• MCT79

Plus igen efter mf/ma

JoWiAn skrev 2012-01-03 22:34:21 följande:
    Skönt att det inte var nåt med hjärtat!!! Får hoppas de växer på sig till nästa gång. BM är bra på att lugna en, de flesta iaf

Röd mjölk??? Är det den fettaste hos er eller? Hos oss är ju orange den fettaste, röd är lätt, blå mellan, gul mini Lite OT fakta  hiih  
    Ja röd är fetast, men nu var det nog mjölksockret han tyckte jag skulle åt, vet inte om det är mer i sånt i fet mjölk?
    Jag får nog bli bättre på mellanmål bara... inte bara frukost, lunch, middag... lite och ofta.

Var bor du någonstans? Haha! Orange??
    Väntar tvillingar! 32+1 idag!
  • MCT79

Just ja... smsade sura svärmor (som fortfarande knappt pratar med sambon....) ang födelsevikt på sambon och hans bror.
    Visade sig att sambons brorsa föddes i v 36 och vägde  1900 gram... yttepytt... och min sambo är född strax efter 40 fulla veckor och vägde  2850 gram, 48 cm lång.

Så de var små båda två... det KAN ju förklara saker. Jag var inte heller jättestor.. runt 3400 tror jag efter 41 veckor eller så...

Väntar tvillingar! 32+0 idag!
  • MCT79

MissT gud vad spännande... snart är det dags! =))

• MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-04 20:02:48 följande:
    Vad f*n kan det vara annars om det inte är järnbrist???

Man blir ju så trött av denna huvudvärken, man lägger sig med den och vaknar med den... Då vet man att det blir sängen hela dagarn idag med...
    Jag hade sjuuuuuukt mycket huvudvärk mellan v 14-19 ungefär. Två migränanfall á 3-5 dagar och sen vanlig huvudvärk dagligen.
    Det sägs kunna bero på att slemhinnor och sånt svullnar lite då bland annat de i näsa/bihålor + hormoner såklart.
    Jag upptäckte att Rinexin (receptbelagt) hjälpte bättre än alvedon! Fast jag inte kände mig täppt i näsan!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-04 20:45:40 följande:
    Vätskebrist?? Nä det kan jag inte tänka mig... Dricker 5-6 liter om dagen... (Dricker ca 6 stycken sånna flaskor som man har till soda stream)

Det skulle vara nattetid då som jag inte dricker Cool Men dom timmarna måste jag ju få sova
    5-6 liter??? Det låter alldeles för mycket...  Dricker man såpass mycket är risken stor att du sköljer med salter (natrium) ut ur kroppen.... det kan faktiskt ge huvudvärk...
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-04 21:21:11 följande:
    Haha måste bara visa min svullna mage ikväll, det är nästan skrattretande. Så här såg den inte ut för en månad sen utan då fick jag beröm av min sambo för att jag gått ner så mycket i vikt och framförallt hade minskat 12 cm i midjan, nu har jag gått tillbaka 8 cm! Han klappade till och med på magen ikväll och sken upp. Vart ska det här sluta, hoppas att magen kan lugna ner sig lite så det inte ser ut som om jag är höggravid på nya jobbet. Cool

Oh my! Svullen? Javisst! ;)
  • MCT79

Havsklippan du kan få låna mitt svar... "nej jag är inte gravid jag har ett allvarligt fall av lakosintolerans och bandmask!"

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-04 21:35:35 följande:
    Just det, Mct, känner du dig färdig med att vara gravid? Själv känner jag att några veckor till är inga problem (tror att det beror på att det kommer dröja till en ev tredje).
    Alltså... vissa dagar är det trevligt... andra.. not so much...
    Som idag.. jätteont, kan inte ta mig upp för en trappa på egen hand, nån trycker stenhårt på revbensbågen och jag är konstant obekväm hur jag är står/sitter/ligger.
    Så dagar som idag är jag mer än färdig.
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-04 21:41:07 följande:
    Tänkte bara, du gnäller aldrig över att vara stor och otymplig. Utan är det nåt så är det smärta, svimningar och liknande du berättar om. Börjar tröttna på de flesta i en februaritråd jag skriver i för alla planerar att januari är en perfekt månad att föda barn på (fast alla är beräknade i feb).
    Nääe... jag menar.. det får man ju räkna med.. Visst är det tufft att inte få luft när man först lägger sig ner och visst är det jobbigt med skor... men.. som sagt det hade jag väntat mig.
    Får jag gå på plan mark framåt är det inte så farligt tungt.

Men svimma sittandes/liggandes, kräkas och smärtan är jobbigare... försöker låta bli att gnälla.. jag har ju kämpat för det här!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma