• MCT79

Plus igen efter mf/ma

FruW skrev 2012-01-08 20:13:27 följande:
    Ja det hoppas jag verkligen!! Anser att det där är barnmisshandel! Eller så kunde de låta mig besöka honom... Just nu vore det nog hyfsat avskräckande...
    I have the right to remain silent... Tyst
    Väntar tvillingar! 32+5 idag!
  • MCT79

Gud vad bra Mabaja!! Ja infusion är rätt ord... man brukar ge det som dropp eller lååååååååångsam injektion... dropp är lite mer kontrollerat sas..

Vad bra!

Väntar tvillingar! 32+6 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-09 09:41:35 följande:
    Det känns så bra mct! Plötsligt händer det och då går det undan. Tycker att nya mvc skött det bra- med tanke på att första träffen var 23 dec. Och då först tagit ferritin och en vecka senare blodstatus, b12 och folsyra. Och nu har jag en tid.
    Jamen det är ju så det ska fungera. Det andra stället var ju helt sjukt.... rubbat...knäppt!
  • MCT79
    Saftmedbulle skrev 2012-01-09 17:35:36 följande:
    VUL i morse... Allt var som det skulle enligt 7+1, som jag är idag... så himla skönt (även om läkaren påpekade att det var för tidigt att ropa "hej"...)
    Oh vad skönt! Stort grattis!
  • MCT79

Orolig..... jag bar nyss ner en liten bal toalettpapper till källaren efter att sambon handlat... kom precis på mig själv med att försöka få in dem i frysskåpet....

• MCT79

Herreguud alltså... det är tur att magen och huvudet sitter fast... hur ska det sluta??

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-09 18:59:37 följande:
    En fråga: är det nån som fått som "spring i benen" som gravid? Jag håller på att bli galen här hemma!
    Om du med spring menar pirr och annat hemskt obehag så ja, de senaste 4 månaderna. Gärna och mest i samband med sänggående. Jag kan få utbrott för mindre..
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-09 19:14:10 följande:
    Ja typ. Myror i brallan känner man ju igen! Kan det försvinna tro av träning? Ligger just nu och skakar benen för att få bort lite av känslan men känns ingen skillnad.
    Säg till om du hittar nått som hjälper. Jag har inte gjort det. Enligt min barnmorska kan det bero på järnbrist.
    Tyckte det blev lite bättre sen jag började med järntabletter! Ibland räcker det om jag vankar omkring lite, ibland när jag står på alla fyra... ja du fattar. Inget mönster alls.

Det enda jag har märkt är att om jag varit igång mkt så jag har "trötta ben" på kvällen...typ tunga... då blir det liite värre.

Lycka till! ;)
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-09 19:33:52 följande:
    Har ni testat att ta magnesiumtabletter, man kan få krypningar i benen vid magnesiumbrist...

MCT, kanske är jätteskönt med fruset papper ;)
    Tyst nu mimmi! ;)
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-09 19:44:31 följande:
    Försöker ju bara hjälpa dig med en bortförklaring, så att inte A tror att du blivit alldeles knäpp på äldre dar ;)
    Han hyser inga som helst tvivel om min mentala status. Faktum är att han inte ens såg förvånad ut.....  Obestämd
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma