer fortfarande hyfsat med tidigare datum. Ena bebisen har fortfarande julafton och den andre har mått som visar på 21/12. Allt såg bra ut och bm var otroligt duktig och nogrann. Har aldrig varit varit på ett så nogrannt ul tidigare. Dessutom så var hon tydlig och förklarade allt in i minsta detalj. Bilderna var dock svåra att få några bra då dom låg så trångt men ska lägga in i tråden senare när jag fotat dom.

• Cat79
    rontgensyrran skrev 2010-07-25 15:22:54 följande:
    Du får fota av ultraljudsbilderna. Det gjorde jag med mitt första VUL. För de bilder man får från ultraljud gulnar dessutom och blir inte bra med tiden. Så de rekommenderar att man kopierar dem om man vill spara dem :)
    Tack för tips!
    Blir inte bra när jag fotar bilderna? Får försöka igen. Ska även ta kopior på dem. Har ju fina bilder från KUB-testerna på CD så jag ska lägga över dem på datorn och sen lägga in nån i galleriet, är från v 12. Såg vår fina videofilm på bebisen idag :) har inte kunnat knyta an till varken bilder el film förrän nu när jag börjar tro att det ska gå vägen...
  • Cat79
    Lallan skrev 2010-07-26 15:09:17 följande:
    Varit på rul idag och datumet stämmer fortfarande hyfsat med tidigare datum. Ena bebisen har fortfarande julafton och den andre har mått som visar på 21/12. Allt såg bra ut och bm var otroligt duktig och nogrann. Har aldrig varit varit på ett så nogrannt ul tidigare. Dessutom så var hon tydlig och förklarade allt in i minsta detalj. Bilderna var dock svåra att få några bra då dom låg så trångt men ska lägga in i tråden senare när jag fotat dom.
    Underbart med lyckat RUL :) En befrielse att få se dem båda och skönt att BM var noggrann. Så den ena är lite mindre än den andre, är väl vanligt. Du får lägga in fotona sen så vi får se då det är kul när det är två med.

KRAM
  • Mabaja

Vad kul att rul gick bra Lallan! Får gratulera!

Jag ska till bm på fredag, då är jag i vecka 32! Hoppsan hejsan vad det går! Jag hoppas att mitt blodtryck gått ner till det normala igen och att mitt hb är hyfsat, dvs över 105! :)

• rontgensyrran

Idag är det dags för mitt alldeles första barnmorsk besök. Tycker det ska bli spännande. Förhoppningsvis får jag väl höra bebisens hjärtslag. Sen bär det av till familjen  Jönköping så jag kanske inte tittar in här igen förrens till helgen. Ha en bra vecka allihop m vi inte hörs  innan. Kram

• Odetta

GRATTIS LALLAN till lyckat RUL *kramar om*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma