• MCT79

Plus igen efter mf/ma

JoWiAn skrev 2012-01-10 14:43:16 följande:
    Gör det! Kan inte vara bra för kroppen!
    Nej precis! Ostimulerad, otillfredställd, omöjlig och alla andra tänkabara "o-ord"!  Såhär kan vi inte ha det.... en höggravid, småkåt kvinna på fri fot....livsfarligt..
    Väntar tvillingar! 33+0 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-10 15:12:52 följande:
    Den är samma... Hela dagarna håller den i... Illamåendet detsamma och även tröttheten som heter duga... Tror jag har mycket stress inom mig som framkallar allt detta...

Inte så konstigt kanske...
    Jag är ensam med två barn 2-3 veckor varje månad då sambon jobbar på flytt firma... Barnen ska lämnas på dagis tidiga mornar sen ska jag till jobbet... och sen hämtas sena eftermiddagen... sen ska man hem och laga mat... Sen bad dags och läggning... Dom lägger sig vid 19 då sätter jag mig i soffan men vaknar sen framåt natten av att jag somnat i soffan...

Dom dagarna som jag jobbar kväll måste jag leta barnvakt för att vi inte har något kvälls dagis här
    Lät inte som någon drömsits nej.... :((
  • MCT79

När HCG stiger kraftigt i början så sjunker TSH.. fram till v 13-14 tror jag.
    Jag hade 0,7 som ickegravid vid vår utredning i maj... vid inskrivningen runt v 12 var det plötsligt nere på 0,04.. sen är de inte kollat något mer men vad jag har förstått så stiger det igen senare i graviditeten...

HCG påverkar TSH men jag minns inte hur så jag kan inte förklara.. men det är en av förklaringarna till varför de med hypotyreos får justera sitt Levaxin genom hela graviditeten...

• MCT79

Vi var och hämtade en begagnad "Gulliver" idag.. som jag såg på blocket.. (en har vi köpt ny)...sedan hamnade vi på ikea och kompletterade med sånt vi saknade, lakan, nån filt, badbalja, spjälskydd och sånt...

Gick kanske ett par timmar.... o boy...kommer jag få sota för detta... men så är jag ju inte känd för min intelligens heller så...

• MCT79
    Javisst skrev 2012-01-10 20:45:03 följande:
    Men MCT då! Ta det lugnt Fast det låter väldigt mysigt och förstår om du vill vara med och kolla.

Ligger med datorn i sängen och la mig på magen och jösses vilket liv i luckan det vart direkt. H*n brukar alltid vara lugn vid den här tiden men nu tog det ett tag innan det blev lugnt igen. Men jag fattade vinkel, haha. Dessutom var det ruskigt obekvämt för mig med

Sambon sover allaredan! Han påstår att jag rör mig väldigt mycket när jag sover nuförtiden så han är nästan lika trött som jag, stackarn
    hahh stackars sambo!

Jodå Javisst vi tog det väldigt piano... inte gick det fort... var väl därför det tog så lång tid. ;)  Ska prova öka farten istället nästa gång. ;)
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-10 20:47:22 följande:
    Mct: då har du gjort veckans kvot av motion nu då? jag och Wilda ska ut i februari och börja handla. på operation vräkning!
    Exakt. Nu kan jag vila!

Jag vet inte riktigt vad det är som händer med mig... mår rätt okej på förmiddagarna... sen börjar jag må illa runt lunch,,.. och ikväll för tredje kvällen i rad så får jag en hemsk huvudvärk och börjar kräkas....  ?  Sen är det borta igen på morgonen...?
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-10 19:15:27 följande:
    qatteriin: Aha där ser man, bra att veta. Han skulle ringa i morgon ang hcg:t och i övermorgon om ämnesomsättningen så det är ju skönt att få veta den här veckan hur nivåerna ligger iaf.
    Blir nyfiken på vad det är för läkare som är så bra!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-10 21:16:34 följande:
    Kan det inte vara så att twinsen ligger och trycker på nåt på kvällarna när allt är "uppfyllt"? Dvs, man fyller ju upp kroppen under dagen och är ganska tom när man vaknar på morgonen och förmiddagen. ?
    mjaa... fast huvudvärken? vet inte.. när A kliver upp vid 06 har jag fortfarande huvudvärk... men ett par timmar senare är den borta.
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-10 21:21:52 följande:
    MCT: Ja du, jag vet inte! Du kanske ska höra med din bm? Eller läkare?

och du... Wilda är klockren.. Det nalkas kväll och hon vaknar... Daniel sa nyss "ååååh varför ska hon alltid vakna vid den här tiden för"...
    Jag svarade "för att du inte ska få dig en omgång såklart".. då flinade han bara. haha.  Behöver jag säga att han börjar bli lite överpilsk nu när han inte fått nåt under 2012? HAHA  
    Hahahha! Jag snackade med W istället för D.... ;)

Ska träfffa bm på torsdag. kollar då!
  • MCT79

Havsklippan; O? Äldre. ÄLSKAR HONOM!! Han gjorde utredningen på oss!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma