• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Jahaja... Här står jag på alla fyra... Gör ni själva då? ;)

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-05 06:56:29 följande:
    Ok, inser att läget är dåligt valt just nu, när jag läser era inlägg. Men har legat vaken hela morgonen med panik över att jag inte känner något alls :(

Funderar allvarligt på att ringa o se om jag kan få ett till Vul nu helst, men känns så fånigt, allt såg ju bra ut i fredags, o 2 v kvar till nästa... Men varför ska det va så nojjigt det här??

Spännande med flytt SoMa! MCT jag hoppas du fått sova en del nu!
    Varför skulle läget vara dåligt, vi har alla varit där mimmi! Hjärta
    Jag hade ringt och bett om ett tidigare... man blir knäpp av att gå och tänka också..  Minns du när jag skrev om att man efter ett VUL är nöjd sådär 4 timmar... sen kommer tankarna igen...

"Ja jaaaaaa men det var bra klockan 13 ja.... men NU är den död för nu är klockan 17! *logisk* Solklart för oss med vår historia..."
    Anders höll på bli tokig på mig... tror det var först runt v 25 som han sa nått i stil med "du verkar mindre orolig".... notera att han INTE sa att jag inte verkar orolig alls... haha!

Du har ju inget att förlora på att ringa och fråga vännen!
    Väntar tvillingar! 32+1 idag!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2012-01-05 06:33:17 följande:
    Men stackars dig, MCT!
    Jag ligger och ser fram emot dagens flytt! Kl. 08 kommer flyttfirman, wihoo!

Hur har era sf-mått legat btw? Mina är 25 (v 25), 29 (v 28) och 30 (v 31). Skönt att magen inte hade växt fyra cm igen.
    Spännande! Kom ihåg att peka auktoritärt med hela handen!

"Soffan ska dit....nej dit...eller dit!"  Demon

Min sf-mått är nog inte riktigt representativa... minns inte alla heller... nu sist var det iaf 35 cm.... v31. =)
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2012-01-05 10:04:36 följande:
    Mabaja, nu blir vi Knivstabor
    Hon kommer närmre....scary!  Kyss
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-05 10:27:16 följande:
    Tack tjejer! Har ringt till bm som tyckte att jag skulle ringa till gynakuten. Där tyckte barnmorskan som svarade att jag skulle ha tagit ett nytt gravtest i morse!! :-0

Sa till henne att det hjälper ju knappast om det är ett nytt ma!

Nu har jag till slut lyckats få tag i min dr, kände mig dum men han förklarade att hans erfarenhet var att symptom inte har ngt med hur graviditeten mår att göra. Varför kan jag inte bara fatta det!!

Snäll va han o bokade en tid för Vul på lördag, såå skönt! Då behöver jag inte vänta ända till den 18.

Tycker ni att jag är hemskt fånig o löjlig? I dag är min oro verkligen ohanterbar :( hur ska detta sluta?

Ska slå mig själv hårt i huvudet o hoppas vakna upp lagom till förlossningen, eller kanske när den är över ;)
    Känner igen mig sjukt mycket.. å din läkare har rätt. Symtom och utgång av graviditeten verkar inte ha något samband,....   MEN... vi vet ju bättre eller hur? Cool

KRAAAM!
    Väntar tvillingar! 32+2 idag!
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2012-01-05 10:51:37 följande:
    Kollade mitt SF mått med sonen. DEt följde veckan rätt exakt. 25 cm v 25, 30 cm v 30 osv . Har det att göra med om man får stor babys eller inte.. Stort sf mått stor babys?
    Näe nått sånt samband finns inte vad jag har förstått... det finns det med stooora SF mått som föder små barn och vice versa.
    Man mäter väl mer för att se att man följer sin egen kurva tror jag. Om magen plötsligt inte växer kan det bero på att bebisen inte gör det, och då brukar man väl göra ett extra ultraljud..
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-05 10:57:23 följande:
    Precis, jag vet ju att jag har rätt... Förlåt att jag bara skriver deppinlägg hela tiden! Ska försöka se det lite ljusare!

Men visst var det konstigt av bm som bad mig ta ett nytt gravtest, eller??
    Ja det säger ju ingenting om hur det står till där inne... kanske i början om det pltösligt blir svagare och så fast egentligen inte det heller.

Mitt var ju rejält starkt på bim +6...vad är det...4+6?  Sen 6+3 var det ju plötsligt mycket svagare.. fick panik och visste att det var kört igen... (of course...)  men allt var ju bra... kan ju vara olika på test också.
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-05 10:59:42 följande:
    Soma: får man fråga var i Knivsta. Makens farbror bor i s ängby. :) mitt sf-mått var 25 cm i 26+4, 27 cm i 29+4 och 28,5 cm i 30+5. Mätt med tre olika bm så helt tillförlitligt är det ju inte men en hint kanske om lågt sf trots jättestor mage. :)
    Det där är ju superintressant!
    Jag upplevde våra magar ganska lika i storlek ändå skiljer det ju drygt 6 cm i samma vecka! Måste ju bero på hur man bär?
    Upplever nämligen inte att min blir större framåt längre, men den blir högre invändigt... får mer och mer mage uppe i bröstkorgen! haha!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-05 11:17:55 följande:
    Mct: jag tyckte att du hade en liten mage. :) mindre än min. 'men det är väl hur man bär. Min mage växer ju bara framåt, ingenting uppåt eller åt sidorna. Så kanske inte jättekonstigt om jag blir stor!
    Precis... det måste ju bero på sånt ju...=) Min har efter jul blivit bredare... måste  ju vara bebisar eller hur? Att det råkade ske efter jul är ett sammanträffande..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma